Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bloeme

Bloeme

21-08-2009 om 09:16

Dochter (bijna 11) is zo bang...

Hoi,

Graag jullie advies of herkenning gevraagd voor onze oudste dochter.

Ze wordt volgende maand 11 en heft eigenijk van jongs af aan last gehad van verlatingsangst. Bang om ons los te laten, bang om alleen gelaten te worden, bang dat we haar niet op tijd op zouden komen halen, in het begin bang in onbekende nieuwe situaties etc.

De afgelopen jaren leek ze hier redelijk overheen gegroeid, en ik dacht dat ze met het ouder worden ook steeds zekerder van zichzelf werd op dat gebied.

Sinds een paar maanden is het echter helemaal mis, en neemt nu zelfs zodanige vormen aan dat ik vind dat we hier echt wat aan moeten doen (in de vorm van professionele hulp) omdat het haar zo vreselijk in de weg zi en ik het heel erg naar vind om te zien hoe bang en verdrietig ze is, ze zichzelf maakt.

Mijn vraag aan jullie is, is of jullie misschien tips hebben hoe ik dat het beste aan kan pakken. Via de huisarts bijvoorbeeld ? Heeft iemand ervaring ?

Alvast dank,
groet,
Bloeme

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

21-08-2009 om 13:10

Hulp

Professionele hulp lijkt me een prima plan. Je kunt het regelen via je huisarts, het wordt volledig vergoed tegenwoordig, en het is een goed idee om in je omgeving (of hier) vast wat rond te vragen naar goede kinderpsychologenpraktijken (3xww), want er is veel kaf tussen het koren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.