Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Broek poepen

Mijn dochter van 7 jaar is 1,5 jaar geleden begonnen met broekpoepen. Waarschrijnlijk doordat er iets vervelends is gebeurd. We zijn bij de huisarts geweest en kinderarts laxeermiddel gehad omdat er gedacht werd aan obstipatie geen succes. Toen nog 3x klysma in het ziekenhuis gehad. Zonder gewenst succes. Toen werden we doorgestuurd naar klinisch psycholoog en die heeft mij doorverwezen naar een kinder psycholoog die wilde niet met haar alleen starten omdat zij dacht dat het niet veel uitmaakt. Wij zijn toen op haar advies de kanjertraining gaan doen. Om haar meer weerbaar te maken met het idee dat het dan vanzelf het poepen over zou gaan. Het bleef en ze doet het nu nog steeds. Ik zoek eigenlijk iemand die dit ook heeft meegemaakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prakje

Prakje

17-03-2009 om 07:21

Kinderfysio...?!

Ik lees dat je met je dochter naar div. artsen bent geweest, ben je ook al bij een kinderfysiotherapeut geweest?

Broekpoepen begint meestal naar aanleiding van 'iets'. Als dat 'iets' over is, weet het kind niet meer hoe om te gaan met de aandrang/ophouden etc. Is het hele gevoel weg in de bekkenbodem.

Hier een zoon (toen ca 5 jr) die het ook had, bij hem werkte een schema waarin hij op vaste momenten naar de WC moest.

Hij voelde ook niet meer wanneer hij aandrang had en naar de WC moest.

Dit schema hielp, omdat het hem 'dwong' op vaste momenten te gaan.

suc6 het is erg vervelend voor haar!

nonna

nonna

18-03-2009 om 19:35

Hier ook

al een hele problemen met poepen bij 5-jarige zoon. Wat hier heeft geholpen (helaas sinds een maand weer terugval) is: lactulose om poep zachter te maken, elke dag na het eten verplicht op de wc, een poepkalender bijhouden (wanneer poep in de broek, wanneer gepoept op de wc) letten op eten en drinken.
Wat bij mijn zoon erg goed helpt is in bad gaan. Gegarandeerd dat hij na 10 minuten op de wc gaat zitten om te poepen. Weet je dat er ook een poeppoli bestaat ? Kijk maar eens op internet. Volgens mij is dat in het Umc Amsterdam. Daar kan je ook online een formulier invullen oid.

Bastet

Bastet

19-03-2009 om 18:41

En daarbij......

Er zijn meer ziekenhuizen met dergelijke poli's, onder andere in Zoetermeer.Daar heet het de pipo-poli.
Groetjes,Bastet

Christientje

Christientje

21-03-2009 om 00:01

Tijd inplannen!

Mijn zoontje heeft moeite met de ontlasting (vanwege sis en autisme) en het advies dat wij kregen was 'tijd vrijmaken'. Elke avond, na het eten, doen we met z'n allen een spelletje en daarna gaat mijn zoontje naar de wc om even rustig te zitten. Elke avond een vast tijdstip waarop hij de tijd en de rust neemt om te proberen te poepen (hij gunt zichzelf namelijk geen tijd hiervoor).
Christientje

Vaste tijd

Ik ben met mijn zoon uiteindelijk naar de homeopaat geweest. Hij krijgt flesjes met wat er in (wat precies weet ik niet) dezee moet je schudden en onder zijn neus doorhalen en het werkt. Hij gaat nog welke elke dag na het avondeten naar de wc en hij poept nu om de 3 dagen terwijl het eerst om de 1 week / 2 weken was. Ik wil je nog wel meer vertellen maar dan hoor ik je graag.

Hier ook!

onze zoon van 7 ,poept ook nog wel eens in zijn broek. Het gaat hele periodes goed, maar soms komen we in een negatieve spiraal terecht en dan gaat het soms dagen achtereen mis. We zijn al bij de HA geweest door verwezen naar de kinderarts maar daar kwam na wat onderzoekjes niets uit.
We hebben nu een afspraak voor de poeppoli. Momenteel gaat het weer behoorlijk mis. Onlangs is het weer begonnen, hij speelde met een vriendje en was door het spelen 'vergeten' dat hij moest poepen. Thuis gekomen de situatie opgelost.Ben er inmiddels wel achter dat hij er écht niets aan kan doen, heb hem dat ook op het hart gedrukt. Er viel een hele last van zijn schouders, zichtbaar. Maar echt beter gaat het nog niet. We hebben nu sinds een aantal dagen een schema opgesteld. Veel drinken en na iedere maaltijd 5 minuten naar de wc, met wekker. Verder geef ik hem een glas Laxo, laxeermiddel hebben we ook een keer een periode gebruikt maar daar kreeg hij alleen maar buikpijn. Hij accepteert dit allemaal goed, is blij dat we met hem meedenken en het samen oplossen. Overal lees ik wel dat het een gevolg is van een dramatische gebeurtenis, overlijden of misbruik oid. Maar daar zou ik in zijn geval geen incident voor kunnen aanduiden. Ik vermoed dat hij er geen tijd voor wil maken, het te veel gede vind, het daardoor ophoudt en dan begint de ellende. Eigenlijk was broekplassen eerst een probleem, af en toe ging het met poepen ook mis. Daarna is het een hele tijd goed gegaan, moest hem soms wel naar de wc sturen. Maar nu gaat het poepen dus mis. We volgen dit schema nu een aantal dagen, vieze strepen heeft hij nog steeds maar het is wel iets minder geworden. Alleen nu heeft hij wel weer een aantal natte broeken gehad......terwijl dat nu net weer zo goed ging...zucht het zal een lange weg worden en we zijn er nog lang niet. Maar het allerbelangrijkste is volgens mij dat je je beseft dat ze er echt niks aan kunnen doen! En vanuit die gedachte handeld, dat scheelt mij een hoop frustratie en boosheid. Ik vermoed zelf dat hij in de loop van de jaren, want we zijn inmiddels al bijn al 4 jaar bezig... niet meer weet hoe het voelt als hij moet, niet reageert op de signalen die zijn lichaam afgeeft. Hoe hij dat weer opnieuw aangeleerd moet krijgen hoop ik bij de poeppoli te horen. Succes ermee want voor haar is het vervelden maar voor jou ook! groetjes moener

shali

shali

29-03-2009 om 21:09

Zelfde probleem

Vriendinnetje van dochter had ook dit probleem. Bij de poeppoli kreeg ze forlax maar dit vond ze vies. Ze heeft toen Kindicol van VSM gehad maar dan niet 6 druppels maar 18 druppels 3 x per dag (6 jr oud). Verder moest ze op de wc zitten met haar voeten op een verhoging en 6 x op haar hand blazen.Dit 5 minuten na de maaltijd. Dan gebruik je de goede techniek bij het persen. Ze was gewend geraakt aan het poepen en plassen!!! te lang op te houden waardoor er een deel verstopping was en het dunnere (ook door de vaak volle blaas) daarlangs geduwd werd. Heeft wel een tijdje geduurd maar is helemaal goed gekomen. Succes!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.