Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zwarte Piet

Zwarte Piet

24-09-2009 om 22:51

Cadeaus 5 en 7 jarige jongens.

Door omstandigheden wil deze Zwarte Piet volgende week al Sinterklaascadeaus inslaan. Onze beide jongens zijn echte bouwers maar ze hebben écht meer dan genoeg Lego, Knex en Kapla. Ze spelen veel buiten maar ook daar hebben we genoeg voor. Vorig jaar hebben ze een Wii gekregen maar daar spelen ze helemaal niet zo veel mee, dus een extra spelletje vind ik een beetje onzin. Alle leuke gezelschapsspelletjes hebben ze al.

Dit jaar willen we het een beetje rustig aan doen qua kadoos (voorgaande jaren een skelter en een Wii... we willen geen verwende apen). Dus allebei 1 groter cadeau en voor de rest een boek, iets te knutselen en allebei een nieuwe rugzak voor school (en nog een kado van alle andere zwarte pieten).

Ook zoek ik voor beide kinderen een leuk voorleesboek en een dvd'tje.

De oudste wil leren schaken. Wij kunnen het zelf niet. Wie weet iets waarmee hij en wij het kan leren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cecile_s

cecile_s

24-09-2009 om 22:55

Voorleesboek

ik weet niet of je een tip wil voor een voorleesboek?
Als je niet perse een verhaal wilt, is "Hoe zit dat" echt superleuk voor die van 7, als ie een beetje nieuwsgierig is. Allerlei wetenswaardigheden, soort encyclopedie voor kinderen. Ook mijn dochter van 9 vindt het geweldig (ik mag nooit stoppen).

Succes ermee.

Inge M

Inge M

24-09-2009 om 23:02

Cdrom om schaken te leren

http://www.schaakbond.nl/knsb/materiaal/verkoop-schaakmateriaal/sbs-schaakmaterialen/schaak-mat-leer-kinderen-spelenderwijs-schaken

Erg leuke cdrom waar ze eerst allerlei spellen doen die later allemaal met het schaakspel te maken hebben. Een echte aanrader!

Zwarte Piet

Zwarte Piet

25-09-2009 om 00:26

Inge en cecile

Ik heb de CDrom meteen besteld! Mijn zoontje is inderdaad erg gek van infoboeken. Dus ik houd hem in mijn achterhoofd.

Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje

26-09-2009 om 08:03

Knutseltip

Je vraagt niet specifiek om knutseltips, maar je krijgt er toch één : er zijn bij de speelgoedwinkels tegenwoordig metselsteentjes met specie.
Daarmee kunnen kinderen een huis of kasteel bouwen, en als ze het bouwwerk zat zijn zet je het hele gebeuren in de wasbak en weken de steentjes weer los. Na het drogen kun je ze dan opnieuw gebruiken.
Bij mijn zoon (8) op school gebruiken ze trouwens andere steentjes (speelgoedwinkel = soort witte betonblokjes, school = rode baksteentjes) maar daar zijn misschien alleen via hobbyzaken aan te komen.

Zeeuwsmeisje

Voorleesboek

De grote vriendelijke reus en de heksen van Roald Dahl. Ik heb mijn kinderen (6 en 7) deze boeken de afgelopen maanden voorgelezen. Topper!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.