Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
weetniet

weetniet

16-02-2009 om 21:41

Doortrekken wc

Zoon van 6 is al jaren zindelijk en heeeel zelfstandig (hij wil en doet alles zelf) Alleen is het doortrekken van de wc (en handen wassen achteraf) iets wat ik er maar niet in krijg. Blijkbaar ziet hij het nut er niet van in, hij is een dromerig, druk fantaserend typetje dat geen tijd heeft voor dit soort praktische zaken lijkt het.

Maar... ik vind het vies, thuis vervelend, maar vooral ook bij vriendjes of op school genant.

Hoe krijg ik hem zover?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juul M

Juul M

17-02-2009 om 06:09

Doortrekken

Nou, ik heb er hier 3 rondlopen die de wc niet door trekken hoor. Jochie van 8, meid van 6 en een vent van in de 40! Ik heb een groot papier met grote letters op de wc gehangen, ja, de eerste dagen zien ze het maar daarna hoort het bij het meubilair! Enne, handenwassen doen de kinderen alleen na de 'grote'. Die vent van me moet ik nog steeds naar de badkamer sturen als ik in de gaten heb dat hij wel erg lang in de wc is geweest zonder handen te wassen. Hij snapt niet waar ik me zo druk om maak... Ik kan je helaas niet helpen...
Juul

Hanne.

Hanne.

17-02-2009 om 09:26

Standaard riedel

de standaard riedel als zoon (4.5) van de WC komt is hier.

Heb je doorgespoeld, je handen gewassen, het licht uit gedaan, de WC deur dicht gedaan?

Het standaard antwoord is O nee, vergeten.

Geen oplossingen dus, wel herkenning. Ook bij de vriendjes die komen spelen. Ik vind het ook helemaal niet vervelend. Je moet je d'r dan ook zeker niet voor generen.

Hier ook

Dochter van 4 doet het wel netjes, zoon van 6 vergeet het altijd. Handen wassen en licht uit gaat dan nog meestal wel goed maar hij vergeet 9 van de 10 keer om te spoelen en ook hier is de standaard vraag inderdaad "heb je doorgetrokken?"

Ik ga er maar van uit dat het ooit wel goed komt

Druppels

Hier trekt iedereen gelukkig wel door, maar wat ik zo erg vind ik de druppels plas op de bril.
Vooral bij de jongste van 5 krijg ik het er niet echt in dat ze die even met een wc papiertje wegveegt.

Of de wc borstelen na het po-epen. Mijn middelste van 8 vergeet dat ALTIJD!

Inget

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.