Nick90
10-09-2025 om 15:34
Broer (11) op zusje van 2 laten passen?
Ouders met kinderen met een groot leeftijdsverschil? Laten jullie je oudere kind op hun jongere broer of zus passen?

AnnaPollewop
12-09-2025 om 18:31
Max88 schreef op 12-09-2025 om 18:25:
[..]
Zeg ik dat dan ergens dat hij dat niet mag? Ik zeg wat ik ervan vind, maar wat hij ergens mee doet moet hij zelf weten.
Gelukkig is er niets gebeurd.
Waar ik zojuist op aanhaak is de manier van reageren en steevast negeren envolgens mij mag dat best. Ik deed dat nav een reactie van iemand anders, waarom citeer je die niet?
Omdat ik jouw uitspraak heel badinerend vind.
Dit:
Echt hè....er valt nog een boel te schaven aan bepaalde vaardigheden.
Onverantwoord.
Dat is toch geen manier van reageren op iemand. Over hem heen, alsof hij er niet bij is. Omdat hij een luchtig grapje maakt. En dan is hij ineens onverantwoord. Toe maar.

MamaE
12-09-2025 om 18:42
Fijn dat het goed gegaan is. En dat je weer kunt horen. Ik zie niet wat er zo vervelend is aan het berichtje van Nick.

Naminokurashi
12-09-2025 om 18:45
Nick, wat doe je als je zoon straks aan je vrouw verteld dat hij alleen op zijn zusje heeft gepast en dat papa weg was?

MamaE
12-09-2025 om 18:47
zwaankip schreef op 12-09-2025 om 17:56:
[..]
Ik heb ooit 1 keertje mijn toen 12-jarige zoon alleen gelaten met mijn dochter van 6 jaar. Ik ging naar de bakker 50 meter verderop. Max 5 minuutjes ben ik weggebleven.
Toen ik terug thuis kwam was dochter intussen gevallen - op die enkele minuten - en had door die val haar pols gebroken.
Daarna heb ik nooit, echt nooit meer mijn jonge kinderen alleen durven laten.
Dit soort dingen zijn heel vervelend, maar kunnen ook gebeuren als je er wel bij bent. Of op school. Met buitenspelen. Bij een vriendje thuis. Onderweg naar school. Mijn dochter loopt bijvoorbeeld vanaf groep 3 alleen naar school.

TineWinkel
12-09-2025 om 18:53
AnnaPollewop schreef op 12-09-2025 om 18:19:
[..]
Tjonge jonge, alsof iemand verplicht is om de adviezen hier op te volgen. Ik zie hier voortdurend mensen andere keuzes maken dan ik zelf zou doen, ook jullie. Om dan te gaan zitten hopen dat het misgaat is best mies.
Nee, ik zit zeker niet te hopen dat t misgaat, arme kinderen. Maar de toon van zijn laatste zinnetje, die vind ik wel onaangenaam

Herfstappeltaart
12-09-2025 om 18:56
TineWinkel schreef op 12-09-2025 om 18:53:
[..]
Nee, ik zit zeker niet te hopen dat t misgaat, arme kinderen. Maar de toon van zijn laatste zinnetje, die vind ik wel onaangenaam
Precies. Het komt op mij over als: "kletsen jullie maar raak, ik doe toch wat ik wil". Prima, maar val mij er dan niet mee lastig.

Daglichtlamp
12-09-2025 om 19:14
Naminokurashi schreef op 12-09-2025 om 18:45:
Nick, wat doe je als je zoon straks aan je vrouw verteld dat hij alleen op zijn zusje heeft gepast en dat papa weg was?
Volgens mij denken Nick en zijn vrouw daar niet verschillend over.

linn19
12-09-2025 om 19:25
Dit is niet het eerste topic van Nick die bij mij in de categorie "als dat maar goed gaat" zit. Je weet van te voren al wat Nick gaat beslissen. Ik lees het eerste bericht... denk "als dat maar goed gaat" en lees daarna wel een keer hoe het afgelopen is...en nu, gelukkig het is goed gegaan......

Max88
12-09-2025 om 20:44
AnnaPollewop schreef op 12-09-2025 om 18:31:
[..]
Omdat ik jouw uitspraak heel badinerend vind.
Dit:
Echt hè....er valt nog een boel te schaven aan bepaalde vaardigheden.
Onverantwoord.
Dat is toch geen manier van reageren op iemand. Over hem heen, alsof hij er niet bij is. Omdat hij een luchtig grapje maakt. En dan is hij ineens onverantwoord. Toe maar.
Laten we er maar over ophouden.

Nehalennia
12-09-2025 om 21:06
Nick90 schreef op 12-09-2025 om 16:59:
[..]
Nou alles goed gegaan, zoon is thuisgebleven met z'n zusje, het probleem zat in de droogbox. Nieuwe gekregen en m'n oren oogeladen in de winkel. Ga zo met de kindjes naar Mac. En ja ze leven nog hoor
Nou gelukkig maar. Vraag het dan niet zeg. Heb je wel met je vrouw overlegd of je kinderen transvetten mogen?

Bakblik
12-09-2025 om 21:14
Nick90 schreef op 12-09-2025 om 16:59:
[..]
Nou alles goed gegaan, zoon is thuisgebleven met z'n zusje, het probleem zat in de droogbox. Nieuwe gekregen en m'n oren oogeladen in de winkel. Ga zo met de kindjes naar Mac. En ja ze leven nog hoor
Fijn Nick90. Hoe heeft je zoon het ervaren? Vond hij het moeilijk of ging het hem makkelijk af?

zwaankip
12-09-2025 om 21:16
AnnaPollewop schreef op 12-09-2025 om 18:25:
[..]
Tja, ik liet mijn kinderen in de buurt buitenspelen en dan kwam er wel eens iemand onder de schaafplekken terug. Of er kwam een vriendje mij roepen en dan raapte ik mijn kind op. Er viel er ook eentje in de gracht, was niet eens bij ons thuis maar elders. Oh, en ze verdwaalden. En dan was er gelukkig altijd iemand die ze vond en terugbezorgde.
Sterker nog, mijn zoon fietste naast me en kleunde ineens de stoep op en tegen een box aan en daar kwam de motorlance ook nog even bij want hij bloedde wel fors. Viel allemaal erg mee achteraf. Oh, en middelste zoon was drie en liep voor me uit op een schuin stuk en klapte voorover, lelijke schaafplekken in het gezicht. Niet erg fijn. Het gebeurt. Maar je wil vast niet een uitgebreide opsomming hier van alles wat er wel goed gegaan is. Want dat komt ook voor. Best vaak eigenlijk. Eigenlijk bijna altijd. En er vlak naast staan is geen garantie.
En nu zijn ze volwassen en kan er nog steeds van alles misgaan. Je doet je best als ouder en dan hoop je er verder maar het beste van.
Tja....dan heb jij heel veel geluk gehad dat er altijd iemand was die je kinderen (gewond?) vond en ze aan jou terugbezorde!

duizel
12-09-2025 om 21:38
Naminokurashi schreef op 12-09-2025 om 18:45:
Ik heb het vermoeden dat dat niet echt het probleem was maar dat nick bang was dat zijn vrouw bezorgd zou worden bij het idee dat nick een paar dagen doof thuis rondliep met de verantwoordelijkheid voor de kinderen. Maar dat is invullen. Het kan inderdaad ook over dat oppassen gaan

Junio
12-09-2025 om 22:21
zwaankip schreef op 12-09-2025 om 17:56:
[..]
Ik heb ooit 1 keertje mijn toen 12-jarige zoon alleen gelaten met mijn dochter van 6 jaar. Ik ging naar de bakker 50 meter verderop. Max 5 minuutjes ben ik weggebleven.
Toen ik terug thuis kwam was dochter intussen gevallen - op die enkele minuten - en had door die val haar pols gebroken.
Daarna heb ik nooit, echt nooit meer mijn jonge kinderen alleen durven laten.
Maar je kan toch niet de hele tijd bovenop je kinderen zitten? Mag je kind dan ook niet alleen rondjes skeeleren/fietsen/steppen in je wijk (op de stoep)?
Die risico’s horen er toch ook een beetje bij? Ze leren er ook zoveel van, krijgen er zelfvertrouwen door, problemen oplossen etc.

nlies
12-09-2025 om 22:33
AnnaPollewop schreef op 12-09-2025 om 18:18:
[..]
Fijn dat het nu geregeld is Nick en goed om te horen dat alles goed is verlopen.
(ik weet niet wat een droogbox is maar het is nu neem ik aan opgelost).
Droogbox is een apparaatje/doosje waarin je je hoorapparaten in bewaart als je ze niet draagt. Hij haalt het vocht eruit en ontsmet ze