Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter wil ineens stoppen met turnen

Hier stoppen de meeste kinderen tegen groep 7-8 met turnen. Vaak gaan ze dan verder bij het trampolinespringen wat hier echt dé tienersport lijkt te zijn.

Ik heb er hier eentje die nog geen jaar op turnen zat. Als je eenmaal over een bepaald "momentum", zoals dat hier werd genoemd, met veel bewegingen heen durft schijn je de meeste oefeningen erg snel te leren en zit de uitdaging alleen nog maar in het competitieve element. Het is vervelend voor de turnvereniging dat kinderen niet tot het eind van het jaar voldoening kunnen halen, maar ouders dwingen dan toch maar te betalen lijkt me geen prikkel om er wat aan te gaan doen.

Bij die turnvereniging kan je waarschijnlijk niet zo vaak opzeggen, omdat de club dan in de problemen komt met de begroting. Ik heb er hier ook een die "per direct" wil stoppen met haar sport, "want anderen mogen dat ook". Het bestuur heeft mij uitgelegd waarom er een beperkt aantal opzegmomenten zijn, en dat ze in de zomer al rekening houden met dat enkele tientallen leden dan opzeggen en de begroting er dus op aanpassen. 

Wel interessant om te lezen dat er clubs/verenigingen zijn waar "klierende kinderen" een probleem zijn. Bij mijn dochter had ik juist de indruk dat de kinderen die wel komen goed meedoen. 

Duiveninhetnieuws schreef op 20-09-2021 om 18:59:

[..]

Dan moet de turnvereniging niet zo moeilijk doen en gewoon geld teruggeven.

Ik vrees dat bepaalde ouders dan hun kinderen gaan aanmoedigen om heel vervelend te zijn. Een bestuur maakt namelijk een begroting en moet daarom werken met (lange) opzegtermijnen. Iedere maand kunnen opzeggen zou wel voor ons ouders ideaal zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.