Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 18:18

Casting

Omdat mijn zoon en dochter het graag wilde heb ik hun ingeschreven bij een casting bureau. Nu mogen ze volgende week komen voor een casting. Ik heb geen idee wat dat inhoudt. Zouden jullie me kunnen vertellen wat we er van kunnen verwachten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

08-05-2009 om 18:54

Typisch

Ik vind het ook wel typisch, deze actie. Ik zou zeggen: bel maar gauw het castingbureau!

groet,

Lou

miza

miza

08-05-2009 om 19:15

Heel erg ot

Ik zie jouw nickname nu al een paar keer langskomen en steeds verbaas ik mij erover. Waarom kies je voor zo'n nickname? Dat suggereert bij mij dat er verder niets belangrijkers in je leven is, maar waarschijnlijk zit ik er enorm naast?
Wat jouw vraag betreft: ik zou alleen mijn kinderen bij zo'n bureau inschrijven als ik vantevoren zou weten wat het in zou houden en info van dat bureau zou hebben en alleen als ook ik en mijn man erachter zouden staan en niet alleen omdat mijn kinderen het zouden willen, voor de gein. Maar wel leuk dat ze mogen komen en veel succes.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 19:27

Lullige reactie

Wat een vreselijke lullige reacties. Natuurlijk weet ik niet wat het inhoudt. Het gaat hier over een casting en dat is voor mij de eerste keer. Ik snap natuurlijk wel dat ik ze aangemeld heb voor foto shoots voor reclamebladen. En dat ik er altijd bij ben. En natuurlijk ga ik informatie bij het modellenbureau vragen. Maar ik wil meeeeeeeeer informatie. Ervaringen. Ik dacht dat dit een forum was voor moeders die moeders willen helpen met bepaalde vragen. Jullie dus niet. Beetje flauwe reactie. (begin van het modellenwereldje?)

Begin van het modellenwereldje

Tuurlijk........
misschien tref je ons allemaal wel op dat castingbureau..
Zullen we een 'teken'afspreken zodat we elkaar herkennen?
groeten en veel succes
en wat betreft je vorige vraag....geen idee.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 20:12

Dank je merkstift

Dank je wel merkstift.
Hier heb ik wat aan. Ik heb ze ook gezegd dat dat niet betekent dat ze meteen in een blad komen te staan. Dat ze maar net op zoek zijn naar een kindje met donker haar of blond haar, blauwe ogen of bruine ogen enz.enz. Twee vriendinnetjes van haar doen het ook en daarom wil zij het ook. Ze is heel erg verlegen dus ik vind het al knap dat ze dat wil doen. Ik weet nu in ieder geval waar ik haar op moet voorbereiden. En ik ben echt niet het type zoals er nu over me gedacht wordt. Integendeel zelfs. Dat vind ik zo jammer dat er gelijk een beeld wordt geschetst als je kind is uitgenodigd voor een casting bureau.
Of omdat ik toevallig een Nickname verzonnen heb op het moment dat ik erg bezorgd was over mijn zoontje. Is ook maar een momentopname geweest. Mijn eigen naam kwam er niet door heen. Bestond al dus dan verzin je maar iets.
In ieder geval, ik kijk er maar doorheen en hoop dat deze ervaring positief uitvalt voor mijn dochter. Daar bedoel ik niet mee dat ze door gaat maar dat ze het leuk vind om het eens meegemaakt te hebben.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 20:57

Wat meer duidelijkheid

Ik heb vanavond pas de uitnodiging gekregen. Het is voor een duits tijdschrift. Ik had een paar maanden geleden een paar foto´s gestuurd naar het casting bureau. Ik weet dat er meer kinderen zijn want ze trekken 15 minuten uit voor elk kind. En dan zal de klant zijn keuze maken denk ik. Ik heb een nette mail van ze gekregen en dat ik ze altijd kan bellen. Maar op dit moment zijn ze er niet.

Supermodel ;-)

Supermodel ;-)

08-05-2009 om 21:38

Wat een casting inhoudt

Ik moet wel een beetje grinneken, je schrijft je in voor een castingbureau en weet niet wat castings inhouden!
Maar oke, om antwoord te geven op je vraag: bij een casting worden meerdere kandidaten opgeroepen om te verschijnen voor de opdrachtgever, meestal een art director, fotograaf en nog wat mensen van de styling. Soms wordt er een gesprekje gehouden met elke kandidaat, en er worden wat foto's genomen.
Het is zaak vooraf te weten wat het onderwerp is van de uiteindelijke opdracht, dus wat voor fotoreportage wordt het wat voor blad is het: vrolijk, sjeik, huis en tuin en wat voor kandidaten zoekt de opdrachtgever. Je kunt daar dan rekening mee houden in je kleding bijv. Zorg dat je er tiptop uitziet!
Castings betekent verder meestal eindeloos wachten.
Succes!

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 22:39

Supermodel

Het gaat hier niet over mij maar over mijn kinderen. Ik zal mijn kinderen voorbereiden dat ze alles weten over de modellenwereld.En hoe ze moeten antwoorden op bepaalde vragen. Maak ze nog zenuwachtiger. Het is voor de fun. Het gaat mij er om of ze het leuk vinden. Ik geef ze een kans. Wat ze er mee doen is hun keuze. Ik heb geen zin om later te horen dat ik ze die kans niet heb gegeven. Ik heb al wel verhalen gehoord van de moeder van dat vriendinnetje. Dat dat meisje het hartstikke leuk vind om te doen. Maar niet dat het zo in zijn werk gaat. Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Het gaat hier over kinderen.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 22:47

Riak

Ja en??? is het verboden om meer informatie te zoeken? Ik heb het bericht dat ze langs kunnen komen vanavond pas gehad. Ik had niet gedacht dat ze uitgenodigd zouden worden. En ik ben niet zo iemand die het aan de grote klok gaat hangen dat ik mijn kinderen heb ingeschreven voor een castingbureau. De mensen zullen al gauw denken dat ik capsones heb. Ook toen de vader van dat meisje die wel eens model staat voor een blad vroeg of model worden iets was voor mijn kinderen. Ook toen was ik te bescheiden om te zeggen van nee, daar zijn ze te verlegen voor. Maar ja, wat doe je als je kind het vraagt???

Een casting

is gewoon een sollicitatie. Je C.V. is de werkervaring in het modellenwerk en goede foto`s. Verder word je uitgekozen op uiterlijk en uitstraling.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

08-05-2009 om 23:10

Yep

Ja, zo dacht ik er ook over. En ik heb overigens gewoon eigen gemaakte fotos gestuurd. Geen profesionele. Zo serieus ben ik er niet mee bezig hoor.

Prulletje

Prulletje

09-05-2009 om 00:01

Ja maar

Mis ik nou iets? Je kunt toch aan de moeder van die vriendinnetjes vragen hoe alles in zijn werk gaat? Of aan die meiden zelf?

Prulletje

Uitkijken!

hallo moeder mijnkinderenzijnmijnalles,

Ik weet dat je in Spanje woont en wilde je waarschuwen voor de beruchte castings bureaus en zgn bladen die er zijn.

Vele castings worden gedaan door bonafide bedrijven of personen die niets liever doen dan je veel geld aftroggelen door onder andere zogenaamde fotoshoots te laten maken, of een fotobook die je overigens zelf moet betalen, honderden euros

EN

het is een berucht fenomeen voor evt selectie voor bepaalde comprimerende fotos die later door worden verkocht aan handelaren. de zgn fotografen en bedrijfjes zitten vaak rondom scholen en speeltuinen.

Natuurlijk denk je nu, dat zou mij nooit gebeuren maar als je weet dat ik diverse Spaanse mensen uit mijn omgeving ken die je voor zijn gegaan. namelijk bij de fotoshoots waren ouders niet gewenst. kinderen moeten uitkleden ed..

Veel spanjaarden trappen erin, omdat ze graag met eigen kinderen pronken en een succesvolle carriere wordt voorgeschoteld. In de bijna 16 jaren dat ik hier woon heb ik nog nooit een bedrijf gezien waarvan de bedoelingen oprecht en transparant waren of zijn.

aub kijk goed uit

In Spanje lopen meer criminelen dan jij waarschijnlijk ooit hebt gedacht. Lees aub de Spaanse kranten!!

Pippie

Pippie

09-05-2009 om 08:49

Mijnkinderenzijnmijnalles

Ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Maar ik wil je zeggen dat het best leuk is dat je dat met je kind doet, omdat ze het wil. Ik vind het ook hartstikke goed dat je op zo veel mogelijk plaatsen (dus ook hier) info zoekt zodat je goed voorbereid bent. Hoe meer (ervarings)verhalen hoe beter he. Dat is net iets als informeren over zindelijkheid, boosheid, stemmen op baby van de week, etc. Ook dat kan je bij andere moeders navragen he. ts
Ik schrijf dat hier omdat ik het vreselijke lullig vind hoe gereageerd wordt door sommigen. Verbazingwekkend eigenlijk.

Mijn dochter (sociaal angstig, mcdd) heeft een keer in een blad gestaan. Niet zo officieel met een casting, het was een foto bij een artikel over een therapievorm. Tot mijn verbazing wilde ze dat heel graag.
Het boekje ligt hier nu al een tijdje. Maar ze is er supertrots op. Echt goed voor haar. Ze heeft het ook meegenomen naar school (waar ze ook heel angstig is). Dit durfde ze dus wel. Voor jouw verlegen dochter kan het dus ook zo leuk gaan.

Veel plezier ermee. Met de serieuze tips die hier toch ook komen (en de info die je vast ook elders nog haalt na het weekend) kan je er in ieder geval een leuke ervaring mee opdoen.

Pippie

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

09-05-2009 om 08:57

Dank je

Dank je maricamen.
Ik heb geen inschrijfgeld betaald. Daar had ik al van gehoord dat je dat niet moet doen. Ik zal mijn kinderen er op voorbereiden dat als ik er niet bij mag zijn het hele feest niet door gaat. Ik zal je opmerkingen met het castingbureau doornemen. Mijn man gaat trouwens ook mee. Samen staan we sterk.

En prulletje, ja je mist iets. Net als vele anderen hier. Voordat je hier je vraag neer zet moet je blijkbaar je hele dagboek neerzetten. Je hele voorgeschiedenis. Wat je al wel en niet hebt gevraagd aan anderen. Of je het er zelf wel mee eens bent. Er wordt gelijk maar weer een negatief beeld van je geschetst. I.p.v. eens te vragen of ik hier al rekening mee heb gehouden, of dat ik daar al van had gehoord.

Maar gelukkig zijn er nog mensen zoals maricamen, merkstift, supermodel en misschien nog wel 1 maar meer ook niet die wel met me kunnen meedenken.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

09-05-2009 om 09:22

Pipi

Dank je Pipi,
Ik sta ook heel erg versteld van al die rare reacties.Ik zoek wat extra informatie bij moeders ipv het modellenbureau die natuurlijk zichzelf helemaal verkoopt en niets negatief is en dan krijg je dit.
Zegt meer over hun dan over mij en ik blijf mijn hoofd maar schudden en lach er maar om. Maandag ga ik het castingbureau bellen want ik heb ondanks alle aanvallende reacties toch wel wat bruikbaars toegestuurd gekregen om mijn vragen te stellen aan het castingbureau.

CC

CC

09-05-2009 om 09:57

Spannend

Ben heel benieuwd hoe ze het vonden! Laat je dat ook weten?
Hier in Nederland heb ik ooit ook eens mijn kind opgegeven. Maar het duurde zeker een jaar voordat ik eens wat hoorde. En toen wilde kind niet meer. Dus hebben we het ook niet gedaan.
gegroet
ps als je al langer op dit forum komt, weet je dat je mede- en tegenstanders zal ontmoeten. Wat voor topic je ook zult hebben. Ieder zo zijn eigen mening, alleen jammer dat sommigen het meteen in de 'afkraaksfeer' doen. Nergens voor nodig.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

09-05-2009 om 10:23

En ik moet nog maar afwachten of ze het op het moment dat we daar binnen zijn nog wel durven hahaha. Wat ik al zei, mijn dochter is erg verlegen dus er kan van alles gebeuren. Maar dwingen doe ik ze niet. nee is nee, dat zeg ik tegen mijn kinderen dus dat moet ik zelf ook waar maken. We zien wel en of ik laat weten hoe het afgelopen is? Ik durf bijna niet meer hihi. Grapje. Het is nou eenmaal zo dat een mens zich sterker voelt op een forum dan wanneer ze het je recht in je gezicht moeten zeggen. Daar wennen we wel aan toch?

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

09-05-2009 om 11:29

Pelle

Ja, dat is wel slim want ik wil meer informatie. Zowel hier als in Spanje.

Sjonge zeg

Hoi,
wat een belachelijke reakties weer zeg. alsof ze zomaar iets doet zonder na te denken. heus wel hoor, ze wil alleen maar meer info.
zoek eens een andere hobby dan het forum afstruinen om te kunnen zeiken.

ik heb mijn oudste ook eens ingeschreven bij een modellenbureau. zolang kind het leuk vindt en jij er bij blijft, is het goed.

voor een kind is alle aandacht ook goed. geniet ervan,maar kijk idd uit wie je vertrouwt.

groetjes,annemieke

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 12:44

Maricarmen (licht ot)

Bonafide betekent juist dat ze wel betrouwbaar zijn Ik moest je zin wel drie keer lezen voor ik m snapte

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2009 om 12:46

Casting

Gaan over de hele wereld hetzelfde, dat maakt niet zoveel uit of dat nou in Spanje is of in NL. Bij het wachten zit je vaak ergens in een gang/ruimte met andere mensen/kinderen/moeders. Dat kan intimiderend werken, daar wil nog wel eens een sfeertje hangen van "kijk mij nou". Als je dochter erg verlegen is, is dat misschien iets om rekening mee te houden.

Tirza

Ellen Wouters

Ellen Wouters

09-05-2009 om 16:00

Eerste bericht niet zo handig

Het eerste bericht van deze draad luidde zo ongeveer: mijn kinderen wilden graag ingeschreven worden dus dat heb ik gedaan, maar nu weet ik niet wat het inhoudt. Ondertekend door iemand die zich "mijn kinderen zijn mijn alles" noemt.

Nou kan dat allemaal een heel andere achtergrond hebben, maar de eerste indruk is dan die van een moeder die toegeeft aan elke gril van haar kinderen, terwijl ze geen idee heeft van wat het inhoudt.

Bij nadere beschouwing en toelichting blijkt het iets genuanceerder te liggen, maar het eerste bericht in deze draad was dan niet zo handig. Je kunt mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze afgaan op de eerste indruk die ze van je krijgen, op grond van een bericht dat je zélf op deze manier hebt neergezet. Misschien handig voor een volgende keer.

Pippie

Pippie

09-05-2009 om 16:49

Onzin (ot)

ot, want dat is het.

De vraag is gewoon heel direct. Er wordt inderdaad niet toegelicht dat ze het zomaar domweg aangegaan is. De vraag had ook nog korter kunnen zijn wat mij betreft:
Wat is een casting en waar moet je rekening mee houden PUNT

Het is echt geen reden om die aannames te doen en ook niet om een nick te gaan interpreteren.

Pippie

Ellen Wouters

Ellen Wouters

09-05-2009 om 16:57

Don't shoot the messenger

Don't shoot the messenger. Het is maar een tip. Als het je geen fluit uitmaakt hoe je postings overkomen op anderen, prima. Je hoeft er niks mee te doen.

Lou

Lou

09-05-2009 om 17:38

Dank ellen

De toelichting van Ellen ("eerste bericht niet zo handig") onderschrijf ik. Bij zo'n vraag denk ik: waarom niet gewoon het castingbureau bellen als je "geen idee hebt wat het inhoudt"? Dat schreef ik ook, en dat werd kennelijk ontzettend lullig gevonden. Tja. Pas later bleek dat ze niet helemáál geen idee had, twee vriendinnetjes deden het namelijk ook al, en dat ze maandag het bureau zou gaan bellen.

Meer in het algemeen vind ik het juist wél prettig als er wat informatie bij een vraag gegeven wordt, en juist niet alleen een korte vraag wordt gesteld. Zo'n korte algemene vraag ("Wat houdt casting in?") is moeilijk te beantwoorden als je niet weet waarnaar de vraagstelster op zoek is.

groet,

Lou

Overdreven

hoi ellen,
ik snap je wel,maar ik vind het super overdreven. alsof je tot in de detail erbij uit moet leggen dat je eerst overlegd hebt, hoeveel tijd precies, wie er aan het woord is geweest, of je wel rekening houdt met alles, gedetaileerd.

nee toch? we zijn allemaal moeders en willen het beste voor onze kinderen.
dan kan je toch aannemen dat het in overleg is gegaan, dat het niet domweg is: mijn kinderen willen het klaar?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

09-05-2009 om 20:28

Annemir

Ergens zegt iemand, en dat was tegen oa mij bedoeld: je moet niet interpreteren. Maar ik heb niks geinterpreteerd, ik ga alleen uit van wat er letterlijk staat.
Wat jij doet, is interpreteren. Aannemen dat er van alles is gebeurd, omdat dat redelijker klinkt. Maar dat staat er niet.

Ik vind het dan weer vrij gek om aan te nemen dat al dat overleg er wel is geweest, "want we willen allemaal het beste voor onze kinderen". Alsof de goede bedoelingen ervoor garant staan dat mensen nooit iets onhandigs kunnen doen.
Maar goed. Allemaal zwaar off topic, dus ik houd er maar over op.

Pippie

Pippie

09-05-2009 om 21:00

Interpreteren

Ellen dat sloeg op de eerste drie reacties. Iemand schrijft zelfs:
"Waarom kies je voor zo'n nickname? Dat suggereert bij mij dat er verder niets belangrijkers in je leven is, maar.."

Waar gaat dat over? Dat is waar ik op wees.

Ik heb nog eens het startberichtje gelezen en ik zie totaal geen aanleiding om aan te nemen dat vragenstelster 'zomaar iets begonnen is'. Er is geen enkele aanleiding zelfs om daar meer over te weten. De vraag is heel anders gericht. Ik houd er ook over op, want hier ben ik het met je eens... zwaar off topic

Pippie

miza

miza

09-05-2009 om 23:44

Wel even volledig citeren

Pippie, ik heb inderdaad het volgende geschreven: " Dat suggereert bij mij dat er verder niets belangrijkers in je leven is, maar waarschijnlijk zit ik er enorm naast" Dat laatste laat je achterwege bij het citeren, maar is wel belangrijk.
Ik zeg er dus al bij dat ik er waarschijnlijk enorm naast zit en ik zeg dat die nick bij mij iets suggereert. Ik zeg dus niet dat het zo is, of dat anderen dat moeten vinden, maar dat ik die associatie heb, maar dat ik er ws. naast zit. Net als Ellen vond ik op basis van het eerste bericht in combinatie met die nick "mijn kinderen ..." overkomen als iemand die naar haar kinderen luistert, ze opgeeft voor iets waarvan moeder zelf niet weet wat het inhoudt. Dat zou ik zelf niet doen en dat geef ik ook zo aan ("Wat jouw vraag betreft: ik zou alleen mijn kinderen bij zo'n bureau inschrijven als ik vantevoren zou weten wat het in zou houden en info van dat bureau zou hebben en alleen als ook ik en mijn man erachter zouden staan en niet alleen omdat mijn kinderen het zouden willen, voor de gein") en ik geef aan dat ik het leuk voor "mijn kinderen ..." vind dat de kinderen een casting mogen doen ("Maar wel leuk dat ze mogen komen en veel succes").
Uit latere postings blijkt dat het allemaal wel een stuk genuanceerder ligt, maar ja, dat kan ik niet opmaken uit het eerste berichtje, dat kwam heel anders over. Je hoeft ook niet je hele doopzeel te lichten, maar de eerste posting was onhandig.
Niet bedoeld om af te zeiken, zoals iemand zei, maar afgaan op een (summiere) posting. En op een forum kun je ook reacties krijgen die je minder welgevallig zijn, heb ik ook vaak genoeg gehad, maar die laten mij wel op een andere manier naar een onderwerp kijken, (meestal zonder mij persoonlijk aangevallen te voelen.
Maar goed, ik heb geen ervaring met castings, en aangezien je daar info over zoekt, zal ik mij hier niet meer laten horen.
Nogmaal, veel succes, ook voor je kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.