Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Enig kind; weinig weerbaarheid; buitenspelen gaat fout

Het buitenspelen gaat hier niet goed. Dit komt omdat 1 jongetje haar niet moet en haar continue op de huid zit. Het jongetje is 1.5 jaar ouder.

Situatie:
* Mirjam is het enige 'enig kind' in de buurt.
* Er is een jongetje die haar niet mag. De rest vindt het moeilijk om daar tegenin te gaan. Dus: jongetje: "Mirjam komt eraan; laten we weggaan"; dan gaat iedereen weg.
* Wanneer iemand Mirjam roept loopt het jongetje naar mijn dochter en zegt dat ze niet mag meespelen en gaat daarna nog even tegen het roepende kind zeggen dat ze Mirjam niet moet roepen....
* Wanneer een moeder zegt: Jullie moeten samen spelen hoor wordt er toch tegen Mirjam gezegd: Schiet eens op, NEEEEheeee Mirjam, dat moet niet zo etc. Na een 3 kwartier spelen komt Mirjam dus brullend naar mij toe.

Tuurlijk weet ik dat kinderen niet altijd even lief spelen maar mijn kind doet nu elke keer negatieve speel ervaringen op.

Zelf denk ik:

- niet meer buiten laten spelen wanneer het jongetje buiten speelt (hij speelt héél vaak buiten; in de praktijk komt het dan neer op altijd binnen houden)
- elders buiten gaan spelen (maar dan moet ik dus altijd mee)
- op judo doen,
- op padvinderij doen,

Weet iemand andere oplossingen of moet ik haar juist buiten laten spelen en dan maar elke keer huilend thuis laten komen???

En verder vraag ik me nog af: doen jullie specifiek dingen om de weerbaarheid van jullie kinderen te vergroten. En misschien dan vooral ouders van enig kinderen....

Ik kom uit een kleine familie, vriendinnen hebben allemaal oudere kinderen en enige neefje woont op 2 uur rijden.

Bedankt
Eliza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

21-07-2009 om 07:21

Ouders jongetje?

ik zou eens met zijn ouders praten. Hij is ook nog jong en heeft geen idee wat hij aanricht.

Eliza99

Eliza99

21-07-2009 om 07:34 Topicstarter

Ouders jongetje

zijn niet veel buiten. En zeggen: ach ja, hij weet precies wat hij wil. Volgens mij zien die het als mijn probleem.

angel3

angel3

21-07-2009 om 09:33

Jongetje uitnodigen

ik zou een verbond sluiten met het jongetje. Nodig hem een keer uit voor de boterham tussen de middag. Vertel hem dat hij zo goed kan voetballen (ik verzin maar wat) en of hij dat Mirjam eens zou willen leren. If you cant beat them, join them.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.