Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Buitenschoolse opvang , verzekering voor schade?

Madamecannibale schreef op 08-01-2026 om 20:12:

[..]

Op zich wel, aan de andere kant zou ik wel verwachten dat iemand even een bordje ophangt als ze bijvoorbeeld net een kozijn hebben geverfd. Ik zou dan ook eerst uitzoeken wat de bron is.

Dit inderdaad. Zeker bij een plek waar heel veel mensen doorheen lopen om hun kind op te halen. 

Omdat het om een deur gaat, vermoed ik dat het om niet uitwasbare verf gaat. Dit lijkt me wel een gevalletje aansprakelijkheidsverzekering, ofwel die van de BSO ofwel die van jezelf. 

Ik zou er in ieder geval contact over leggen met de administratie.

Citroengraag schreef op 08-01-2026 om 19:37:

Het gaat over een jas? Ik denk wellicht veel te macro, maar als je zelf tegen verf aanloopt en we willen aansprakelijkheid voor verf op je jas? Dat is wel het schoolvoorbeeld van eerste wereld problemen wat mij betreft.

Ik zou er niet eens aan denken om bso hierover te contacten. Vraag me ook af hoe 'bomvol' je jas dan met verf zit. 

Maar dan denk ik ook van hmm als er verf op de deur zit, zou het hooguit op mijn hand zitten. Net als dat je door een deuropening loopt ipv ertegenaan staat denk ik. 

De enige verf die ik bij bso hier op mij  kleren zou krijgen zou van mij eigen kinderen zijn 😅

Ik vraag me wel af om wat voor verf het gaat. Als de deurkozijnen net zijn geverfd en er hing geen 'pas op nat' bordje dan zijn ze in gebreken gebleven. Als er op een tafel in de groepsruimte  van de BSO een verfactiviteit wordt aangeboden en jij let zelf niet op als je daar langs loopt dan vind ik het je eigen verantwoordelijkheid.

Zoals ik de tekst lees, was er iets 'geschilderd' op het glas van de deur. Dat zal waarschijnlijk met krijtstift zijn geweest, grote kans dat dit uitwasbaar is. Ik hoop dat de stomerij je hierbij advies kan geven TO.

Als het geen verf was geweest, was er binnenkort wel iets anders op een lange WITTE jas gekomen, denk ik. 

Beetje raar verhaal verder. Als je merkt dat er ineens verf op zit, ga je toch uitzoeken waar die verf vandaan komt, en dan kom je toch verder dan 'ik vermoed de glazen buitendeur'?  Dan ga je kijken, is het nog nat, is het dezelfde kleur, heb ik me hierin gewenteld toen ik de deur doorging, enz.?

Valeria schreef op 08-01-2026 om 20:40:

Als het geen verf was geweest, was er binnenkort wel iets anders op een lange WITTE jas gekomen, denk ik.

Beetje raar verhaal verder. Als je merkt dat er ineens verf op zit, ga je toch uitzoeken waar die verf vandaan komt, en dan kom je toch verder dan 'ik vermoed de glazen buitendeur'? Dan ga je kijken, is het nog nat, is het dezelfde kleur, heb ik me hierin gewenteld toen ik de deur doorging, enz.?

Als het op de rug zit, heeft ze het misschien pas thuis gemerkt bij het uittrekken van de jas.

Daglichtlamp schreef op 08-01-2026 om 19:34:

[..]

Maar je eigen aansprakelijkheidsverzekering dekt dit toch niet? Die dekt de schade als jij iemand anders schade toebrengt.

Van die opvang dus

Ik heb wel eens iets vergelijkbaars aan de hand gehad. Een onervaren leerkracht die de kinderen de decors voor de musical met lak liet schilderen in plaats van met plakkaatverf, zonder de kinderen van een verfschort te voorzien. Allemaal leuk en aardig, maar de gloednieuwe spijkerbroek en trui van zoonlief waren naar de Filistijnen. Ik heb gewoon direct een  mailtje naar de directie gestuurd met een kopie van de bon en mijn gironummer. Niet met de vraag of, maar wanneer ze het gingen vergoeden. Wel gewoon vriendelijk hoor, dat soort dingen kunnen gebeuren. Daarom zijn scholen er ook tegen verzekerd. Ik heb geld gewoon zonder omhaal teruggekregen.

Auwereel schreef op 08-01-2026 om 19:19:

Aansprakelijkheidsverzekering? Die dekt ook relatief kleine schades.

Inboedelverzekering lijkt me eerder van toepassing.

Poezenmeisje schreef op 08-01-2026 om 22:42:

[..]

Inboedelverzekering lijkt me eerder van toepassing.

Aansprakelijkheidsverzekering van de bso,  welke inboedel is beschadigd dan?

De BSO heeft, toen jij belde, gezegd dat ze het niet weten. Dat kan. 

Dan is de volgende stap dus dat je ze vraagt wanneer ze het wèl weten! En dat je informeert om welke verf het gaat, zodat je kan uitzoeken of het zin heeft om je jas naar de stomerij te brengen. 

Ik zou een vriendelijk mailtje sturen met die twee vragen. Voeg eventueel ook een fotootje toe van de schade. 

Het heeft geen enkele zin om er nu met een gestrekt been in te gaan. Dat je jas niet te redden is en de BSO weigert eventuele schade te vergoeden, is nog helemaal niet duidelijk. Dat zijn jouw eigen aannames. 

Citroengraag schreef op 08-01-2026 om 19:37:

Het gaat over een jas? Ik denk wellicht veel te macro, maar als je zelf tegen verf aanloopt en we willen aansprakelijkheid voor verf op je jas? Dat is wel het schoolvoorbeeld van eerste wereld problemen wat mij betreft.

Nou, dat vind ik nog niet zo heel raar, beetje afhankelijk van de omstandigheden. Als er kozijnen zijn geschilderd en TO heeft ergens tegenaan geleund dan is dat wel een verzekeringskwestie lijkt me. Als ze met haar jas langs een tafel is gelopen waar net daarvoor kinderen hebben zitten verven en de tafel was nog niet opgeruimd, dan is het een ander verhaal, want dat kun je redelijkerwijs verwachten op een bso. En dan vind ik de toon van TO richting het personeel ook wat neerbuigend 'ze stonden alledrie niks te doen'. Maar goed, TO heeft dit bericht hoog in de emotie getypt. Ben benieuwd hoe ze er nu in staat en hoe het verder is gegaan. 

Wat een laconieke reacties. Ik zou ook niet blij zijn als mijn nieuwe winterjas van een paar honderd euro direct de prullenbak in kan. Alsof je dat er maar bij moet nemen als je een lichte jas koopt 

@TO: ik zou inderdaad even de administratie of hoofdkantoor benaderen. Foto's maken van je jas, verder niets met de verf doen. Eerst even kijken wat voor verf het is en welke oplossing ze voorstellen. Wel enorm balen zeg..

Ik zou dus nooit met een witte lange donsmantel van een paar honderd euro een kind uit school halen, kinderen met vieze handjes gaan aan je jas zitten, je kind drukt zijn/haar toetje met snotpegel tegen de jas.
Zo'n jas is voor chique uit eten zonder kinderen of naar het theater

Ik heb één keer een witte broek aangehad bij het ophalen. Nooit meer....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.