Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sop

sop

08-01-2009 om 12:07

Broekplassen

Mijn zoontje van bijna 5 plast sinds november met enige regelmaat in zijn broek overdag. Ik dacht eerst dat het met stress te maken had (sint maarten, sinterklaas, kerst enzo). In de kerstvakantie ging het goed, maar ik zat er dan ook voortdurend bovenop. Op 1 of 2 ongelukjes na ging het goed. Nu weer op school, is het soms wel 2x per dag raak! Echt gek word ik ervan.
´s Nachts is hij nog lang niet zindelijk, maar goed dat vind ik geen probleem.
Beloningen, "dreigement" enzo, niets helpt. Heeft iemand nog een tip? Zou het iets medisch kunnen zijn?
Bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

08-01-2009 om 13:37

Herkenbaar

Hier ook een 4,5 jarige die sinds hij naar school gaat regelmatig met natte broeken thuis komt.

Ik schrijf het toch echt toe aan de stress/drukte. De vakantie ging het inderdaad goed. De eerste schooldag was het meteen weer feest, maar ik merk dat school ook weer erg intensief is. Hij valt momenteel ook aan tafel weer in slaap.

Wij hebben geprobeerd om stikkers uit te delen voor een droge dag (en een cadeautje na een droge week), maar dat heeft ook niet veel zoden aan de dijk gezet. Wel hebben we nu met hem afgesproken dat als iemand zegt dat hij moet gaan plassen hij ook gaat.(staat nl al vaak 5 minuten te dansen terwijl hij volhoudt dat hij niet moet)

Gnome

Gnome

09-01-2009 om 03:16

Of blaasontsteking

Laat zn plasje even checken bij de huisarts voor de zekerheid, maar stress is wel heel aannemelijk hoor.

hesi

hesi

14-01-2009 om 21:49

Ow jeej

pff, nooit aan zoiets gedacht zeg! Wij gaat met mijn zoon naar de osteopaat omdat ie droge periodes heeft (weken) en nu al maanden aan het sukkelen is.
Ik ga haar er eens naar vragen.

gr.

sop

sop

15-01-2009 om 16:34

Goede tip

Maar ja, hij kan echt van dag tot dag verschillen! Ik denk bij hem meer dat hij er gewoon niet aan denkt. Maar ik zal die tip van die vernauwing ook zeker in mijn achterhoofd houden....
Hier nu een beetje om de dag dat ie droog is. En dan gaat de vlag uit (figuurlijk dan)!
Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.