Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (6) wordt steeds angstiger

Mijn dochter vindt steeds meer dingen eng. Ook is ze vaak bang zonder reden. 's Avonds zegt ze bijv. vaak niet te kunnen slapen omdat ze bang is. Als je vraagt: "Waarvoor dan?", dan antwoordt ze dat ze dat niet weet. Laatst stonden we in de rij voor een museum en toen begon ze ook plotseling te huilen en zei dat ze bang was. Ze zei toen weer dat ze niet wist waarom.

Ze had een tijdje geleden 's nachts vaak nachtmerries en dankzij Ouders Online ben ik begonnen ontspanningsoefeningen met haar te doen voor het slapengaan. Op zich heeft ze geen nachtmerries meer, maar ze begint wel steeds vaker zich zonder aanwijsbare reden angstig te gedragen.

Ik probeer er eigenlijk niet te veel aandacht aan te besteden in de hoop dat het over zal waaien. Herkent iemand dit en heeft iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Hallo,
Ik herken dit uit mijn eigen kindertijd. Ook ik was altijd heel angstig in nieuwe situaties... Vond een bioscoopbezoek of een theatergebeuren altijd akelig. En ik weet nog altijd niet waarom... Ik was ook altijd erg bang in bed en durfde niet alleen naar de kelder. Stilletjes aan heb ik dit overwonnen en nu heb ik dat helemaal niet meer. Ik denk dat je haar serieus moet nemen, niet afdoen als 'flauwe meid' ofzo... Laten zien dat er niets is om bang voor te zijn en altijd zeggen dat jij er voor haar bent. Volgens mij is dit een periode waar ze even doorheen moet. Het komt wel weer goed.
Groetjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.