Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Prulletje

Prulletje

28-01-2009 om 11:47

Engelse boeken

Mijn dochter kan inmiddels, dankzij TV en computerspelletjes, aardig wat van de Engelse taal begrijpen. Ook houdt ze veel van lezen. Ik stelde daarom vorige week voor dat het misschien leuk is om eens een Engels boek te lezen. Ze vond dat geen goed idee omdat heel makkelijke Engelse boekjes in haar ogen ook saai zullen zijn. Dat is niet op ervaring gebaseerd, maar als ik kijk naar de Nederlandse AVI 1-3 boekjes dan denk ik da ze gelijk heeft. Daarom hebben wij die destijds overgeslagen en zijn we meteen met Dolfje Weerwolfje begonnen
Om een lang verhaal kort te maken: Heeft iemand een boekentip? Simpele Engelse boekjes, voor een kind van negen met brede interesses. Maar het mag niet saai zijn.

Prulletje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gruffalo

hoi prulletje

is het misschien een idee om met prentenboeken of stripboeken te gaan beginnen? met plaatjes erbij zodat de tekst verduidelijkt wordt? wij vinden de gruffalo een erg leuk boek, die is er ook in het engels (the gruffalo by julia donaldson). misschien 'the cat in the hat' of Roald Dahl boeken?

harry potter is natuurlijk wel een erg leuke serie maar lijkt me te moeilijk voor haar om te lezen.

bij bol.com heb je een afdeling met engelse boeken waar je eens kunt rondsnuffelen. The gruffalo kost bv maar 8 euro.

Groetjes
Gruffalo

Miss Elly

Miss Elly

28-01-2009 om 12:01

Bij de bibliotheek

Ik raad je aan naar de bibliotheek te gaan. Daar hebben ze eenvoudige Engelse boeken die speciaal voor leerlingen van groep 7 en 8 zijn geschreven, met verhalen die niet kinderachtig zijn. Ook hebben ze daar vaak eenvoudig Engelse boeken. Een andere optie is een winkel als The American Book Centre, daar hebben ze Engelse kinderboeken, soms ook tweedehands. De boekjes van Geronimo Stilton zijn daar bv te krijgen.

Dr seuss

Dr Seuss is echt niet saai hoor!

Ook leuk: ladybird boekjes, informatie over van alless en nog wat.

Maylise

Maylise

28-01-2009 om 16:51

Moeilijk

Mijn kinderen lezen ook wel boeken in het engels maar ik weet niet hoe hun niveau is vergeleken met jouw dochter. Mijn dochter leest bijvoorbeeld nu een boek van Kevin Crossley-Holland, Gatty's tale. Het is niet heel moeilijk geschreven, korte zinnetjes en een mooi verhaal verhaal.

Judy Blume misschien? Sommige van haar boeken zijn ook niet zo moeilijk geschreven. Zoals de Fudge serie boeken. Dat zijn ook grappige boeken en er zijn er zo'n 5 van. Are You There God? It's Me, Margaret is wat ingewikkelder maar is wel een heel leuk boek.

Dr Seuss is inderdaad ook leuk. Eigenlijk voor iets kleinere kinderen maar grappig geschreven en spreekt denk ik ook oudere kinderen wel aan. Cat in the Hat, Green Eggs and Ham en zo.

Charlotte's webb is ook leuk.

Beatrix Potter zal wel te kinderachtig zijn. Hoewel ik het zelf nog steeds hele mooie verhalen vind.

Winnie the Pooh misschien.

Of boeken van Enyd Blyton, die zijn niet heel moeilijk geschreven en aangezien alle delen van elke serie op elkaar lijken wen je als lezer ook vlug aan het rythme en woordgebruik. The five bijvoorbeeld, daar zijn echt tig delen van en het zijn spannende, avontuurlijke verhalen.

Ik zal nog eens verder denken. Het is natuurlijk heel lastig om niveau en interesses te beoordelen zo.

Maylise

rosa

rosa

28-01-2009 om 20:02

Tijdschrift?

Wij hadden destijds Hello you, een deels Nederlands deels Englstalig tijdschrift voor groep 7/8. Kijk ook op hun website voor spelletjes etc: http://www.helloyougame.nl/

Dit is misschien ook leuk: http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/flatmates/

En deze: http://www.britishcouncil.org/kids.htm

Veel plezier!
rosa

Prulletje

Prulletje

28-01-2009 om 23:08

Bedankt!

Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag.
Het niveau, dat vind ik ook lastig om te bepalen. Meestal begrijpt ze de uitleg van de computerspellen prima. En soms wil ze dat ik alleen maar Engels met haar praat, en de meeste dingen begrijpt ze dan ook wel. Maar dat is iets heel anders dan een boek lezen natuurlijk. Maar we gaan het gewoon proberen. Het zal weer wat uitdaging bieden en dat is mooi. Of frustratie, en dan stopt ze er vanzelf wel mee

Prulletje

De slegte

Bij de Slegte hebben ze ook Engelstalige kinderboeken. Voor een prikkie

Annet

Annet

01-02-2009 om 14:03

Engelse cdroms

Wij hebben nog veel engelstalige cdroms liggen. Ook om te leren lezen in het Engels, 'wie is het' in het engels, junior scrabble, robbie konijn in het engels.
Ze zijn wel bedoeld voor jongere kinderen maar mijn ervaring is dat oudere kinderen ze ook leuk vinden.
Laat maar weten of je daar interesse in hebt. Ik ben van plan ze op marktplaats te zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.