lisbeth
02-04-2013 om 11:01
Boeken e3/m4 voor jongen
voor zoon van net 6 ben ik op zoek naar leuke beginnersboekjes. Hij leest thuis avi E3/M4 maar heeft officieel nog geen avi niveau.
Dolfje weerwolfje zou hem qua thema aanspreken maar is hem nog te dik. niveautechnisch zou hij het wel aankunnen denk ik, met hulp dan wel.
boekjes als Vos en haas vind hij vreselijk.
het moet stoer, vies (poep, kwijl etc), voetballen. echt jongens dus.
hij heeft pas lol met de trol gelezen en dat vond hij prachtig, niet te dik, dus op 1 of 2 avonden gelezen, beetje viezig thema. Zoiets zoek ik dus.
Ik was zelf aan Paul van Loon aan het denken. Maar het enige avi boekje wat ik van hem ken is Pak me dan en dat is weer te makkelijk.

Vertigo
03-04-2013 om 21:32
Nog meer pol
Hier is Pol ook een hit en 20 jaar geleden voor mijn broertje ook al. In zwotserland lag het ook volop in de klas en heet ie Petzi.
Totaal absurdistisch vind ik het, vooral met de NL vertalingen erbij. Maar echt leuk ook. Altijd die admiraal, pannenkoekenstapels enz.
Hier begon zoon ook zijn broertje voor te lezen uit een prentenboek. Gat in de markt lijkt me, ik vind de aviboekjes op school zo stom ('juf is dik', really?! )

Annet
03-04-2013 om 22:57
Hier waren de prentenboeken populair
De avi-boekjes konden mijn kinderen niet boeien. Zeker niet t/m avi2. Prentenboeken wel. Dat waren meer woordpuzzles met een mooi verhaal als toegift. Deze boeken werden ook telkens opnieuw gelezen, avi- boekjes niet.

Anneque
04-04-2013 om 07:38
Lisbeth - tes van lieshout
Kijk eens naar Ted van Lieshout, bijv. "Ik ben een held", "Ik ben een goochelaar", "Luitje en de limonademoeder".
Dunne, originele zelfleesboekjes. En als je dan toch bij van Lieshout staat te kijken, neem dan ook een bundel versjes van hem mee, zijn erg leuk!

Anneque
04-04-2013 om 07:39
Ted natuurlijk! en rafelkap
Mijn zoon van 8 leest heel graag Spekkie en Sproet, een kinderdetectiveserie van Vivian den Hollander.

lisbeth
04-04-2013 om 13:15
Bieb en slegte geweest
bij de slegte 1 boekje van de effies kunnen krijgen en bij de bieb 1 van P van Loon en nog 1 van de effies.
Het lezen is nog vermoeiend voor hem, gisteren een bladzijde gedaan met alleen maar tekst en dan vind hij het ook wel goed.
Begint dus enthousiast maar snel moe. Ik neem het dan ook over van hem, moet wel leuk blijven natuurlijk