Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamvantwee

Mamvantwee

02-12-2008 om 12:27

Duurzame kado's voor jongen van 3 en meisje van 4

Beste forummers,

Mijn oma, waarmee ik zelf geen beste band heb, heeft besloten dat ze voor mijn kinderen iets leuks wil kopen en dat met kerst wil geven. Prima, ik stap over mijn eigen herinneringen heen en vind dat een erg leuk aanbod. Nu wil mijn oma graag iets geven dat een lange tijd meegaat, en ik ben het daar mee eens. Geen speelgoed, geen kleding, maar iets wat ook later nog een herinnering kan zijn.

Maar wat dan? Ik wil graag iets verzinnen dat ze dan kan kopen, dus niet een geldbedrag als bijdrage voor de spaarrekening ofzo. Vind het erg moeilijk. Ik denk dus aan zoiets als een kinderbestek (hebben ze al), maar meer ideeën heb ik niet.

Wie heeft er een goede kadotip?

Alvast bedankt,
Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

02-12-2008 om 12:57

Even meedenken

Iets voor op hun kamer: een mooie klok of lamp of ander meubelstuk. Maar dan niet (te) trendy of kinderachtig.
Of een mooi boek (dat later ook leuk is en weer aan de kinderen van je kinderen kan worden voorgelezen); sprookjes van andersen, Grimm oid.
Succes.

Irene

Irene

02-12-2008 om 13:04

Schatkist

Hier heeft onze oudste zoon ooit voor zijn verjaardag van opa en oma en "echte" schatkist gekregen. Zo'n hele mooie bewerkte houten kistje met metalen beslag en een slot enzo (tip: bewaar zelf ook een sleuteltje). Hij vindt het nog steeds een geweldig ding, stopt al zijn bijzondere spulletjes erin. Ik verwacht dat hij 'm over 30 jaar nog steeds zal hebben.

Mooi

muziek/juwelendoosje voor het meisje?

Encyclopedie

een heel duur en zeer uitgebreide encyclopedie. Iets waar nog jaren in gebladerd wordt voor spreekbeurten etc.

Ja encyclopedie

we hebben hier bijvoorbeeld een heel dikke mooie encyclopedie vol met dieren. Is toch echt mooier dan via google (althans vind ik). Maar misschien als je gericht zoekt is internet wel handiger.

ach ik weet het niet.

Mamvantwee

Mamvantwee

03-12-2008 om 09:08

Ideeën

Wat leuk dat jullie met ideeën komen! Dat muziekdoosje is wel een goede, ik zal eens een internetzoektocht starten naar een mooi voorbeeld. Mijn dochter is wel type 'roze', dus zoiets vindt ze prachtig.
Een schatkist is ook wel een idee...moet inderdaad wel iets bijzonders zijn, maar gaat dan ook in alle leeftijden mee.

Een encyclopedie lijkt mij persoonlijk echt fantastisch, maar ik ben het met Ria eens: die wordt nauwelijks gebruikt. Zelfs mijn man googelt alles al. Daarbij gaat dat het budget van mijn (krenterige) oma echt te boven.

Ik hou me aanbevolen voor nog meer ideeën!

groeten, Mamvantwee

Niet te vergelijken

vind ik google met een encyclopedie. In een encyclopedie kun je heerlijk bladeren en zonder dat je gericht ergens naar op zoek bent allerlei interessante dingen tegenkomen.
Juist leuk idee.

Mamvantwee

Mamvantwee

05-12-2008 om 09:03

Iets gevonden

Ik heb wat rondgezocht in online winkels en leuke koekoeksklokken gevonden, echt iets voor de kinderen en ze gaan een tijdje mee.
Bedankt voor het meedenken!

Leuk

daar zou ik nou niet opgekomen zijn!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.