Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter 5,5 wordt nauwelijks uitgenodigd op verjaardagsfeestjes

Mijn dochter van 5,5 is een ontzettend lief maar ook redelijk dominant, eigenwijs en net is te stevig in haar schoenen staand meisje. Ze wilt altijd haar zin krijgen en als dit niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks. Op zich allemaal goede eigenschappen om zich later goed staande te houden in de maatschappij(op dat laatste na dan natuurlijk). Maar helaas stoot ze hierdoor wel leeftijdgenootjes van zich af. Met name meisje van haar eigen leeftijd. Met jongens en oudere meisje kan ze wel uitstekend opschieten. In de klas speelt ze ook alleen maar met jongentjes terwijl ze thuis zich wel weer graag met poppen e.d. bezig houdt. Op het moment zijn er al echt kliekjes bij de meisjes aan het ontstaan. Alle meisjes worden door elkaar uitgenodigd op verjaardagpartijtjes. Mijn dochter valt hier duidelijk buiten. Bij de jongentjes met wie ze wel veel speelt, ook thuis, wordt ze ook niet uitgenodigd omdat dat dan altijd weer echte ‘jongens’feestjes zijn. Ze zegt er niet echt veel over maar uit haar houding kan ik opmaken dat ze er verdrietig over is. Wat kan ik doen om dit te veranderen? Ik gun haar zo graag die verjaardagpartijtjes en andere uitnodigingen. Hoe kan ik haar socialer laten worden en haar ‘slecht’ eigenschappen om te buigen naar positieve eigenschappen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-07-2009 om 20:43

Speelafspraken?

Heeft ze wel regelmatig speelafspraken met die jongens? Ik kan me voorstellen dat die de kinderen uitnodigen waar ze buiten school ook regelmatig mee spelen. Wie weet helpt het om daar wat meer in te bemiddelen.
Hier zie ik ook wel dat bepaalde meisjes "meidenfeesten" houden, maar de jongens nodigen gewoon meisjes én jongens uit. De gedachte alleen al om géén meisjes uit te nodigen werd door zoon als belachelijk afgedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.