Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bureau

hoi
mijn dochter wil voor haar 7e verjaardag graag een bureautje voor op haar kamer. Mijn vraag: waar koop je leuke bureau's en waar moet ik op letten? Ik zit al te denken dat het groot genoeg moet zijn zodat er later een computer op zou kunnen, maar verder? hebben jullie tips?

En hoe oud of in welke groep zaten jullie kinderen toen ze een bureau kregen?

groetjes
Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marmar

Marmar

23-12-2008 om 18:02

Ikea

Daar heeft dochter - toen 6? - een klein (computer)bureautje vandaan gehad. Knal oranje, met cito bureaustoel. Sinds ze (bijna) 10 is, heeft ze er nog eenzelfde bij (houtkleur). Eerst had ze een klein kamertje, dus er zou absoluut geen grotere hebben ingepast. Sinds we verhuisd zijn, heeft ze een zaal van een kamer. Daar passen er dus met gemak 2. Op een van die bureau's staat haar computer. Dat is een oudje van mij, zonder internet. Ze doet er niet veel mee, zo nu en dan een spelletje.

MaximeM

MaximeM

23-12-2008 om 19:23

Meerdere winkels

Hoi,

Je kan een standaard buro kopen (oa bij LeenBakker en Praxis enzo, ik vind Ikea niet zo'n heel groot assortiment hebben hierin) maar Ikea heeft wel weer veel ladenblokjes. Wat ik namelijk de meest efficiente oplossing vind voor de kamers van mijn kinderen is zelf een buro maken. Precies in de breedte van hun kamer. Poten kan je los bij Ikea kopen, of bij Praxis ofzo. De diepte kan je dus zelf ook kiezen als je gewoon een losse plank koopt bij een bouwmarkt. Je kan wit gelamineerde plank kiezen (is goedkoper) of echt hout, dat is wat duurder. En zo'n buro is voor een jonger kind ook hardstikke handig. Ze kan zo ook eens op haar kamertje dingetjes doen (lego of wat tekenen) of het alleen nu nog mooi uitstallen op haar buro. Wat bakjes met pennen en stiften, wat plakband en het is toch helemaal "echt"

Maxime

Linda99

Linda99

23-12-2008 om 21:57

6 jaar

Dochter was 6 toen ze een bureautje kreeg. Via marktplaats een leuk kinder-model gevonden. Simpel en met 3 laatjes. Als ze groter is en een bureau echt nodig heeft gaan we wel kijken naar een degelijk exemplaar, voor deze leeftijd vond ik dit prima.

Annet

Annet

23-12-2008 om 22:27

Ook zelf maken

Met een diepe plank kun je een leuke werkplek maken, passend bij de ruimte die je hebt. Daar kunnen deels kastjes onder staan als bergruimte. Dan is dat deel meer een soort dressoir.

gruffalo

gruffalo

24-12-2008 om 18:49 Topicstarter

Hmm

hoi
bedankt voor jullie tips. Mijn oudste heeft een grote kamer (6 bij 3) dus er is voldoende ruimte voor een bureau. ik ben vanmorgen even langs de ikea geweest en inderdaad, kon er totaal niet slagen. wel ook de mogelijkheid om planken met dragers te combineren maar dan krijg je niet echt leuke bureau's voor kinderen. Bij de trendhopper trouwens ook niets. ik heb bij de Praxis op internet wel een leuk bureautje gezien, misschien is dat wel wat...of anders toch maar met planken en dragers aan de slag. valt me eigenlijk tegen wat er is aan leuke kinderbureautjes.

groetjes
Gruffalo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.