Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
billie

billie

30-04-2010 om 21:21

Boekentips gezocht, 9 jaar

Zoon van bijna 9 heeft heel lang bijna alleen maar strips gelezen, was dan ook blij dat hij het ´gevonden` had in harry potter, maar ze zijn nu uit.
Om te voorkomen dat hij weer in strips alleen blijft hangen ben ik dus op zoek naar boeken die hem kunnen boeien. Wat vonden andere hp fans nog meer leuk? Stilton, Dahl en van Loon heeft hij wel gehad. Alleen niet alle griezelbussen en dat vindt hij nog heel leuk, maar ook een beetje eng dus dat wil ik graag doseren.
Ben erg benieuwd naar wat andere kinderen lezen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deltora

Onze zoon was ook een groot harry potter fan en verslond daar na alle Deltora boeken.(Mocht het je wat lijken we hebben hier de hele serie die kan je vast voor een schappelijk prijsje overnemen van hem hij is nu bijna 14 en leest het nu niet meer hahaha)

Pippin

Pippin

30-04-2010 om 21:51

Hier was Deltora ook een succes, zoon leest nu soms weer zelf, dankzij deze serie! Die boeken hangen van cliffhangers aan elkaar en hebben heel veel actie. Onze zoon heeft adhd en dat vlotte ligt hem dus wel.
Nu zijn wij bezig met de Grijze jager serie. Die vindt zoon ook wel leuk, maar wel wat voorspelbaarder en saaier. Ben ik met hem eens overigens. Hij vond Harry Potter ook saai af en toe, vooral het laatste boek als ze aan het kamperen zijn.
We zijn ook de serie van het Magische wandtapijt aan het lezen, maar ik denk dat je zoon daar nog een beetje jong voor is.

Annet

Annet

30-04-2010 om 22:46

Hart van inkt

Daar is een serie van. Schrijver: cornelia funke.
Ik lees hierboven dat een kind het laatste deel van HP saai vond. Ja, dat kan ik me voorstellen als je nog jong bent. HP gaat in de laatste delen steeds meer over relaties, verliefdheid, etc. Over pubers dus.

Pippin

Pippin

30-04-2010 om 23:17

Annet

Ik vond het zelf ook saai hoor! En mijn puberdochter ook. Ach, smaken verschillen.

billie

billie

30-04-2010 om 23:30

Leuk!

Ik ken alle boeken/schrijvers niet dus leuk om op zoek te gaan! Ik geloof niet dat hij hp7 saai vond want hij kon het boek maar moeilijk laten liggen, ik had dit ook niet zo verwacht want van verliefdheid ed wil hij erg weinig weten.
Alleen van Funke wel gehoord, z´n vader leest hem nu Thomas ed draken (oid) voor, ik geloof ook van Funke. Vindt hij ook leuk geloof ik, zal eens vragen.
Dank!

Favorieten van mijn zoon:

Tobie Lolness (2 delen), Kruistocht in spijkerbroek, en de (informatieve) boeken van 'waanzinnig om te weten'. Zelf vind ik Brief voor de Koning ook altijd nog heel mooi, maar daar kon hij niet door het eerste kalme begin komen, terwijl mijn dochter hem drie keer opnieuw heeft gelezen. Voor iemand die HP7 saai vindt (vind ik persoonlijk ongelofelijk, tenzij iemand je de afloop al had verteld; Saai? Met die spanning of Harry nou wel of niet gaat overleven, en al die dierbare doden die vallen?) is dat boek misschien ook wel te saai.

Ploen

Engelandvaarder

Engelandvaarder

02-05-2010 om 16:15

Artemis fowl

Onze zoon van 9 zit op het moment helemaal in Artemis Fowl serie, geschreven door Eoin Colfer. Het gaat over een meestercrimineel van 12 , die probeert elven een loer te draaien. De boeken zijn spannend, goed geschreven, en er zit veel humor in.
Er zijn zes of zeven boeken in de serie, dus als het bevalt kan hij weer even vooruit.

Mees kees

Mijn kind heeft ook al veel gelezen van Stilton, Dahl en Paul van Loon.
Een iets ander genre, maar hier valt Mees Kees ook in de smaak. Afgelopen week is 'Mees Kees op kamp' verslonden. Er zijn meerdere boeken van, schrijfster is Mirjam Oldenhave.

Martien

Martien

03-05-2010 om 09:48

Grijze jager en torak en wolf

Dochter vindt deze 2 reeksen super tof.
Verder de Wiet Waterlanderreeks van Marc Thijsmans werden ook in 1 ruk gelezen.
Da's voor als hij vooral van die reeksen houdt.
Groetjes

Arawen

Arawen

03-05-2010 om 10:08

Magisch wandtapijt

Zoon van 10 is, na Dahl, ook bezig met de serie van het Magische Wandtapijt (van Henry H. Neff). Een soort van Harry Potter kloon (of misschien andersom; ik weet niet welk boek er het eerste was); over een jongen die op een tovenaarsschool zit. Zoon is nu bezig met boek 2, het Boek van Toth. Weet er trouwens iemand of er nog meer delen zijn?

Zoon is min of meer rechtstreeks van de Dolje Weerwolfje serie op deze over gestapt. Is inderdaad bedoeld voor 12 jaar en ouder, maar hij vindt 'm geweldig.. en ik vind het geweldig dat hij leest!

billie

billie

03-05-2010 om 10:56

Pelle haha

Ja, ik deed wel wat dramatisch he?
Zoon las op zijn zesde heel goed en heeft toen heel wat boeken verslonden. Maar dat werd langsaamaan minder tot ik merkte dat hij eigenlijk alleen nog maar strips las, en wel nog wat informatieve boeken. Dat is misschien wel een jaar geweest of langer. Nu vind ik lezen sowieso wel belangrijk, maar bij zoon vond ik het ook jammer omdat hij wel een ´lezer` is, en erg kan genieten ervan. Geniet ook enorm van voorlezen. Dus ik vond het wel leuk dat hij hp wél las, 1 en 2 heb ik trouwens voorgelezen maar toen ging hij zelf verder omdat het voorleestempo hem te laag was en hij heeft de rest dan ook razendsnel uitgelezen.
Hier is ook nog een dochter en dat is helemaal geen lezer, zal haar wel stimuleren door haar te helpen leuke boeken te zoeken maar echt veel lezen zie ik haar nog niet snel doen.

billie

billie

03-05-2010 om 11:02

Super!

Leuk hoor, het meeste ken ik niet. Misschien moet ik het eerst zelf gaan lezen want ik vond zelf hp ook geweldig, (óók hp 7!) dus misschien hebben we dezelfde smaak. Alleen brief voor de koning kent hij, is voorgelezen door z´n vader.(plus opvolger, ben de naam kwijt) hij vond het super.

koentje

koentje

03-05-2010 om 11:11

Percey jackson

en de bliksemdief......................

misschien nog te moeilijk. Mijn zoon van 11 leest het: hij is sociaalemo enkele jaren jonger maar leestechnisch oke.

Serie "waanzinnig om te weten"

Een waanzinnig leuke serie over geschiedenis, sterrenkunde, scheikunde. En erg humoristisch en boeiend geschreven. Zelf neem ik er af en toe eentje mee op vakantie, ik vind het zelf namelijk ook leuk ( en leerzaam)

Damajo

Pippin

Pippin

03-05-2010 om 20:34

Arawen

Het magische wandtapijt gaat vier delen krijgen. Deel drie komt in november(?) uit in het Engels. Tot de frustratie van mijn zoon en dochter gaat het nog even duren dus voor de andere delen hier te lezen zijn. By the way, volgens ons hier thuis is Ataroth geinspireerd op Michael Jackson, (Wit gezicht lang donker haar, een lieve stem, een enge glimlach...) denken jullie dat ook?

Probeer anders eens de jeugdboeken van Terry Pratchett. Niet de schijfwereldserie, die zal te moeilijk zijn maar de Johnny Maxwell serie, of De geweldige Maurice en zijn verbazingwekkende knaagdieren, de Bromelia-trilogie. Er is ook, ietsje moeilijker al, de serie rond Tiffany Aching.

billie

billie

09-05-2010 om 21:51

Dank

voor alle reacties! Nog geen tijd gehad, maar we gaan snel naar de bieb en nu kunnen we zoeken. Ben benieuwd wat het gaat worden en wat hij ervan vindt. Nu is het dus even onderdompelen in suske en wiske

wie o wie??

wie o wie??

09-05-2010 om 22:44

Meester jaap

Wij zijn hier alledrie gek op Meester Jaap, de leukste meester van Nederland!

Huib

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.