Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Denise

Denise

27-03-2009 om 22:25

Ervaring met sport aikido

Onze zoon van 10 zit niet lekker in z´n vel. Om een lang verhaal kort te maken is hij soms wat onzeker en hij vindt zichzelf niet altijd aardig of leuk. Hij voelt zich op school ook een beetje buitengesloten, terwijl hij wel een paar vriendjes heeft.

Volgens de leerkrachten is hij een gezellige en vrolijke jongen (met een goed rapport) maar af en toe kan hij sociaal wat onhandig zijn.

Aanvankelijk hebben we, ook op advies van de leerkracht, een sociale vaardigheidstraining overwogen. Na wat informatie te hebben ingewonnen hadden we hier toch niet zo´n goed gevoel bij en we hebben besloten dit traject niet in te gaan.

Nu is onze zoon laatst met een vriendje mee geweest naar een Aikido les en dat vond hij helemaal geweldig.
Ik vraag me af of dat misschien een leuke, positieve manier zou kunnen zijn om hem wat zelfverzekerder en assertiever/weerbaarder te maken. Hij kan dan ook z´n behoefte aan fysiek contact (stoeien) lekker uitleven.

Niet om het probleem te ontkennen maar zoon is dus nogal fysiek ingesteld en een gespreks-georienteerde aanpak (zoals zo´n sociale vaardigheidstraining) lijkt me gewoon niet zo geschikt voor hem.

Is dit een rare gedachte? En wie heeft ervaring met Aikido?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

27-03-2009 om 22:33

Weerbaarheidstraining door aikido leraar

Onze dochter heeft een prive weerbaarheidstraining gehad. Deze leraar was ook Aikido leraar. Haar training was dus niet alleen gespreksgeorienteerd maar ook fysiek. En weer heel anders dan sociale vaardigheidstraining. Dat was voor dochter juist niet nodig.
Ik zou Aikido zeker proberen.

Saartje

Saartje

28-03-2009 om 00:26

Leuk aikido

Hoi Denise

Als hier aikido gegeven zou worden zou ik mijn kind meteen proberen over te halen. Echt gericht op zelfverdediging en zelfcontrole zeker doen.

succes

saar

senna

senna

29-03-2009 om 21:53

Ja!

Heb het zelf een poosje gedaan, in een grijs verleden. Heerlijk. Nu hoop ik zoon van 7 over te halen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.