Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bizarre vragen en eisen bij speelafspraak


oh dat heb ik ook wel eens gehad! Een moeder die er altijd bij wilde blijven, heel irritant. Ik weet nog goed dat zij mij op school aansprak: “(naam kind) wil graag met Pino-kuiken spelen, mag dat? Maar dan wel graag bij ons.” Dus ik zeg “oh, oké prima als Pino-kuiken dat zelf ook wil”. Zegt die moeder tegen mij: “Goh, ben jij daar zo makkelijk in? Ik laat mijn kinderen in de kleuterklas nooit bij andere mensen spelen.”
Oké…dus een speelafspraakje én een sneer 

Maar na die eerste keer mocht haar kind ook bij ons, mits ze er zelf bij mocht blijven. Amai…wat we zoal niet over hebben voor onze kinderen. 

dan

dan

14-01-2022 om 12:56

Plantenbak schreef op 13-01-2022 om 19:44:

wie durft er eigenlijk te zeggen dat ze zelf ook wel apart waren? Ik had bijvoorbeeld zelf nooit zin om kinderen te entertainen. Ik bakte geen koekjes met vriendjes. Ik ging niet met ze op pad. Ik speelde geen spelletjes met ze. Als ze kwamen dan verwachtte ik van ze dat ze samen gingen spelen. In geval van nood had ik een grote bak klei klaar staan en konden ze daarmee spelen.

Ik voelde mij wel eens een ontaarde moeder als mijn kind dan ergens ging spelen en dan waren ze gaan schaatsen, hadden ze koekjes gebakken, waren ze bij de McDonald's geweest etc.

Ik was volgens mij echt de luie moeder.

Hier ook zo hoor. Maar ik heb me er niet schuldig om gevoeld, volgens mij ging het er bij de meeste ouders zo aan toe. 

Ik maakte echter wel veel werk van de verjaardagsfeestjes, een speurtocht met vragen voor onderweg uitzetten, ikzelf ging ook mee. Zorgen dat er van alles te knutselen was, wat lekkers maken, een spel maken van het kadootjes uitpakken. 

dan schreef op 14-01-2022 om 12:56:

[..]

Hier ook zo hoor. Maar ik heb me er niet schuldig om gevoeld, volgens mij ging het er bij de meeste ouders zo aan toe.

Ik maakte echter wel veel werk van de verjaardagsfeestjes, een speurtocht met vragen voor onderweg uitzetten, ikzelf ging ook mee. Zorgen dat er van alles te knutselen was, wat lekkers maken, een spel maken van het kadootjes uitpakken.

Ja, dat was ook de enige gelegenheid dat ik me zo uitsloofde! Daar heb ik ook van alles voor georganiseerd. En dan inderdaad vaak old  school, knutselen, speurtocht, een spel, hut bouwen etc. Maar verder moesten/mochten (?) ze het lekker zelf uitzoeken. 

Dan: hier hetzelfde... ik heb 5 kinderen dicht op elkaar, en ben niet voor de animatie verantwoordelijk. Er was altijd iets te eten en te drinken, en regelmatig liep er hier een halve scholklas rond... heel gezellig, maar dat was het. Met verjaardagsfeestjes organiseerde we natuurlijk wel wat...

Meespelende ouders hier nog niet gehad. Geen behoefte aan ook, ik zou ze vriendelijk verzoeken om naar huis te gaan omdat ik nog moet werken. En een schaar geven om de navelstreng definitief door te knippen.
Als het kind nog niet zonder mama kan spelen wordt het hoog tijd dat kind dat leert en daar hebben ze dan hier mooi de gelegenheid voor.

dan

dan

14-01-2022 om 13:07

Ted68 schreef op 14-01-2022 om 13:04:

Dan: hier hetzelfde... ik heb 5 kinderen dicht op elkaar, en ben niet voor de animatie verantwoordelijk. Er was altijd iets te eten en te drinken, en regelmatig liep er hier een halve scholklas rond... heel gezellig, maar dat was het. Met verjaardagsfeestjes organiseerde we natuurlijk wel wat...

Naast ons huis is een speelveldje en daar liepen ook veel klasgenoten rond uit de buurt, het gebeurde regelmatig dat het groepje ineens in onze achtertuin stond. Ach ja, zolang het bij spelen bleef en er geen ruzie van kwam, vond ik het wel best. Ze konden ook best iets te drinken krijgen of een snoepje. 

dan schreef op 14-01-2022 om 13:07:

[..]

Naast ons huis is een speelveldje en daar liepen ook veel klasgenoten rond uit de buurt, het gebeurde regelmatig dat het groepje ineens in onze achtertuin stond. Ach ja, zolang het bij spelen bleef en er geen ruzie van kwam, vond ik het wel best. Ze konden ook best iets te drinken krijgen of een snoepje.

Op de een of andere manier wordt er dan altijd wat gesloopt. Dan pakken kinderen een bijltje uit de schuur om in bomen te hakken, of de tuinslang om elkaar nat te spuiten. Mijn kinderen hebben zo ooit alle reservedakpannen die in de tuin lagen kapotgesmeten, en een piepschuimplaat in hele kleine stukjes gekarated. En echt, als er geen andere kinderen zijn doen ze dat soort dingen niet.

dan schreef op 14-01-2022 om 13:07:

[..]

Naast ons huis is een speelveldje en daar liepen ook veel klasgenoten rond uit de buurt, het gebeurde regelmatig dat het groepje ineens in onze achtertuin stond. Ach ja, zolang het bij spelen bleef en er geen ruzie van kwam, vond ik het wel best. Ze konden ook best iets te drinken krijgen of een snoepje.

Ze gaan hier dan eerst naar huis 1 voor een snoepje, huis 2 voor een ijsje, huis 3 enz… 😂. Ik heb op een gegeven met buren afgesproken bij welk huis ze dan wat mochten halen want anders hadden ze zo vier ijsjes en vijf x anders lekkers 😂. 

Zoon en zijn beste vriend waren altijd lekker vies als ze gingen spelen. Lekker het bos in enz. Zijn moeder kwam altijd met een tasje schone kleding hem ophalen 😬. Op een gegeven moment vroeg de moeder van een klasgenootje eens of haar zoon ook eens mee mocht doen. Ik zei dat het natuurlijk prima was (mits de jongens akkoord waren natuurlijk). Of ik hem dan wel naar huis wilde brengen anders werd haar auto vies. Eh nee… met (toen nog vier) kinderen ga ik niet voor taxi spelen omdat jouw auto anders vies wordt. 

wolkewitje schreef op 14-01-2022 om 14:18:

[..]

Op de een of andere manier wordt er dan altijd wat gesloopt. Dan pakken kinderen een bijltje uit de schuur om in bomen te hakken, of de tuinslang om elkaar nat te spuiten. Mijn kinderen hebben zo ooit alle reservedakpannen die in de tuin lagen kapotgesmeten, en een piepschuimplaat in hele kleine stukjes gekarated. En echt, als er geen andere kinderen zijn doen ze dat soort dingen niet.

Ja, gek hè! Zo hebben mijn zoon van vier en zijn vriendje van vijf ooit de bast van een boom getrokken. Achteraf bleek dat een puber uit de buurt al een beginnetje had gemaakt (de bast was namelijk veel hoger ‘gestript’ dan waar die mennekes bij konden). Maar zo jong als hij was, begreep hij achteraf wel dat je dat niet moest doen met een boom. Ze hadden elkaar alleen zo leuk opgejut. 

Wat ik trouwens irritant vind zijn van die kinderen die dan wat lekkers willen en dat dan via mijn kinderen gaan vragen. Nu zijn vooral mijn stiefkinderen helemaal niet zo van het er zelf om vragen en krijgen ze gewoon wat lekkers als ze uit school komen. Maar soms is er een vriendinnetje mee en dan spelen ze boven en dan komt ze ineens beneden om wat lekkers te vragen. Dan weet je al dat het ingefluisterd is. 

Apiejapie

Apiejapie

14-01-2022 om 15:27 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 14-01-2022 om 14:21:

[..]

Ze gaan hier dan eerst naar huis 1 voor een snoepje, huis 2 voor een ijsje, huis 3 enz… 😂. Ik heb op een gegeven met buren afgesproken bij welk huis ze dan wat mochten halen want anders hadden ze zo vier ijsjes en vijf x anders lekkers 😂.

Zoon en zijn beste vriend waren altijd lekker vies als ze gingen spelen. Lekker het bos in enz. Zijn moeder kwam altijd met een tasje schone kleding hem ophalen 😬. Op een gegeven moment vroeg de moeder van een klasgenootje eens of haar zoon ook eens mee mocht doen. Ik zei dat het natuurlijk prima was (mits de jongens akkoord waren natuurlijk). Of ik hem dan wel naar huis wilde brengen anders werd haar auto vies. Eh nee… met (toen nog vier) kinderen ga ik niet voor taxi spelen omdat jouw auto anders vies wordt.

Ik vind Dit juist wel schattig en ook 'lekker stout' van de kinderen. Heerlijk. We hebben eerst in een wijk gewoond zonder andere kinderen. In deze wijk spelen de kinderen samen en doen ze dat wel eens zo. Ik vind dat beetje bij kind-zijn horen om dat uit te proberen. Dat zijn toch de leuke dingen uit je jeugd. En ach, wat maakt 3 waterijsjes nou uit? Maar kan er ook zo naar kijken omdat het hier zo heerlijk speelt. Geen irritant gedrag van kinderen of ouders waar de kinderen nooit welkom zijn. Want denk eerlijk gezegd dat ik er dan een ander gevoel bij zou krijgen. 

SuzyQFive schreef op 14-01-2022 om 14:21

. Of ik hem dan wel naar huis wilde brengen anders werd haar auto vies. Eh nee… met (toen nog vier) kinderen ga ik niet voor taxi spelen omdat jouw auto anders vies wordt.

Hahaha, hier moet ik erg om lachen. De brutaliteit 🤩

er.is.maar.1.Pino schreef op 14-01-2022 om 12:43:

oh dat heb ik ook wel eens gehad! Een moeder die er altijd bij wilde blijven, heel irritant. Ik weet nog goed dat zij mij op school aansprak: “(naam kind) wil graag met Pino-kuiken spelen, mag dat? Maar dan wel graag bij ons.” Dus ik zeg “oh, oké prima als Pino-kuiken dat zelf ook wil”. Zegt die moeder tegen mij: “Goh, ben jij daar zo makkelijk in? Ik laat mijn kinderen in de kleuterklas nooit bij andere mensen spelen.”
Oké…dus een speelafspraakje én een sneer

Maar na die eerste keer mocht haar kind ook bij ons, mits ze er zelf bij mocht blijven. Amai…wat we zoal niet over hebben voor onze kinderen.

Hier ook zo’n meespeelmoeder, kind mag hier sporadisch een uurtje spelen maar alleen als ze er zelf bij kan blijven en constant in kan grijpen. 
Vaak met een verhaal over een andere moeder die ze maar laat geworden en dat zij dat nooit zo zou doen, want stel je voor wat er allemaal wel niet kan gebeuren…. Euh tja, ik laat normaal mijn kinderen ook gewoon spelen en zit er niet als een moederkloek bovenop. 

De laatste afspraak met dat meisje werd vlak voor het spelen afgezegd, omdat de vader ineens graag wilde oppassen. Mijn kind was helemaal teleurgesteld, heel sneu. Maar stiekem vond ik het niet zo erg, ik erger me zo verschrikkelijk aan dat betuttelende. Ik ben helemaal leeg daarna

Blijkbaar ben ik niet de enige, dacht even dat ik een ontaarde moeder ben (wat misschien ook wel zo is 🙈)

Fidodido schreef op 15-01-2022 om 01:11:

[..]

Hier ook zo’n meespeelmoeder, kind mag hier sporadisch een uurtje spelen maar alleen als ze er zelf bij kan blijven en constant in kan grijpen.
Vaak met een verhaal over een andere moeder die ze maar laat geworden en dat zij dat nooit zo zou doen, want stel je voor wat er allemaal wel niet kan gebeuren…. Euh tja, ik laat normaal mijn kinderen ook gewoon spelen en zit er niet als een moederkloek bovenop.

Blijkbaar ben ik niet de enige, dacht even dat ik een ontaarde moeder ben (wat misschien ook wel zo is 🙈)

Erg zeg, ik vind dit erg ongezond gedrag.

Heb je niet de neiging om moeder als kind te behandelen, en haar net als de kinderen een glaasje ranja te geven en verder je eigen ding te doen?

Ik zou er toch paal en perk aan stellen, door te zeggen dat jij werk te doen hebt. Want dan wordt kennelijk ook van jou verwacht dat je er steeds bij blijft. Dat doet deze moeder maar lekker in haar eigen huis. 

Apiejapie schreef op 14-01-2022 om 15:27:

[..]

Ik vind Dit juist wel schattig en ook 'lekker stout' van de kinderen. Heerlijk. We hebben eerst in een wijk gewoond zonder andere kinderen. In deze wijk spelen de kinderen samen en doen ze dat wel eens zo. Ik vind dat beetje bij kind-zijn horen om dat uit te proberen. Dat zijn toch de leuke dingen uit je jeugd. En ach, wat maakt 3 waterijsjes nou uit? Maar kan er ook zo naar kijken omdat het hier zo heerlijk speelt. Geen irritant gedrag van kinderen of ouders waar de kinderen nooit welkom zijn. Want denk eerlijk gezegd dat ik er dan een ander gevoel bij zou krijgen.

Natuurlijk past dat bij kinderen, maar elke dag, dag in dag uit 🤷🏼‍♀️? En ze speelden met een hele groep. Dat werd echt gewoon teveel. Als het nou twee huizen waren, ok. En het ging niet alleen om 3 waterijsjes maar ook magnums, zakjes chips, cornetto’s, uitdeelzakjes snoep ed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.