Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Corona vaccinatie


Hetvrijewoord schreef op 12-01-2022 om 13:37:

[..]


Er wordt nog gewacht op het advies of een booster voor 12 tot 18 jarigen aanbevolen gaat worden. Je kunt dit dus helemaal niet zo stellen.

Inderdaad mijn bijna 17 jarige krijgt ik vooralsnog niet geboosterd. 

Pief schreef op 12-01-2022 om 13:00:

Voor kwetsbare jongeren heeft het zeker zin om een booster te halen. Voor gezonde gevaccineerde jongeren niet, bij hen is de bescherming van de eerste vaccins nog prima op peil. Voor hen is een booster alleen maar extra (maar klein) risico.

Wat ik bedoel is: is daar eigenlijk nog wel tijd voor? Of worden degenen die nu nog geen prik hebben gehad 'natuurlijk geboosterd', namelijk door Omikron. Het gaat nu heel hard. Over een paar weken 'hoeft het niet meer'. En kan het voorlopig ook niet meer. Want na een besmetting moet je (minstens) drie maanden wachten. 

Maar goed, voor gezonde jongeren is dit inderdaad niet zo'n probleem. Ik kan me voorstellen dat je er reikhalzend naar uitkijkt als je kind een kwetsbaarheid heeft die het gevoelig maakt voor Corona-complicaties. Toch denk ik dat je je ook dán niet al te druk moet proberen te maken. Het is allemaal statistisch natuurlijk. Maar toch: de kans is echt kleiner (dan bij delta) dat mensen er nu nog erg ziek van worden, ook als ze minder gezond, op leeftijd, niet geboosterd of niet gevaccineerd zijn. Alle reden om er vanuit te gaan dat ook een kwetsbare jongere een besmetting met twee vaccinaties zonder al teveel problemen gaat doorkomen.

Hetvrijewoord schreef op 12-01-2022 om 13:37:

[..]


Er wordt nog gewacht op het advies of een booster voor 12 tot 18 jarigen aanbevolen gaat worden. Je kunt dit dus helemaal niet zo stellen.

Met jongeren bedoel ik tot een jaar of veertig. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-01-2022 om 14:40

Pief schreef op 12-01-2022 om 13:00:

Voor kwetsbare jongeren heeft het zeker zin om een booster te halen. Voor gezonde gevaccineerde jongeren niet, bij hen is de bescherming van de eerste vaccins nog prima op peil. Voor hen is een booster alleen maar extra (maar klein) risico.

Nou nee. In ieder geval niet tegen besmetting.

Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 14:40:

[..]

Nou nee. In ieder geval niet tegen besmetting.

Maar wel tegen ziekte. Sowieso helpt er maar weinig tegen besmetting, zeker met Omikron, dus dat is echt geen argument om een booster te nemen als jongere. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-01-2022 om 14:44

Pief schreef op 12-01-2022 om 14:43:

[..]

Maar wel tegen ziekte. Sowieso helpt er maar weinig tegen besmetting, zeker met Omikron, dus dat is echt geen argument om een booster te nemen als jongere.

Is dat zo? Ik heb nog geen informatie gezien dat de basisvaccinatie bij <40 voldoende is voor bescherming tegen ziekte bij omikron. Heb je een bron?

Mijn jongste kind wil zelf niet, die is als de dood voor prikken en is 12, die kan ik echt niet meer dwingen. En ik vind het prima, ik ga haar ook niet proberen over te halen aangezien ze al corona heeft gehad en dat niets meer was dan een licht verstopte neus. Oudste wel, maar die is al 17. Die doet het puur voor de QR-code. Ze heeft de laatste prik nog niet zo lang geleden gehad, heeft ook corona gehad en ik denk dat ze met een eventuele booster nog wil wachten tot die verloopt.

Zelf wacht ik tot er een aangepast vaccin is en zie dan wel verder. Op dit moment vind ik het nog niet nodig, ik val niet in een risicogroep, was niet ziek van corona en heb mijn laatste prik ook nog niet heel lang geleden gehad. Dus ik stel mijn beslissing nog een paar maanden uit.   

Coreopsis schreef op 12-01-2022 om 14:44:

[..]

Is dat zo? Ik heb nog geen informatie gezien dat de basisvaccinatie bij <40 voldoende is voor bescherming tegen ziekte bij omikron. Heb je een bron?

Ik weet zo 1-2-3 niet waar het stond, maar er is wel meerdere keren gezegd dat de 2 basisvaccinaties nog steeds voldoende beschermen tegen ernstig ziek worden, er vanuit gaande dat men ze in de tweede helft van 2021 heeft gekregen. Voor mensen die al een jaar geleden gevaccineerd zijn, beschermen ze geloof ik alweer een stuk minder. 

MissJones schreef op 12-01-2022 om 14:53:

[..]

Ik weet zo 1-2-3 niet waar het stond, maar er is wel meerdere keren gezegd dat de 2 basisvaccinaties nog steeds voldoende beschermen tegen ernstig ziek worden, er vanuit gaande dat men ze in de tweede helft van 2021 heeft gekregen. Voor mensen die al een jaar geleden gevaccineerd zijn, beschermen ze geloof ik alweer een stuk minder.

Inderdaad, maar wel met uitzondering van ouderen boven de zeventig. Die waren natuurlijk ook als eerste aan de beurt maar hebben ook een slechter immunsysteem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.