Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fardau

Fardau

19-01-2009 om 19:39

Deodorant voor 9 jarige?

Mijn dochter is 9 jaar. Sinds een paar maanden valt het me op dat haar zweet begint te ruiken. De laatste tijd wordt het echt erg en ruik je het ook echt als je bijv naast haar zit. Ik laat haar al iedere dag douchen en ze trekt dagelijks een schoon shirt aan. Maar toch, aan het eind van de dag ruikt ze echt onder haar oksels.
Nu is mijn vraag, kan ik haar al deoderant laten gebruiken, of is dat slecht voor kinderen? Ik heb eigenlijk geen idee. Maar wil ook niet dat andere kinderen het bijv gaan ruiken en ze hiermee geplaagd wordt. Graag tips, ervaringen of advies!

Groetjes Fardau

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

19-01-2009 om 19:47

Geen ervaring

Maar ik had op school al gehoord dat het voor kinderen soms al vanaf begin groep 4 "nodig" is om deodorant te gebruiken!
Tipje: draagt ze katoenen kleding? Synthetische stoffen kunnen er heel erg voor gaan zorgen dat je gaat zweten (en dat je dus niet fris meer ruikt).
Jesse

Fraz

Fraz

19-01-2009 om 20:09

hier in groep 6 gebruiken ook veel kinderen deo. Mijn dochter wilde ook (nog helemaal niet nodig). Ik heb haar een parfumvrije, zonder alcohol en voor een gevoelige huid gegeven maar meestal vergeet ze het te gebruiken.

Sandra

Sandra

19-01-2009 om 20:19

Hier ook

Mijn zoon gebruikt ook sinds groep 6 deodorant. Echt noodzaak, want anders stinkt hij een uur in de wind. Hij was absoluut niet de enige in de klas. Hij gebruikt een 'gewone' deo van Fa, een sportgeurtje.

Geen ervaring

ik heb er nog geen ervaring mee maar ik heb wel eens gezien dat er speciale kinder deos zijn. Volgens mij bij de apotheek te koop.sucses

bibi63

bibi63

19-01-2009 om 22:06

Sanex

Ik zou Sanex voor haar kopen. Gebruik ik ook en is parfumvrij (anders gaat het bij mij irriteren). Ruikt fris, maar niet een echt luchtje. Lijkt me prima.
Groetjes,
Bibi

Rembrand

Rembrand

19-01-2009 om 23:31

Doucheritueel.

Hoi Fardau,
Één van mijn kinderen had dit ook rond deze leeftijd. Ik kwam er bij toeval achter ( stond mijn tanden te poetsen terwijl hij aan het douchen was ) dat het kwam doordat hij zijn oksels wel erg vluchtig meenam in het doucheritueel. Hij ging al enige tijd zelfstandig douchen, maar hierover heb ik hem nog even wat bij moeten leren. Daarna was het over ( tot hij ging puberen en okselhaar kreeg ). Nu gebruikt hij dagelijks deo.
M.

Pippie

Pippie

20-01-2009 om 10:31

Hormonen

Mijn dochter pubert al wat vroeg. En ik denk dat zweet dan ook wat sterker ruikt door hormonen. Ze is nu ook 9 en ze ruikt dan weer wel dan weer niet. Ik geef haar niet altijd deo, wel bijvoorbeeld als ze die dag gym heeft of als ze wat stress (ze is vaak angstig) heeft. Want ook dan ruikt ze sterker.

Pippie

Hillary

Hillary

20-01-2009 om 11:15

Eerst hygiene

Mijn zoon rook ik opeens precies op zijn tiende verjaardag. Deo aangeschaft voor gevoelige huid. Maar op een dag kwam hij uit de douche en stond ik heel dichtbij hem. Ik rook hem nog! Terug gestuurd onder de douche dus. Daarna een tijdje de "okseltest" gedaan na het douchen. Ik ging dus na elke douchebeurt even snuffelen en stuurde hem rigoreus terug in de douche. Dat heeft geholpen. Deo blijkt hij nog helemaal niet nodig te hebben, als hij maar dagelijks doucht en zijn oksels niet vergeet. Volgens mij gebruikt hij het nu alleen na gym op school, want dan doet iedereen het.

fardau

fardau

20-01-2009 om 18:18

Dank jullie wel!

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag toch maar even bij de drogist wezen kijken en vragen. Daar raadden ze me "Deoleen" aan, is zonder alcohol en zonder parfum. Dus dat maar es proberen. De douche-ervaringen neem ik ook ter harte, want dat kan inderdaad ook nog wel es 1 van de oorzaken van de geur zijn. Ze douched tegenwoordig zelf, dus....

Nogmaals dank voor de reacties!

Zelfde ervaring als sophie

Ik zou ook zeer zeker niet met deoleen beginnen. Ook ik liep na een paar dagen met mijn armen wijd van de irritatieplekken. Ook hier sanex-fan.

Guinevere

Guinevere

21-01-2009 om 10:47

Neutral

Waarom dan geen roller van Neutral kopen? Perfect spul.

Bastet

Bastet

21-01-2009 om 11:08

Sanex.....

En ik kan weer niet tegen Sanex.Zo is iedereen anders,en is het dus een kwestie van uitproberen.
Groetjes,Bastet

Brianna F

Brianna F

21-01-2009 om 11:20

Vreemd

dat de drogist deoleen aanraadt. Veruit de duurste deo, met stip! En alleen bedoeld als je extreem veel transpireert. Er zijn betere, goedkopere deo's zonder alcohol. Kwestie van even het opschrift lezen.

Rembrand

Rembrand

21-01-2009 om 13:26

Deoleen.

Jarenlang reageerde ik allergisch op vele soorten deo. Juist toen ik Deoleen ging gebruiken had ik geen allergische reactie meer ! Mijn jongste broer heeft precies hetzelfde. Tegenwoordig gebruik ik Rexona Aloe Vera, en daar kan ik ook tegen. Zelfs al ik net mijn oksel hebt onthaard !
M.

Bastet

Bastet

21-01-2009 om 17:53

Ik gebruik

Ik gebruik rexona cotton dry.Nooit problemen mee!
Groetjes,Bastet

rosa

rosa

22-01-2009 om 09:05

En ik

ook Rexona Cotton dry. Geen problemen. Vroeger met Odorex doffe ellende gehad.

rosa

Niet voor kinderen wel voor natte oksels

Ik ben van het soort 'altijd natte oksels'. Vooral in de zomer erg vervelend al die natte plekken in je leuke zomershirts. Ik heb nu de oplossing: Syneo5. Een keer per week spuiten en tussendoor een gewone deo gebruiken en sindsdien geen natte oksels meer. Wel prijzig maar je doet er zeker een half jaar mee.
Tussendoor gebruik ik trouwens Dove roller. Lekkere geur, geen irritatie en gaat lekker lang mee.

Juulia

marjon70

marjon70

27-01-2009 om 22:14

Geen metalen in deze deo

Hoi Fardau,

Ik heb de vorige reacties niet gelezen en weet dus niet of je deze tip al hebt gekregen. Ik heb voor mijn kinderen bij de goede drogist DO2 gekocht, een deodorant op basis van aluinkristallen die je zelf moet aanlengen met water ( kan tot 10 keer, dus ook lekker lang te gebruiken ), het grote voordeel is dat er geen metalen in zitten, die bij "volwassen" deo's veel voorkomen.
Je kind stinkt niet meer naar zweet, maar er zit ook geen parfumluchtje aan, missie volbracht.
Succes, Marjon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.