Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Schaatser in spe

Schaatser in spe

06-01-2009 om 16:29

Dochter wil schaaten, welke?

Mijn dochter van 7 wil heel graag schaatsen amar heeft het nog nooit gedaan. Nu hebben we een ijsbaan in het dorp en het lijkt haar wel heel leuk om ook te (leren) schaatsen. Ik zelf heb al jaaaaren niet meer geschaatst en heb er ook geen meer. Welke schaatsen kan ik het beste kopen voor mijn dochter. Vroeger had je van die schaatsen met 2 van die ijzertjes er onder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

06-01-2009 om 16:40

Nou, ik zou

gewone schaatsen kopen voor een kind van 7. Tegenwoordig kun je verstelbare kinderschaatsen krijgen van bv. 31 naar 33, met echt een stevige schoen. En clips, geen veters, anders blijf je bezig met je verkleumde vingers. En beschermers, die je ook voor het skaten gebruikt. Geen idee waarom we dat vroeger niet deden...

Waar kopen?

Mirreke, waar koop je dergelijke schaatsen, weet je dat ook...of iemand anders?

groeten van Purk

Leandra

Leandra

06-01-2009 om 20:28

Purk

Mijn zoon heeft verstelbare schaatsen. Hockeyschaatsen. Die waren € 30,-. Ik heb ze online gekocht. prima service en de schaatsen zijn geweldig!

Groetjes Leandra

Lys Lionne

Lys Lionne

06-01-2009 om 21:11

Scapino

Scapino in ons dorp kreeg vanmorgen een nieuwe voorraad verstelbare ijshockeyschaatsen. Ideaal!

Chantelle

Chantelle

06-01-2009 om 22:18

Hockeyschaatsen van de scapino

Verstelbaar van maat 30 tot en met 33. Ideaal. Geen koude voeten en mijn zoontje van vier kon na een half uurtje al zonder stoel schaatsen.

Sjips

zoon heeft maat 35. Ik zou die van Scapino wel voor mijn jongste kunnen kopen.

Leandra: waar heb je ze online gekocht? Weet je de site nog?

Alvast bedankt. Ik ben het geklungel op die Easy Gliders gewoon zat. Ander paar schaatsen met schoen is volgens mij goedkoper dan stevige bergschoenen kopen voor de jongens

Groetjes van Purk

Chantelle

Chantelle

06-01-2009 om 22:41

Purk

Ik weet dat er van bv Nijdam verstelbare schaatsen zijn voor de maten 34-37. Misschien is het wel iets duurder, maar dan kun je gewoon ook een paar jaar verder (mijn kinderen (en wijzelf ook!) hebben de smaak zo te pakken dat we zeker wel wat vaker naar de kunstijsbaan zullen gaan).

mirreke

mirreke

07-01-2009 om 01:30

Piet kerkhof?

misschien nog? Of bij Bristol? Ik heb zelf hele goede (vind ik) verstelbare kinderschaatsen bij de Lidl gekocht, maar die hebben ze nu dus net even niet... Maar als je zoon al zo'n grote maat heeft kun je misschien beter voor maat 37 gaan en strak vastmaken. Idd, ijshockeyschaatsen, dat schaatst lekker weg, die had ik ook, alleen heeft dochterlief die helaas gebroken. Ik heb dus zelf ook schaatsen nodig, maat 38, iemand nog een paar over...?

Leandra

Leandra

07-01-2009 om 08:49

Purk

Ik heb ze gekocht bij koopjesrunner.nl. Ze zijn trouwens van Nijdam, die schaatsen.Je moet je eerst registreren op de site. Maar het is wel betrouwbaar. Bij mij vloog de site er na betaling uit en kon ik mijn bestelling niet terugvinden, maar het geld was wel afgeschreven. Ik heb toen gemaild en na een half uur werd ik gebelden werd de bestelling in orde gemaakt. De schaatsen bevallen ook goed.

Groetjes Leandra

marie

marie

07-01-2009 om 09:21

Hema - combi skeeler/schaats

Hallo
Bij de Hema hebben ze verstelbare skeelers/schaatsen.
Je kunt er dus of wieltjes of ijzers onder de schoenen doen. Hier heb je dus het hele jaar wat aan.
http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten/product.aspx?productid=99000491
groetjes

Nasha the first

Nasha the first

07-01-2009 om 16:47

Niet meer beschikbaar

staat er op de site vna de Hema....hebben ze ook een jongensversie?

marie

marie

08-01-2009 om 11:06

Ook jongensversie

hallo
Ja de Hema heeft er ook een jongensversie van en begin van de week lagen ze hier nog bij de Hema in de winkel (Drachten).
groetjes

Merla

Merla

08-01-2009 om 15:28

De zandstra's

De Zandstra noren (harde schoen) kun je ook ruim kopen en er een aantal jaren mee doen. Gisteren heeft jongste hier op een paar van een vriendje geprobeerd. Hij kon nog net in het maatje 34. Maar het vriendje zelf reed (met ongeveer dezelfde maat als mijn zoon) al op een paar van maat 38.
Die 38 zijn momenteel in het bezit van mijn dochter maar schuiven nu automatisch door naar jongste (met bijna maat 35) terwijl zij nu een op zolder wachtend paar maat 40 mag gaan gebruiken.
Je kunt dus prima een wat grotere schaats kopen als de verstelbare uitverkocht zijn. Dan kun je er ook een aantal jaren mee doen. En door de clipsluiting zijn ze muurvast te zetten zodat ze echt passend te maken zijn.

Nog niet gelukt

het is me nog niet gelukt om een goed paar op de kop te tikken. Gisteren langs de Bristol en Scapino geweest. Bristol niks, Scapino alleen kleine maatje en roze schaatsen.

Ik denk er nu maar over om een hulpstukje voor de easyglider te kopen. Kan hij toch schaatsen. En oefening baart kunst, hoop ik dan maar. Wellicht dat ik toch nog even bij de Scapino hoge bergschoenen voor hem ga halen. Dan heeft hij wel de steun en moet hij die maar naast zijn gewone schoenen verder gebruiken. Anders vind ik het ook zo zonde van de aanschaf.

Vandaag hoorde ik ook nog dat hij binnenkort een schaatsfeestje heeft (ijsbaan Deventer). Ze krijgen dan een uurtje schaatsles. De schaatsmeester had verzocht om noren of Easygliders...dus dat is toch het beste om op te leren

Groetjes van Purk

Merla

Merla

08-01-2009 om 20:41

Purk

Op de ijsbaan in Deventer kun je ook schaatsen huren he!

Hulpstukje easy glider

hoihoi,

ik ben ook op zoek naar zo'n hulpstukje.....(easy glider assist)

maar helaas overal uitverkocht.... (tenminste hierzo in friesland)

wie zo'n hulpje te koop weet, ik hou me aanbevolen!!

groetjes Digna

Minka

Minka

09-01-2009 om 07:54

Beetje o.t.

Hoi,
Easygliders en hulpstukken heb ik niet gezien hoor. Maar hier hebben de kinderen gisteren allebei een nieuw paar schaatsen gekregen! Het zijn een soort lage noren. En de winkel lag helemaal vol ))
Groet!
Minka

Schaatster in spe

Schaatster in spe

09-01-2009 om 09:23

Bedankt en minka

Bedankt allmeaal voor je reactie. Ik had easygliders gekocht maar vindt het 3x niks. Vroeger had ik zelf houtjes en kon er niets mee worden en toen ik kunstschaatsen kreeg schaatste ik daar zo op weg.

Zoiets als jij omschrijft zoekt ik nu ook. Over welke overvolle winkel heb je het ?????

Schaatser in spe

Schaatser in spe

09-01-2009 om 22:18

Hema

Vandaag de meisjesvariant gekocht bij de HEMA. in 1. Skeelers en schaatsen. Dochter helemaal gelukkig. Skeeleren gaat goed (in de woonkamer ). Morgen of zondag gaan we de schaatsen uitproberen.

Bedankt voor de tip (ben even kwijt wie het was). Was zelf niet zo snel op de HEMA gekomen voor schaatsen.

Lette

Lette

11-01-2009 om 10:37

Brabant

ik zag gisteren dat bij Piet van de Kerkhof ook de winkel nog val lag met schaatsten.

bobbit

bobbit

18-01-2009 om 11:44

Via marktplaats

Wel een beetje late reactie. Ik zou gezien haar leeftijd gewone schaatsen kopen. Geen schaatsen die je onder je schoen vast moet maken, maar hockey-schaatsen die geven veel steun om de enkels. Jammer is dat deze schaatsen maar 1 seizoen meegaan. Wat wij doen is kijken op marktplaats in het najaar en dan de goede schoenmaat kopen en de onze weer in de verkoop doen. Dit jaar zelfs met winst. De onze (via marktplaats gekochte) verkocht voor 5 euro meer dan die we weer via marktplaats gekocht hebben.

Voor weinig geld ben je dan al voorbereid op de ene dag dat je schaatsen kunt en hoef je niet als het ijs er ligt stad en land af.

Tip voor volgend jaar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.