Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jip

Jip

26-06-2011 om 14:30

Broekplassen (vriendinnetje)

Wat zouden jullie doen?
Vriendinnetje van zoon plast (weer) in haar broek. Ze is 8. Zoonlief speelt graag met haar,wel altijd hier omdat moeder werkt. Op zich vindt ik dat geen probleem, maar wat moet ik doen als ze geplast heeft? Wat droogs van zoon aan laten trekken, niks doen, naar huis sturen?
Ik vindt het heel sneu voor het meiske, maar ik vindt het ook vreselijk stinken in huis.... En van moeders hoor je niks, ze geeft zelfs nog niets droogs mee.
Vandaar dus mijn vraag, wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon

iets droogs van je zoon aantrekken, zeggen dat het helemaal niet erg is en de vuile was aan mama in een plastic zakje meegeven.

wat is precies het probleem?

100%mama

100%mama

26-06-2011 om 14:57

naar de wc sturen....hiermee bedoel ik dat je tege haar zegt zo om het uur dat ze even naar de wc moet gaan, zo doen wij het hier. Geen woorden verder aan "vuil" maken, schone broek van je zoon aan en de vuile was mee naar moeders.

Minke

Minke

26-06-2011 om 19:24

Urineweginfectie

Je opmerking dat het vreselijk stinkt in huis doet mij denken aan een urineweginfectie. Normaal gesproken ruikt urine niet zo sterk. Juist ook een urineweginfectie kan aanleiding geven tot incontinentie. Even contact opnemen met haar ouders?

bibi63

bibi63

26-06-2011 om 21:43

Nou

Behalve als het een urineweginfectie is wat ouders nog niet weten...... zou mijn insteek toch het volgende zijn:
Uiteraard iets droogs aan laten trekken van zoonlief en vuile goed in plastic tasje meegeven,..... maar ik ben inmiddels allergisch voor ouders die niet communiceren. Heb dat vaak genoeg meegemaakt. Bijv. vriendinnetje met heimwee waarbij logeren ooit lukt. Prima, mag het gewoon proberen bij ons, ik wil daar best tijd en energie insteken, maar als mij niets is meegedeeld, vriendinnetje komt logeren, dan blijkt dat ze naar huis wil, omdat het nooit lukt en dan ook nog blijkt dat ouders doodleuk in een andere plaats met vrienden in een restaurant zitten, dan baal ik enorm. Niet van dat vriendinnetje, maar van de ouders die zo met mijn gastvrijheid EN met hun kind omgaan. En zo ken ik nog heel wat meer van dit soort acties.
Dus ik zou ik zeker even aangeven aan ouders, dat het geen probleem is dat kind in broek plast, maar dat je het wel fijn vindt dit even van te voren te weten.

Gr. Bibi

Jip

Jip

28-06-2011 om 07:03

Eigenlijk

slaat Bibi de spijker op z`n kop.
Ik erger mij er vreselijk aan dat ze altijd hier moeten spelen, dat ze nooit wat droogs mee geeft en dat ze ook niet even iets zegt...
Ik wil van alles doen, als ik het maar weet. En zolang moeder mij niks zegt zeg ik het meiske niet dat ze moet plassen. Ik heb van een andere moeder gehoord dat ze met haar in het ziekenhuis liepen en dat er geen meisje meer met haar wil spelen. Heel zielig allemaal, echt, maar moet ik dan steeds opletten of ze moet plassen ofzo? Ben zelf ook druk genoeg....
Maar ja, hoe breng ik dat weer tactisch over aan zoon...

Sascha2

Sascha2

28-06-2011 om 11:46

Maar jip

Waarom zeg je niet gewoon op geregelde tijden dat ze moet plassen? Daarmee voorkom je wellicht die natte broeken. Nu zeg je dat niet zolang de ouders er niets over zeggen maar zit je met die natte broeken.
Zelf stuur ik alle kinderen (eigen en speelkinderen) geregeld naar de wc, is voor mij geen probleem.

Puck

Puck

28-06-2011 om 12:23

Jip

Uit je mailtje lees ik een heel passieve houding naar de moeder toe: de moeder geeft niets mee, de moeder zegt niet dat ze op geregelde tijden moet plassen.
Heb je zelf wel eens het initiatief genomen om het aan te kaarten bij de moeder? En zo ja: wat kreeg je voor reactie. Zo nee: dan is je ergernis onterecht en kun je zelf ook best een actievere rol spelen.
Maar de uitkomst zou voor mij hetzelfde zijn: bij jou in huis gelden jou regels en op dat moment heb jij de verantwoording over het meisje. Dus zul jij op dat moment voor haar moeten zorgen. Als mijn kind bij jou speelt en staat te dansen op je bankstel dan zeg je er toch ook wat van neem ik aan en verschuil je vast ook niet achter het argument dat ik niet heb gezegd dat hij dat niet mocht doen.
En verder: stinken doet urine als het niet schoongemaakt wordt dus gelijk maar kleren aan van jouw kind en als ze al stinkend binnenkomt dan ook gelijk actie ondernemen.

Netel

Netel

05-07-2011 om 10:06

Ik ben de moeder van zo'n lange broekplasser

Hallo Jip

Ik ben de moeder van een kind dat erg lang in haar broek plaste. Mede daardoor had zij weinig vriendinnetjes en die paar die ze had wisten dat ze altijd een reservebroek bijhad en bij eentje, waar ze het meeste mee speelde, had ik reservekleding in huis liggen.
Kinderen vinden het vreselijk dat ze nog in hun broek plassen en een meisje van 8 in jongenskleren is niet echt wat ze leuk vinden, maar jij hebt in deze gewoon geen keuze en dat is in mijn ogen een grote fout van haar ouders.
Zeg tegen de ouders dat ze reservekleding moeten meebrengen als ze weer komt spelen.
Dat vind ik ook de normaalste zaak van de wereld en ik zou zeker als ik jou was, de zaak aankaarten bij de ouders in kwestie. Het is immers jou huis, waar zij te gast is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.