Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (6) heeft nachtmerries

Mijn dochter komt de laatste tijd vaak midden in de nacht uit bed omdat ze weer een nachtmerrie heeft. Nu zegt ze ook 's avonds dat ze bang is om in slaap te vallen omdat ze bang is voor de nachtmerries.

Er vinden hier momenteel geen ingrijpende gebeurtenissen plaats, dus daar kan het niet aan liggen.

Is er iets wat ik er aan zou kunnen doen? Ze weet zich de droom meestal niet te herinneren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liat

liat

04-07-2009 om 06:27 Topicstarter

Of misschien toch iets spannends:

ze heeft op school vrij veel activiteiten, ook omdat ze oudste kleuter is. Ze hebben net een afscheidsfeest gehad van de kleuterklas. Misschien vindt ze het spannend om naar groep 3 te gaan: ze heeft me al een paar keer gevraagd over hoeveel nachtjes slapen ze naar groep 3 mag.

Hier ook

Oudste is net 6 geworden, gaat ook na de zomer naar groep 3 en hij wordt de laatste tijd ineens weer vaak wakker 's nachts en hij heeft moeite met inslapen 's avonds.
Hij ziet er een beetje tegen op om naar groep 3 te gaan, en vindt het ook heel spannend.
Dus wie weet kont het daar wel door.
Ik heb geen tips met je, behalve misschien bij je dochter benoemen dat ze het spannend vindt, haar proberen gerust te stellen.

Hier een 5 jarige

met hetzelfde. Voor haar veranderd er ook veel, wel allemaal leuk. Zo hebben we haar voor zwemles opgegeven, mag ze naar de vakantie op scouting (dat was nog even spannend of dat mocht omdat ze een ernstige wespen allergie heeft) en na de vakantie gaat ze naar groep 2.

Op school blijft ze wel in haar eigen klas met haar eigen juf maar de grote verandering is dat op haar naamkaartje een rode streep komt.

Gr Pham

liat

liat

07-07-2009 om 09:05 Topicstarter

Het gaat al beter!

Ik had in het archief gelezen dat iemand ontspanningsoefeningen deed met haar kind: zeggen dat ze op een wolkje drijven en alles zwaar moeten laten worden.

Ongeloofelijk! Het werkt! Dochterlief vindt het ook fijn, ze komt me zelf vragen of ik de oefeningen met haar wil doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.