Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Corona vaccinatie


Koud schreef op 10-01-2022 om 15:14:

Covid vaccin is een heel ander soort vaccin dan bijvoorbeeld het mazelen vaccin. En lange termijn is bij geneesmiddelen echt langer dan een jaar. Je wil niet weten hoeveel geneesmiddelen na vijf jaar alsnog uit de handel worden gehaald. Waarmee ik niet zeg dat dit vaccin slecht is maar lange termijn effecten zijn echt niet bekend. Zelfs de korte termijn effecten waren niet bekend, want anders had De Jonge nooit gezegd "nog een vaccin, nee dat moet je niet willen want dan worden de bijwerkingen ook alleen maar erger". En binnen een jaar zitten we aan drie prikken. Vergeet niet dat de griepprik voor hooguit 40% bescherming biedt en dat er desondanks ook heel veel mensen overlijden aan griep.
Voor kwetsbare groepen is een vaccin zeker aan te raden.

Ik wil het wel graag weten, heb je een lijstje voor mij? 

in Nederland zijn 3 kinderen overleden aan Corona. In Amerika 700. En door vaccinatie 0. Ik vind dat best een groot aantal wat overleden is aan Corona. 
https://www.trouw.nl/opinie/vaccineer-jonge-kinderen-juist-wel-drie-kinderen-die-stierven-aan-corona-is-drie-te-veel~b744bc89/

Hier wil dochter zelf ook graag, dus dat gaan we ook doen. De kans op langdurige klachten van een coronabesmetting is groter dan de kans op langdurige klachten van het vaccin. De keus is voor ons heel simpel dus. 

Voor mezelf heb ik de vaccinatie genomen om zelf niet ernstig ziek te worden en voor de qr code. Voor het eerste hebben de kinderen geen vaccinatie nodig. En ik ben voor kinderen ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen op lange termijn. Maar we hebben 'geluk'. Mijn dochter is gisteren positief getest. Waardoor we nog wel kunnen wachten tot ze 12 wordt (over een half jaar)

Caroline80 schreef op 10-01-2022 om 20:17:

Voor mezelf heb ik de vaccinatie genomen om zelf niet ernstig ziek te worden en voor de qr code. Voor het eerste hebben de kinderen geen vaccinatie nodig. En ik ben voor kinderen ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen op lange termijn. Maar we hebben 'geluk'. Mijn dochter is gisteren positief getest. Waardoor we nog wel kunnen wachten tot ze 12 wordt (over een half jaar)

Voor welke langetermijneffecten ben je bang Caroline? Er zijn de afgelopen twee eeuwen al miljarden en miljarden vaccinaties gezet en er zijn geen langetermijneffecten bekend. 

Henricus schreef op 10-01-2022 om 15:06:

@hoedan de twijfeltelefoon bellen, sja..die lui zitten er ook maar om je om te praten naar een vaccinatie. Die club is wel de laatste die ik zou bellen, iets met "wij van WC-eend adviseren..."

Inzake vaccinatie, mijn visie:
Iedereen heeft een immuunsysteem, dat werkt al vele duizenden jaren aardig goed.
Ook kinderen hebben veelal een prima immuunsyteem en daar zou ik op vertrouwen.


Vervelend voor anti-vaxers, die angstcultuur waar ze in leven; bang zijn voor die prik en voor de onmacht en van alles uit de kast trekken om er onderuit te komen, de kop in het zand te steken. Er zijn veel goede redenen om je tegen de status quo te verzetten maar vaccinatie is er daar niet een van.

Dit is de wetenschappelijke waarheid over het effect van vaccinaties op kindersterfte:
“In welke mate heeft het Rijksvaccinatieprogramma bijgedragen aan het voorkomen van ziekte en sterfte sinds het begin van de 20ste eeuw?’ Dit is de vraag die Maarten van Wijhe e.a. zich stelde in zijn promotieonderzoek. Hij onderzocht de rol van het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) in het reduceren van kindersterfte sinds de invoering in 1953 in Nederland.

Uit het onderzoek blijkt dat de sterftelast door ziekten uit het Rijksvaccinatieprogramma al geleidelijk afnam vóórdat het programma werd ingevoerd. Maar vanaf de invoering van het Rijksvaccinatieprogramma daalde het percentage van de totale sterftelast door infectieziekten uit het programma direct scherp naar bijna nul. Zijn conclusie is dat het Rijksvaccinatieprogramma een grote rol heeft gespeeld in het reduceren van kindersterfte. Sinds 1953 zijn naar schatting tussen de 6.000 en 12.000 sterfgevallen van kinderen van 0 tot 20 jaar oud voorkomen door de vaccinaties tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio en mazelen vaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/nieuws/historisch-onderzoek-naar-afname-van-sterfte-door-vaccinatie

Even iets anders: ik las ook iets over nov./dec. 2020, in die 2 maand 8300 stuks oversterfte. Waardoor? Geen idee. Zelfmoord? Vaccinatie bijwerkingen? Achterstallige zorg?? Een combinatie van deze zaken? Zeg 't maar.

Dáár zou ik me eens méér zorgen om maken dan een vaccinatie of besmetting van een kind.
Als we op deze voet doorgaan dan komen we in een omgekeerde wereld waar corona de overhand voert: "goh, kind heeft leukemie maar gelukkig geen corona".

Besef dat 't leven niet enkel om corona draait. Als je eens beseft wat je kan oplopen, wat je kan mankeren en hoe snel je leven over kan zijn (bepaalde kanker kan van ontdekking tot eind bijv. 2 weken zijn, daar staat niemand bij stil) dan is corona maar een onbelangrijke factor.

Corona is de afgelopen twee jaar een collectief probleem geweest omdat het de druk op de gezondheidszorg zo enorm sterk opvoerde: zonder maatregelen werden teveel mensen tegelijk ziek, en sommigen zo ziek dat ze twee-drie weken op de IC aan de beademing moesten. Dat is het hele eieren eten. Als het er veel minder waren geweest, had er geen haan naar gekraaid. Als de druk op de gezondheidszorg weer afneemt, heeft niemand meer een groot probleem met niet-vaccineren: dan past het er gewoon weer naast en hoeven dokters niet te kiezen wie ze behandelen, waarbij de niet covid-patiënten consequent aan het kortste eind trokken. Dat heeft enorm veel kwaad bloed gezet. 

skik schreef op 10-01-2022 om 20:23:

[..]

Voor welke langetermijneffecten ben je bang Caroline? Er zijn de afgelopen twee eeuwen al miljarden en miljarden vaccinaties gezet en er zijn geen langetermijneffecten bekend.

Weet jij wat het VAERS is? 
Ik - beroepsmatig - wel. 

En als jij het ook weet, dan zou je niet van dit soort idiote uitspraken doen.
Nee, je gaat echt niet zomaar dood van vaccinaties. Maar jouw uitspraak hier getuigt ook niet van enige intelligentie op dit gebied. 

Maar goed. Als er hier 1 roept vaccins zijn per definitie veilig en er zijn geen negatieve effecten, dan zijn de overige kipjes er als de kippen bij om hetzelfde oneindig na te kakelen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 21:04

Hinoki schreef op 10-01-2022 om 20:56:

[..]

Weet jij wat het VAERS is?
Ik - beroepsmatig - wel.

En als jij het ook weet, dan zou je niet van dit soort idiote uitspraken doen.
Nee, je gaat echt niet zomaar dood van vaccinaties. Maar jouw uitspraak hier getuigt ook niet van enige intelligentie op dit gebied.

Maar goed. Als er hier 1 roept vaccins zijn per definitie veilig en er zijn geen negatieve effecten, dan zijn de overige kipjes er als de kippen bij om hetzelfde oneindig na te kakelen.

Ik geef toe, die moest ik even googlen duckducken. Ik begrijp dat VAERS de Amerikaanse evenknie van Lareb is?

En al duckduckend stuitte ik op deze link (disclaimer: slechts ter vemaeck, ik heb geen idee wie achter deze site zit.)
https://daniel-debunkt.nl/vaccinatie/de-waarde-van-vaers-cijfers/

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-01-2022 om 21:05

Hinoki schreef op 10-01-2022 om 20:56:

[..]

Weet jij wat het VAERS is?
Ik - beroepsmatig - wel.

En als jij het ook weet, dan zou je niet van dit soort idiote uitspraken doen.
Nee, je gaat echt niet zomaar dood van vaccinaties. Maar jouw uitspraak hier getuigt ook niet van enige intelligentie op dit gebied.

Maar goed. Als er hier 1 roept vaccins zijn per definitie veilig en er zijn geen negatieve effecten, dan zijn de overige kipjes er als de kippen bij om hetzelfde oneindig na te kakelen.


Dáár wil je op gaan beroepen? Serieus? En nog wel beroepsmatig?
Bijzonder.

Ik ben benieuwd naar je onderbouwingen, want je klinkt onheilspellend...

Coreopsis schreef op 10-01-2022 om 21:04:

[..]

Ik geef toe, die moest ik even googlen duckducken. Ik begrijp dat VAERS de Amerikaanse evenknie van Lareb is?

En al duckduckend stuitte ik op deze link (disclaimer: slechts ter vemaeck, ik heb geen idee wie achter deze site zit.)
https://daniel-debunkt.nl/vaccinatie/de-waarde-van-vaers-cijfers/

Ooeehhh ik wil ik wel Wonder Woman worden na een vaccin. Lijkt me wel tof

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-01-2022 om 21:12

Lollypopje schreef op 10-01-2022 om 21:08:

[..]

Ooeehhh ik wil ik wel Wonder Woman worden na een vaccin. Lijkt me wel tof

Nou, ik zou zeggen: grijp je kans! Kom maar op met booster 2, 3 en 4

Hinoki schreef op 10-01-2022 om 20:56:

[..]

Weet jij wat het VAERS is?
Ik - beroepsmatig - wel.

En als jij het ook weet, dan zou je niet van dit soort idiote uitspraken doen.
Nee, je gaat echt niet zomaar dood van vaccinaties. Maar jouw uitspraak hier getuigt ook niet van enige intelligentie op dit gebied.

Maar goed. Als er hier 1 roept vaccins zijn per definitie veilig en er zijn geen negatieve effecten, dan zijn de overige kipjes er als de kippen bij om hetzelfde oneindig na te kakelen.

Och God, jij bedoelt dat systeem waar iedereen lekker ongefundeerd z'n melding kan doen?

 Het is natuurlijk wel waardevol dat melden laagdrempelig kan.  Dat is in Nederland bij Lareb ook zo. Zolang er maar met verstand van zaken naar de meldingen gekeken wordt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-01-2022 om 21:20

Saga schreef op 10-01-2022 om 21:13:

[..]

Och God, jij bedoelt dat systeem waar iedereen lekker ongefundeerd z'n melding kan doen?


Wat vooral foutief wordt geïnterpreteerd.

Maar laat ik niet te bevooroordeeld zijn, laten we afwachten wat ze te vertellen heeft. 

Daglichtlamp schreef op 10-01-2022 om 21:15:

Het is natuurlijk wel waardevol dat melden laagdrempelig kan. Dat is in Nederland bij Lareb ook zo. Zolang er maar met verstand van zaken naar de meldingen gekeken wordt.

Natuurlijk!

Maar een melding die gedaan is, wil niet zeggen dat er ook een daadwerkelijk verband is. Dat zeggen ze zelf ook. En als je beroepsmatig met zo'n systeem in aanraking komt, moet je zulke nuancering wel serieus nemen en weten hoe je de info uit zo'n systeem op waarde dient te schatten. 

sorry hoor, maar er is toch wel een langdurige bijwerking van vaccinaties bekend: een aangepast immuunsysteem dat sneller kan reageren op bepaalde ziekteverwekkers.

En dat kan alleen maar als je een goedwerkende immuunsysteem hebt want als het immuunsysteem niet goed werkt dan past het zich niet aan.

Ow, ja, dat is ook de bedoeling van vaccinaties,  helemaal vergeten.

En ik zou ook heel graag in Elastica willen veranderen na een vaccin en als dat niet tot de mogelijkheden behoort is Wonder Woman ook wel acceptabel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.