Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bureau nodig op basisschool?

Mijn dochter hoopt naar groep 4 te gaan. Ik vind dat het tijd is om haar kamer wat 'mee te laten groeien', maar ik twijfel of daar al een bureau bij hoort. Dochter vindt het fijn om samen te spelen. Alleen als een vriendje/vriendinnetje komt, wil ze naar haar eigen kamer. Ik weet niet zo goed of ik dan nu al een bureau moet aanschaffen. Huiswerk van school heeft ze nog nooit gehad. Ze is altijd heel vlot met schooldingen, dus qua werk afmakne verwacht ik niet dat ze iets krijgt. Wat vinden jullie? 

Peiling

Heeft een basisschoolkind een bureau op de kamer nodig?

Maximaal 3 antwoorden.

41 stemmen
24%
46%
29%

Nodig hebben ze het misschien nog niet, maar mijn kinderen waren rond die leeftijd heel blij met een bureau op hun kamer, waar ze lekker aan konden tekenen, knutselen en rommelen.

Nee. Lekker laten spelen op de kamer. Mocht er huiswerk zijn kan dat aan tafel. Wij hebben wel een knutselhoek voor dochter. Klein tafeltje met tekenspul en zo. Zou ze ook in de toekomst huiswerk aan kunnen maken. Maar deze staat in de woonkamer. 

Ik had een bureau, maar gebruikte het als opslag voor mijn spullen. Huiswerk maakte ik op bed of de grond, knutselen deed ik ook op de grond.

Mijn kinderen, Vo en eentje in groep 4, zien nooit op hun kamers. 

Hier had dochter van man vanaf jaar of 6 wel een tafeltje op haar kamer. Eerst was dat tafeltje onder hoogslaper, daar werd wel regelmatig aan gespeeld. Nu is hoogslaper weg en heeft ze bureau op haar kamer. Ze zit nu in groep 7
 

Bureau vonden ze erg leuk. Lekker aan knutselen en tekenen. Ze waren er super trots op en blij mee. Toen nog wel

dochter heeft met 5,5 jaar een bureau(tje) gekregen op haar kamer. Ze vindt het leuk om er aan te kleuren en schrijven als ik op dezelfde verdieping ook wat aan het doen ben. Dus al is het niet voor huiswerk, het is wel prettig om een plekje te hebben op de slaapkamerverdieping waar ze aan kan zitten.

Ik zou het dochter vragen en de voors en tegens bespreken. Mijn zoon kreeg een bureau toen hij naar het VO ging. Het bureau ligt voor met rommel en zijn huiswerk maakte hij aanvankelijk beneden en sinds een paar jaar boven op zijn kamer, zittend op de grond. 
Dochter zit inmiddels in de 2e van het VO, wilde eerst geen bureau, maar inmiddels wel. Echter niet zozeer voor het huiswerk, maar om aan te knutselen. 

Alleen als je vreest dat je dochter erg wispelturig is en eerst ja zegt om later spijt te krijgen, dan zou ik nu alleen aan een bureautje beginnen als je het ook weer makkelijk kan weghalen en kan opbergen tot ze er later wel aan toe is.

Mijn dochter gaf voordat ze 6 was aan dat ze een bureautje wilde. Die heeft ze toen voor haar 6e verjaardag gekregen. Het was niet een echt bureau, maar in een hoogte verstelbaar tafeltje van de IKEA. Ze heeft een grote slaapkamer, dus er was nog genoeg plek over om e spelen op haar kamer. 

Ik heb ja gestemd, niet vanwege de concentratie maar gewoon, omdat een eigen plekje lekker is. Ze kunnen daar ook een knutsel/puzzel/huiswerk laten liggen, wat aan de eettafel vaak niet kan. Ook met barbies/playmobil spelen deden mijn kinderen wel op hun bureau/tafel. Wij hebben nooit spijt gehad van de bureaus. Ik had ze wel gekocht met verstelbare poten, die eerst laag en nu op de maximale stand staan. Kinderen zijn 17 en 20. Echtgenoot heeft er wel grotere bladen op gemaakt om plaats te hebben voor meerdere boeken, de laptop en schriften of werkboeken.

Ikea heeft trouwens een bureau dat mooi klein is (Micke, is ook vrij goedkoop), dat blad is maar 50 cm diep. Dat neemt niet zo ontzettend veel ruimte in.

Mijn oudste kinderen hadden een tafeltje en stoeltje toen ze klein waren. D. Toen ze zo rond de 6/7 waren en dat echt niet lekker meer zat heb ik tweedehands een schooltafel en stoel gekocht. Een bureau hebben ze pas gekregen toen ze naar de middelbare school gingen. Toen ook gelijk een wat groter bureau. Mijn zoon gebruikt zijn bureau heel veel, mijn pleegzoon maakt zijn huiswerk altijd beneden en gebruikt het bureau als opslag plaats en mijn dochter wisselt wat af waar ze huiswerk maakt.
Op de basisschool gebruikten ze hun tafel vooral om aan te tekenen/knutselen/puzzelen. Ze gebruikten het altijd wel graag.
Lego bouwen deden ze dan weer liever op de vloer, lekker veel ruimte.

Mijn jongste kinderen (peuter/kleuter) hebben een klein tafeltje met een stoeltje en zitten daar ook wel graag achter als ze tekenen of een snack eten. Die staan nu nog beneden want ze spelen nog niet echt op hun kamer.

Hier had onze zoon wel een bureau op zijn slaapkamer maar wij konden van de commode een bureau maken.

Ja gestemd omdat het soms handig is om een bureau te hebben en iedereen het heeft Voor huiswerk is het hopelijk nog lang niet nodig als je kind in groep 4 zit.

wanneer is een bureau een bureau en wanneer is het een speeltafeltje? Kleinzoon (4) en kleindochter hebben allebei een soort bureautje in hun kamer en daar zitten ze als een van de ouders boven met iets bezig is te knutselen, te plakken of met playmobil te spelen. Vinden ze erg leuk. 
Een bureau is niet perse een huiswerk-meubelstuk.

Een van mijn dochters had vroeger een picknicktafel met twee bankjes op haar slaapkamer staan. Daar speelde ze ook leuk op met haar speelmaatjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.