Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ilva

Ilva

30-11-2011 om 14:29

Dolfje weerwolfjefilm; eng?

Mijn zoontje wordt binnenkort 7 jaar en hij wil graag naar de bioscoop. Nu zag ik dat Dolfje Weerwolfje draaide. Het is vanaf 6 jaar, maar is iemand er al geweest. Is het een beetje eng. De kinderen zitten allemaal in groep 3 en sommige zijn nog maar net 6 geworden (in oktober). Of zijn er nog andere leuke films. Het wordt in indergeval na sinterklaas dus die films vallen af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn kinderen

van bijna 6 en ruim 7 hebben voorstukjes gezien en zeggen zelf al, dat ze hem niet willen zien, omdat ze hem te eng vonden. Ze zaten ook echt met hun handen voor hun ogen

groetjes van Charlotte

toja

toja

30-11-2011 om 15:49

Wil ik ook wel weten

Dochter van ruim 7 wil de film graag zien. Ze vindt de voorstukjes leuk.
Ik ben benieuwd hoe de film is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

30-11-2011 om 19:58

Ben ook benieuwd

Maar ik verwacht dat nog niet veel mensen hem gezien hebben, hij is vandaag pas in premiere gegaan. Tangozoon is momenteel helemaal weg van Dolfje Weerwolfje. We hebben al veel boeken voorgelezen en hij luistert eindeloos naar luisterboeken. Hij wil ook heel graag naar de film. Ik heb hem de trailer vandaag laten zien en hij vond hem erg leuk en helemaal niet eng.
Voor een partijtje zou ik het niet zo'n goed idee vinden, je weet nooit hoe andere kinderen reageren. Zeker als ze nog maar net 6 zijn kan het best spannend zijn. Geen idee wat er verder in de bioscoop draait, maar meestal draaien er kort voor de kerst wel leuke kinderfilms.

Ilva

Ilva

01-12-2011 om 22:09

Dolfje

Okee, Tango, ik had nog helemaal niet door dat hij pas vandaag in premiere ging. Suf hoor. De dag dat het feestje zou moeten plaats vinden is alweer verschoven. Het wordt nu waarschijnlijk in het nieuwe jaar. Die dag die we wilde zit al weer vol. Maar hopelijk is er dan wat meer bekend over deze en andere films.

Tango

Tango

01-12-2011 om 22:29

Andere films

Ilva, geeft niets hoor. Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen, maar die komen er vast nog wel. Ik keek nog even naar andere films, maar alle kinderfilms die nu draaien lijken 6+ te zijn: Happy Feet 2 en ook nog iets met De Gelaarsde Kat (van Shrek volgens mij), sprak me verder ook niet echt aan, maar Shrek vond ik ook al niets. Best lastig dus. Wel jammer voor je kind dat het feestje is verschoven. Maar tegen die tijd is er zeker meer informatie over de films. Als ik eraan denk zal ik mijn reactie op Dolfje Weerwolfje dan even neerschrijven. Wij gaan het weekend na de Sint heb ik Tangozoon beloofd.

Marjolein

Marjolein

02-12-2011 om 08:03

Gelaarsde kat

daar hebben we een voorstukje van gezien. Wij vinden het grappig. Zonen (14 en 12) kijken nog graag naar kinderfilms.
Alleen zullen ze denk ik vinden dat ze er te oud voor worden om te gaan kijken, dus waarschijnlijk kijken we hem thuis. Alhoewel, wie weet gaan we nog wel in de kerstvakantie. Maar met pubers weet je het nooit, we kunnen ook zomaar ineens in een keiharde actiefilm belanden...

Vandaag gezien

Hoi, vandaag met 2 meiden van 7 naar Dolfje weerwolfje geweest. Hun reactie: helemaal niet eng, eerder schattig. Het weerwolfje is heel wollig en knuffelig. Spannende muziek, maar hier is de film heel goed binnengekomen. Op de terugweg alleen maar kijken naar de maan en aahuuuwww moeten aanhoren..
groetjes,chris

Inmiddels

wil dochter heeeeeeeeeel graag naar Dolfje Weerwolfje. Ze heeft nu wat meer voorstukjes gezien en zegt het helemaal niet eng te vinden. Zoon, van bijna 6 weet het nog zo net niet. Is helemaal into de weerwolven, maar dan wel van die enge, dus bij het woord weerwolf bedenkt hij zich toch nog maar een keer.
Ach we zien wel, de kerstvakantie duurt nog even, en dan wilde ik er eigenlijk naartoe gaan.

Lijkt ze niets

Ik heb het mijn kinderen gevraagd, maar een Dolfje Weerwolfje film lijkt ze totaal oninteressant. Maar ja zo denken ze ook over de boeken.

Gelaarsde Kat hebben we vorige week gezien. Ik vond 'm nogal 'volwassen', niet echt een kinderfilm. Wel grappig, in 3D Imax ook best indrukwekkende effecten. Maar voor kinderen van een jaar of zes? Ik betwijfel het. Tintin (Kuifje) zelfde verhaal, aardig door de special effects als je in 3D kijkt. Maar niet iets om nou kapitalen aan gaan uit te geven.
Happy Feet 2 was wel aardig, vonden we.

jasja

jasja

06-12-2011 om 10:50

Groot succes!

met twee mannetjes van 8 naar de film geweest en het was een groot succes, niet eng!! maar wel spannend

Guinevere

Guinevere

07-12-2011 om 11:01

En voor 9,5 jaar?

Is de Dolfjefilm nog leuk voor een 9,5-jarige bovenbouwer, of is het dan al te kinderachtig?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.