Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liesl

liesl

08-06-2010 om 18:41

Dippiedoe best

hoi

dochter wordt binnenkort 6 jaar en wil graag haar feestje bij dippiedoe in Best houden. Ik vind het prima om het ergens anders te vieren, 't is nogal druk dus dat zou me veel werk uit handen nemen.

Ik twijfel alleen nogal over dippiedoe. Is dat wel geschikt voor kinderen van 6, of zijn ze daar nog te jong voor? is het wel overzichtelijk of loop ik straks een uur naar het stel te zoeken als we naar huis moeten?

Liesl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liesl

liesl

08-06-2010 om 18:56

Of billy bird / hemelrijk

ik zit nog wat te googlen en kwam billy-bird / hemelrijk tegen. zou dat leuker zijn voor een stel meiden van 5 en 6 jaar?
Wat ik me daar wel bij af vraag is of het water afgeschermd is of dat ze daar zo bij zouden kunnen?

Wiske

Wiske

08-06-2010 om 22:21

Allebei onoverzichtelijk

Bij Dippie Doe in Best heb je eigenlijk 3 ruimtes. Als je binnenkomt heb je eerst een gedeelte met kermisattracties: botsauto's, soort spin, kleine boot nog een draaiding.
Dan heb je een hal met zo'n groot soft klimgebeuren met kleine filmruimte en minidraaimolen.
Verder heb je het buitengedeelte met een draai en zweefmolen, miniachtbaantje, treintje, trampo, speeltuin enz.
Alleen buiten kun je zelf meegenomen snoep ed eten.
Leuk maar ik vind 5 a 6 jaar eigenlijk te jong om zelf los rond te lopen daar.

Bij Hemelrijk ligt een grote zwemplas en die is niet afgeschermd!! Buiten is het heel groot dus je moet ze binnen zien te houden
Leuk park 2 verschillende binnenruimtes met leuke dingen.

Heb je wel eens van Hullie in Uden gehoord? Dat is echt meer geschikt voor 5 a 6 jaar. Wat kleinschaliger en toch leuk.

Vera*

Vera*

09-06-2010 om 11:16

Is de kijkboerderij (?) in Eerssel iets? Dat schijnt juist leuk te zijn voor wat jongere kinderen.

Blue

Blue

09-06-2010 om 18:10

Hooiberg

Dippiedoe en Hemelrijk niet doen met zulke kleine kinderen als je ze in het zicht wilt houden. Bij beide speelparken waaieren ze heel ver uit. Hemelrijk vind ik met het water daarnaast ook nog de gevaarlijkste.

Kijkboerderij in Eersel, zoals geopperd door Vera, vonden wij erg leuk maar daar zit ook wel een educatief tintje aan en daar moet je maar net zin in hebben.
Rondkijk met uitleg langs de varkens, film bekijken daarover, in de maisbak spelen ipv de ballenbak, schapen voeren, stukje paardijden.

Een echt speelgebeuren voor jonge kinderen vind ik De Hooiberg in Bladel. Veilig, de kinderen kunnen niet weglopen(hele hoge deurklink aangezet), redelijk klein maar toch ook weer spannend genoeg. Hebben ook een website.

liesl

liesl

09-06-2010 om 19:57

Hooiberg

hoi

dippiedoe en hemelrijk vallen dus af. Hullie vind ik erg leuk maar daar is ze al een paar keer geweest met een verjaardagsfeestje van vriendinnetjes, vind ik niet zo leuk om dan nog een keer heen te gaan.
De kijkboerderij lijkt me niet zo super, daarbij zijn ze net een paar weken geleden vanuit school op een boerderij geweest om rond te kijken.

De hooiberg ziet er wel leuk uit, is wel een idee!

meer tips zijn uiteraard welkom, ik wil eigenlijk 'ns wat 'anders' doen tijdens het feestje maar verder dan speeltuinen kom ik eigenlijk niet.

liesl

Nasha 1st

Nasha 1st

09-06-2010 om 21:45

Heel toevallig vandaag

in Dippie Doe geweest met schoolreis, de groepen 1 t/m 3. en het viel mij tegen inderdaad, het overzicht is minimaal voor de begeleiding, je loopt je een rotje! In Dongen, Pukkemuk, is ook een indoorspeelparadijs, en dat is veel overzichtelijker!

Judith

Judith

13-06-2010 om 14:47

Misschien dit?

In Eindhoven heb je een leuke buitenspeeltuin: de Splinter.
Kost niets, behalve op zondag, en kinderen kunnen er van alles doen tot zwemmen aan toe. Als je met een groepje gaat, zou ik afspraken maken over waar je speelt: eerst in het kasteel, dan bij de kinderboerderij, dan op het Pirateneiland enz. Dan kun je ze best goed in de gaten houden, zeker als je met twee volwassenen bent.
Er is water, maar als je geen zwemkleding meeneemt, dan ga je dus niet in het zwembadje, lijkt mij. Duidelijk genoeg.
Met mooi weer zeker een aanrader,

groet,
Judith

liesl

liesl

13-06-2010 om 16:25

Speeltuin

bedankt voor de tip, zowel de hooiberg als de splinter zijn zeker leuke speeltuinen! keuze wordt zo wel moeilijk, maar na het kiezen is het een kwestie van bestellen en klaar. dat scheelt wel met een thuisfeestje deze keer.

Liesl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.