Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zus

Zus

12-01-2010 om 18:55

Dochter bij vreemde laten logeren met andere vriendinnen?

Tja, de titel zegt het al: mijn dochter van bijna 9 is bij een vriendinnetje van een vriendinnetje uitgenodigd voor een slaapfeestje. Het is geen verjaardag of zo, maar gewoon voor de leuk. Nu ken ik vaag dat meisje van gezicht, ze woont hier in de buurt. Haar ouders ken ik niet.
Ze schijnen, hoor ik dus van mijn dochter, 's avonds naar de bioscoop te gaan en dan bij dat meisje te gaan slapen en de vader van dat meisje gaat mee. Er gaan totaal 6 meisjes mee. Maar ik twijfel, want ik ken die mensen helemaal niet of ben ik nou heel suf? Ik ken wel een paar van de andere meisjes die meegaan. Mijn dochter verheugt zich er enorm op. Zal ik haar laten gaan of niet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsjes

elsjes

12-01-2010 om 19:10

Duidelijke afspraken

Mijn dochter is 12 en heeft ook van die slaapfeestjes. Wat ik heb gedaan is eerst met de ouders gepraat, kennis gemaakt en duidelijke afspraken maken dan ook telefoonnummers van elkaar opschrijven. Alleen een mannelijke begeleiding, ik zal vragen of er ook een vrouw mee kan en ieder een telefoon. Natuurlijk is het zo dat als een vader meegaat het best goed kan maar het is hoe andere mensen gaan denken als ze bij de bioscoop zijn, en een vrouw derbij is natuurlijk ook fijner voor de meiden.

Annet

Annet

12-01-2010 om 19:49

Afspraken (en een man kan best)

Ik zou die ouders ook wel leren kennen van tevoren. Gewoon even een praatje over de gang van zaken, wat kun je verwachten, telefoonnummers uitwisselen, en zo.
Ik heb absoluut geen problemen met het idee dat een vader meegaat naar de bioscoop in plaats van een vrouw. Dat vind ik echt onzin.
Allemaal een eigen telefoon mee lijkt me ook overbodig. Voor het geval dochter dat prettig vind kan ze wel een telefoon meenemen voor als ze heimwee krijgt. Juist als er niet echt een relatie is met de ouders, kan dit prettiger aanvoelen. Als dochter (en jij) de ouders wel goed kennen, dan is de telefoon helemaal niet nodig.

Kennis maken

met de ouders en dan beslissen. Dan weet je hoe de ouders op je overkomen. En alleen de vader mee naar de bioscoop, ik zie geen probleem, we kunnen elkaar ook gek maken (en onszelf) om niets. Niet iedere man/vader heeft verkeerde bedoelingen met je dochter, opletten en waakzaam zijn oké maar niet achter iedere boom een enge man zien hoor.

Zus

Zus

12-01-2010 om 20:29

Vader

O, maar ik heb er ook totaal geen moeite mee dat het een man is die mee zou gaan! Het gaat er mij om dat ik de ouders niet ken, maar ik lees uit jullie reacties dat hett toch niet heel erg mutsig is om kennis te willen maken met de ouders. Mijn dochter zelf is absoluut niet bangig en heeft ook nooit heimwee. Alleen ik vind het een raar idee om niet te weten waar en bij wie ze is een hele avond en nacht. Maar ik ga nu eerst maar proberen om in contact te komen met de ouders, lukt vast wel via dan vriendinnetje (van dat meisje).

elsjes

elsjes

12-01-2010 om 20:38

Reactie op reactie

Nee natuurlijk niet dat elke man/vader kwalijke bedoelingen heeft, dat wil ik ook zegen dat als de vader alleen meegaat dat het best kan. Natuurlijk weet ik niet hoe de andere meiden zijn, maar ik ken meiden die het fijner vinden dat er een vrouw meegaat naast de vader. Mijn dochter neemt meestal ook een telefoon mee met ons onder een sneltoets, mocht ze inderdaad even met me willen praten.

bibi63

bibi63

13-01-2010 om 15:16

Ik zou

niet te moeilijk doen. Wel zou ik even bij die mensen aanbellen onder het mom van: klopt het dat dochterlief hier gaat logeren en zo ja, dan misschien handig even telefoonnr's uit te wisselen (heb je meteen een korte indruk).
Groetjes,
Bibi

Carmen

Carmen

13-01-2010 om 20:58

Bij vriendin informeren

Het is een vriendinnetje van een vriendinnetje? Wel, dan zou ik bij de ouders van het vriendinnetje even informeren.

Carmen.

Zus

Zus

15-01-2010 om 12:17

Ze gaat niet

Bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten dat ze niet gaat, mijn man was totaal niet besluiteloos, die vond het gewoon een belachelijk idee. Hij vond dat kinderen van 8 dat niet onderling moeten regelen, maar dat de ouders van dat vriendinnetje contact met de ouders moet opnemen. Vind ik een beetje overdreven, maar het was duidelijk. Hoefde ik niet meer te tobben en dochter vond het best. Meisjes bleken ook 2 jaar ouder te zijn, vandaar dat die ook meer regelen zelf, vermoed ik.

Tirza G.

Tirza G.

16-01-2010 om 14:17

mooi. Jouw man's reactie was ook precies mijn reactie. Ben ik niet alleen

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.