Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

28-05-2010 om 20:41

De ideale partner?

Wat is de ideale toekomstige partner van jullie kinderen?
Hier kwam het toevallig ter sprake, dus hier komt ie (droomvrouw voor zoon van bijna 8 jaar):
Het moet iemand zijn die een werk heeft en die leuke kleren aanheeft, niet dat streepjesding van net op tv. En die van hard werken houdt en af en toe met de kinderen weggaat, dan kan ik iets anders doen. En die goed op de kinderen kan passen. En ze moet haar hebben net zoals jij, nou ja, eigenlijk zo iemand als jij. Ze moet heel intelligent zijn.
Ik ben reuze benieuwd naar de keuzes van jullie kinderen (en of er een match is met mijn zoon, die overigens al een vriendin heeft, haha).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

28-05-2010 om 21:12

Leuke vraag

Ik ga dat ook eens vragen aan jongste (7). Die antwoorden ga ik zeker opslaan voor later.
Oudste is al 12. Ik ben bang dat haar antwoorden niet meer zo schattig zijn.....

Lou

Lou

28-05-2010 om 21:29

Droomvent van dochter

Zojuist even nagevraagd. Dochter van 9:

Hij is intelligent en romantisch. Zijn haar zit leuk zonder gel. Hij is behulpzaam. Hij houdt van kinderen. Hij is grappig. Hij houdt van kaartspelletjes. Hij gaat niet scheiden. Hij heeft leuk werk.

Logerend vriendinnetje van 10:
Hij is rijk. Superrijk. Nou ja, niet arm. Gewoon gemiddeld. Hij is sportief. Hij staat vroeg op. Hij is niet lui. Hij heeft geen slijmerige lippen. Hij maakt grapjes. Hij heeft een landhuis met een oprijlaan. Hij is dun. Hij is heel erg romantisch.

Lou o.t.

uhhh......de droomvent van jouw dochter ligt hierboven toch heerlijk te slapen?

groetjes van Purk

joos

joos

28-05-2010 om 22:49

Toevallig

zei dochter van 6 vanavond dat ze in ieder geval met een MAN zou trouwen, want ze wilde wel kinderen. Ze kon natuurlijk ook wel met een vrouw trouwen, maar dan konden ze niet samen kinderen krijgen, dus dan liever een man. Hoe die er verder uit moest zien of zijn liet ze in het midden. Wel vroeg ze nog of Duitse mannen met Nederlandse vrouwen konden trouwen, want op de camping had ze wel een mooie jongen gezien. Een Duits jongetje dus.

MRI

MRI

28-05-2010 om 23:03

Tja,,

de ideale partner voor mijn kind (nu nog dochter straks ws zoon) zou iemand zijn die ziet wat een gevoelige ziel er achter dat dan stoere uiterlijk schuilgaat en die daarvoor gaat, wetende dat hij (zij) ooit een ander lichaam had maar net zo goed een volwaardige man en partner kan zijn.

MR

MRI

MRI

28-05-2010 om 23:05

Oh sorry

ik dacht dat het ging over wie jij leuk voor je kind zou vinden. Hier bij kind negen zoveel verwarring over wie en wat ze is dat ze dat nog niet zo kan formuleren. Wel verlegenheid en gevleidheid als een meisje haar extra aandacht geeft. ah.

MR

Jesse_1

Jesse_1

28-05-2010 om 23:16

Grappig joos

Onze (middelste) zoon van nu 7 heeft het regelmatig over trouwen later (in zijn hoofd speelt het al heel erg) en tegenwoordig zegt hij meestal: "Ik denk dat ik later maar met een man ga trouwen, want ik wil geen kinderen".
Jesse

Lou

Lou

29-05-2010 om 10:50

Nou purk o.t.

Jouw prins is inmiddels wel iets buiten beeld geraakt...

Vraag eens wat voor droomvrouw hij en zijn broertje voor zich zien?

groet!

Fonneke

Fonneke

29-05-2010 om 11:07

En hier

zoon van 8 wil helemaal geen vrouw. Hij wil uitvinder worden en dan heb je volgens hem rust nodig. Een vrouw en kinderen passen daar niet bij. Wat de andere kinderen als ideale partner zien weet ik niet. Ik zal het ze eens vragen. Leuke vraag.

liora

liora

29-05-2010 om 11:19

Zoon

Mijn zoon zei gisteren dat hij met zijn broertje wil trouwens...

Maar ik ga hem niet echt vragen met wie hij zou willen trouwen want daar vind ik hem nog zo jong voor. Dan voel ik me net de Pfaffs die al tegen een peuter zeggen: dat vinden de meisjes mooi, en zo.

Liora

billie

billie

29-05-2010 om 21:51

Fonneke

Leuk, hier (zoon net 9) net hetzelfde. Daar is hij ook best standvastig in, roept al jaren hetzelfde. Nu wil hij nu ook echt niets weten van liefde oid, ben benieuwd hoe dat is als hij ooit verliefd is. (als ´ie het me al verteld) Hij vindt het dan wel weer goed dat zusje bij hem in komt wonen. Zal haar eens gaan vragen want zij heeft vast al allerlei beelden bij een toekomstige partner.

margje van dijk

margje van dijk

29-05-2010 om 21:55

Grappig

Ik was de afgelopen week op een conferentie en kwam in gesprek met een Argentijnse. Zij vertelde dat haar grootouders op een steenworp afstand wonen van het ouderlijk huis van Maxima, en dat haar tante bij Maxima in de klas had gezeten, op een meisjesschool. En dat ze als 12-jarige meisjes graag hardop uitspraken met wie ze later gingen trouwen (ik neem Pedro, die heeft zulke mooie ogen / ik ga met Juan trouwen, want die is zo lief, etcetera). En dat Maxima toen al zei: Ik ga later met een prins trouwen. En dat alle meisjes haar uitlachten, ja hoor, heb je haar weer.

Mijn eigen kinderen laten zich er niet over uit, ze houden zich fijn op de vlakte. Alleen mijn jongste (7) is heel uitgesproken: "Ik ga helemaal niet trouwen, want dan moet je seksen, en daar heb ik helemaal geen zin in."

Margje

Yta Chalne

Yta Chalne

30-05-2010 om 06:37

Gisteren ook maar even aan jongste (4) gevraagd, antwoord: "Dat kun je toch helemaal nog niet weten als je klein bent?"

liora

liora

30-05-2010 om 10:33

Vertellen jullie ook aan de meisjes dat ze misschien later met een meisje trouwen, en aan de jongens dat ze misschien met een jongen trouwen?

Want dat kan ook he?

Ach liora

..dit zijn moderne tijden. De eerste sexuele voorlichting was een mevrouw van het COC die bij de kleuters een boek voorlas over twee herenpinguins die een ei uitbroedden. Er wonen drie homostellen in ons wijkje, de eerste grote bruiloft die de jongens bewust meemaakten was een homobruiloft. Bom-bam moeders aan iedere hoek van de straat... die kinderen maak je echt niets meer wijs hoor. Die willen alleen weten wiens kind in welke buik komt te zitten, zo vragen ze er ook naar. Die zien het gewoon als een soort assemblagegebeuren, en bij een huwelijk stellen ze zich voor dat er afspraken worden vastgelegd over welk eitje, welk zaadje en welke buik. Dat was ook hun grootste vraag bij dat homohuwelijk. Werd trouwens een beetje bemoeilijkt doordat een van de partners trouwde in traditioneel gewaad.. had wel wat weg van een jurk. Huh? Dat verwarde ze nog het meest. Of daar nu al een baby inzat.

Nou ja, kortom, maak je geen zorgen over de volgende generatie!

Dochter

Dochter (11)gaat trouwen met een rijke man, zodat ze zelf niet hoeft te werken en een stel paarden kan houden.....
Hopelijk stelt ze haar toekomstbeeld nog een beetje bij.. :0)

Maria rosa

Jee, dat is heftig. Dat een jong kind dat al zo kan beseffen (niet kritisch bedoeld)

Annet

Annet

30-05-2010 om 12:24

De eisen vallen hier mee

Ze moet slim en sportief zijn.

Vorig jaar zei hij nog dat hij niet wilde trouwen omdat hij dacht dat hij niet zo goed zou zijn in het opvoeden van kinderen.
Ik heb hem toen maar uitgelegd dat trouwen en kinderen krijgen niet per se bij elkaar horen.

angel3

angel3

30-05-2010 om 13:08

Ja grappig!

heb ze nog niet bevraagd op de eisen maar mijn dochter van 4 zegt. Ik ga niet trouwen want ik wil geen kinderen WANT ik word al kapper...... dat kan niet allemaal samen gaan.

Jesse_1

Jesse_1

30-05-2010 om 16:20

Politieke correctheid?

Wat heeft het nou weer met politieke correctheid te maken door je kind 'open' te laten? Door er vanuit te gaan dat je kind hetero is, denk ik dat het voor een kind moeilijker is om er voor uit te komen dat hij/zij homo is, omdat hij/zij niet aan jouw beeld voldoet.
Het gaat niet over het hebben van hele gesprekken, maar over het niet je kind op één kant vast te pinnen. Mijn kinderen (3 jongens) zijn zich er lang van bewust dat j/j ook kan, in eerste instantie omdat de middelste thuis vertelde: "ik dacht eerst dat ik verliefd was op X, moet toen zei hij dat dat niet kon omdat hij ook een jongen is en dat je niet op een jongen verliefd kan zijn", dan vind ik mijzelf niet politiek correct door erop te wijzen dat dat óók heel goed kan (maar wat minder vaak voorkomt dan dat een jongen verliefd wordt op een meisje), maar juist bekrompen van degene van wie X deze denkbeelden heeft.
Overigens denken de kinderen hier ergens nog wel dat je later moet trouwen en dat het samenhangt met kinderen krijgen, ook al zijn er diverse vriend(innet)jes die ongetrouwde ouders hebben (en dat weten ze ook). Oudste (nu 10) heeft het nooit over later, trouwen, verliefd zijn. De jongste twee wel.
Jesse

Emmawee

Emmawee

30-05-2010 om 17:08

Mijn tweede huwelijk...

Stoffer van 7 wil nog steeds graag met mij trouwen, hoewel hij laatst even twijfelde, want het zou toch wel erg druk worden (zo'n bruiloft, bedoelde hij).
Verder heb ik het altijd over zijn toekomstige vrouw of man, vriend of vriendin. Wat is daar nou weer politiek correct aan? Ik vertel ook dat hij fietsenmaker kan worden later, of kapper, of bakker, of wetenschapper. Terwijl de kans dat hij zoiets wordt toch óók klein is. Het gaat toch om het aangeven van mogelijkheden?
Groeten! Maw.

Guinevere

Guinevere

30-05-2010 om 21:50

Leuk

Wat leuk om alle reacties te lezen!
Ik vertel mijn zoon er altijd bij dat hij ook met een jongen mag trouwen. Alleen heeft hij al van baby af aan een duidelijke voorkeur voor meisjes laten zien, dus in zijn geval is het érg duidelijk. Kwam er een jongen in de buurt, dan graaide hij snel zijn speelgoed naar zich toe. En als er een meisje aankwam, begon hij leuk te lachen of zich interessant te gedragen. Kortom, hij heeft gewoon een zwak voor de dames.
Ik heb er nog niet echt een match voor hem tussen zien zitten trouwens, maar we hebben nog een jaar of 15-20 de tijd om de ideale partner te vinden voor hem! En anders kan hij evt. zijn huidige vriendin houden, hoewel ik vrees dat zij minder goed voldoet aan zijn eis "moet van hard werken houden".
Grappig trouwens dat geen van de kinderen een beeldschone partner zoekt, of dat in elk geval niet in de wensenlijst opneemt.

Vic

Vic

30-05-2010 om 22:13

Even schrikken

Ik ben wel geschrokken van mijn oudste dochters eerste reactie op mijn vraag. 'Ik ga niet trouwen. Dan zit je veel te veel aan iemand vast en kom je er niet meer vanaf.' Dat nuanceerde ze gelukkig door te zeggen dat ze wel wilde samenwonen. Dat rare idee over het huwelijk heeft ze overigens niet van mij. Maar goed, de partner wordt in ieder geval een man. Hij moet betrouwbaar zijn, niet heel lelijk en dezelfde dingen leuk vinden als zij.
Jongste wilde ook niet trouwen, om onduidelijke redenen. En als het moet, trouwt ze wel met papa. Of met A (meisje van school)

MRI

MRI

30-05-2010 om 22:44

Karin

"Jee, dat is heftig. Dat een jong kind dat al zo kan beseffen (niet kritisch bedoeld)"

Jong? ze is nu negen. Ze zegt al vanaf dat ze een week drie jaar was "eigenlijk ben ik een jongen'. Juist zo gezegd en beseft, komt het erg hartgrondig over.

MRI

MRI

30-05-2010 om 22:47

Juist zo jong zo gezegd

bedoelde ik in mijn vorige zin

Lapsang Suchung

Lapsang Suchung

31-05-2010 om 00:30

Kopje thee

Ik geloof niet dat het al wetenschappelijk bewezen is. Maar ik ken zelf drie families die niet bepaald aan de statistieken voldoen. Ik ben er vrijwel zeker van dat er wel een genetische factor (kan) zijn.
Mijn dochter heeft trouwens een hekel aan jongens. Maar denk toch dat ze later wel verliefd gaat worden op een jongen. Ze weet niet waarom, maar dat is een gevoel. Aan seks gaat ze echt niet doen, maar ze wil wel kinderen. Ik geloof niet dat ze al eisen of wensen heeft.

krin

krin

31-05-2010 om 09:30

Zoon

meldde vanmorgen dat hij niet zo nodig hoeft te trouwen. Maar een baby wilde hij dan wel. Dan bleef hij wel bij ons wonen, met zijn kind. Dat was leuker voor ons.
Een maand geleden was het nog andersom; toen ging hij met een man trouwen, maar niet vrijen, want dan kreeg je een kind en dat was veel te veel werk.
Er schortte nog iets aan onze voorlichting, zoals iemand hier fijnzinnig opmerkte.
Hij is nu wel erg bezig met wie met wie kan trouwen, omdat buurjongen homo als lievelingsscheldwoord heeft en ik erg in de knoop raak waarom homo zijn heel gewoon is, en homo desondanks een scheldwoord is dat je niet zomaar moet gebruiken.

T&T

T&T

31-05-2010 om 11:17

Homo is geen scheldwoord!

Jongste kwam hier ook eens thuis van school met een nieuw scheldwoord... juist ja: HOMO! Toen ik vroeg wat hij zei werd het natuurlijk een keer of tien herhaald... en toen vroeg ik wat een homo is???? tja.
Dus op mijn uitleg; "een homo is een jongen die graag met een jongen wil trouwen ipv met een meisje" was het woord eigenlijk direct niet meer interessant, het was ineens net zoiets als heel hard "koelkast" roepen.
Het feit dat twee mannen ook kunnen trouwen werd echt als kennisgeving aangenomen, en vond hij totaal niet raar.
De laatste tijd leeft hier echter het woord "sexen" heel erg... en dan vooral wie met wie doet "sexen". Ook daar was het kwartje nog niet echt gevallen wat voor gevolgen dat kan hebben. Dus na een stukje uitgebreidere voorlichting vanaf de badrand klonk het ineens schaterend "dus jij hebt met papa gesext!!!" ))
groetjes, Tess

krin

krin

31-05-2010 om 12:22

Ik weet het, t&t

maar zo wordt het wel gebruikt. Ik heb ze ook uitgelegd wat het betekent, en dat het heel gewoon is (zoon kent er ook genoeg in zijn omgeving, dus hij weet dat het normaal is), maar als het zo normaal is, waarom zou je het dan niet mogen roepen? Helaas was na mijn uitleg homo wat buurjongen betreft niet opeens synoniem met tafelpoot, zoals bij jou. Alles wat een reactie oproept, is leuk, tenslotte. Negeren dus maar.

Krin

"ik erg in de knoop raak waarom homo zijn heel gewoon is, en homo desondanks een scheldwoord is dat je niet zomaar moet gebruiken."

Hier speelt dezelfde kronkel, zoon (7) weet van de hoed en de rand, dat wij alle mogelijke combi's doodnormaal vinden etc.. Toch is het blijkbaar een geliefd scheldwoord op het voetbalveldje (ik krijg het er soms koud van wat die apen naar elkaar roepen, k*tmongool hoorde ik laatst, van een verder heel aardig ventje van 8, echt vreselijk, maar dit terzijde). Ik heb mijn zoon toch maar uitgelegd dat er ook mensen zijn die het niet normaal vinden dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar trouwen en vrijen. En dat het op die manier helaas toch een scheldwoord heeft kunnen worden. Maar dat ik het verder noooooit als scheldwoord wil horen etc. etc.
Ik vind het altijd moeilijk om hem zoiets te vertellen (dat er mensen zijn die homoseksualiteit afkeuren). Hij is opgevoed en -gegroeid met de gedachte dat daar niets bijzonders aan is - of nou ja, zonder een enkele bijgedachte dus. Het doet me altijd een beetje pijn om hem te laten zien dat de wereld niet zo mooi is als we zouden willen. Had ik ook met vertellen over de slavernij bijv. Echt vreselijk, zoiets verschrikkelijks zou niet in dat onschuldige tabula rasaatje ópkomen, maar toch moet je langzaam maar zeker vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Enfin, ook dit terzijde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.