Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Eten kinderfeestje


Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:28:

[..]

Vreselijk , ik word echt misselijk als ik tussen de middag alleen wat zoets zou eten

Maar jij hoeft het niet te doen. Het gaat om kleuters van 4-5.


Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:35:

[..]

Waarom niet meer opties nog? Qua drinken?

Hier zijn opties ook gewoon ranja en water. Meer opties vind ik zelf niet zo nodig voor 4 jarige.  Nou oke, thee kan ook nog maar dat vragen ze misschien niet zo snel.

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:35:

[..]

Waarom niet meer opties nog? Qua drinken?

Twee opties is prima toch? Of ranja, of water. Feestelijk rietje erin, en allebei net zo leuk. Hoeveel opties zou jij willen aanbieden?

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 09:50:

[..]

Maar jij hoeft het niet te doen. Het gaat om kleuters van 4-5.


Een plak cake is geen eten, ook niet als je 4 bent.

FlyingCircus schreef op 06-03-2024 om 09:50:

[..]

Twee opties is prima toch? Of ranja, of water. Feestelijk rietje erin, en allebei net zo leuk. Hoeveel opties zou jij willen aanbieden?

Gewoon wat bij lunch kan, melk, chocomel,  thee, sinaasappelsap. 

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:35:

[..]

Waarom niet meer opties nog? Qua drinken?

Kinderen horen gewoon limonade te drinken 

Eentje van mij durfde eens om thee te vragen toen we ergens samen waren. Dat werd mij namelijk ook aangeboden. Maar poeh, het was wel lastig om een kind thee te geven. 'In een gewoon theeglas? Kan je dat wel? Moet ik er anders koud water bij doen? Maar we hebben alleen gewone thee hoor!' Kind snapte niet wat het probleem nou was. Het was erg komisch om te zien.

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:52:

[..]

Een plak cake is geen eten, ook niet als je 4 bent.

Als het geen eten is, wat is het dan?

En ben je ook pertinent tegen pannenkoeken als lunch, of mogen die dan wel?

Ik zou zo'n feestje instappen met minder principes, is toch veel relaxter voor jezelf.

Peaches schreef op 06-03-2024 om 09:54:

[..]

Kinderen horen gewoon limonade te drinken

Eentje van mij durfde eens om thee te vragen toen we ergens samen waren. Dat werd mij namelijk ook aangeboden. Maar poeh, het was wel lastig om een kind thee te geven. 'In een gewoon theeglas? Kan je dat wel? Moet ik er anders koud water bij doen? Maar we hebben alleen gewone thee hoor!' Kind snapte niet wat het probleem nou was. Het was erg komisch om te zien.

Grappig. De mijne hier drinken ook graag thee. Maar op een kinderfeestje zou ik daar toch niet voor kiezen als aanbod - er gaat nogal eens een glas omver door onstuimige gasten. Dan is de theedrinker zelf misschien voorzichtig, maar zijn/haar buur mogelijk niet.

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:52:

[..]

Een plak cake is geen eten, ook niet als je 4 bent.

Vind ik ook. Daar krijg je misschien zelfs vervelende kinderen van, omdat ze zich niet lekker voelen. Zou er toch eerst gewoon een boterham/broodje/volkoren pannenkoek in stoppen hoor.

FlyingCircus schreef op 06-03-2024 om 09:55:

[..]

Als het geen eten is, wat is het dan?

En ben je ook pertinent tegen pannenkoeken als lunch, of mogen die dan wel?

Ik zou zo'n feestje instappen met minder principes, is toch veel relaxter voor jezelf.

Dat is heel wat anders

Ik heb helemaal geen principes en mijn  kinderen zijn volwassen. 

Maar cake als lunch, dat verzin je toch niet.

Gsleutel schreef op 05-03-2024 om 18:48:



Wij hebben hier over twee weken ook een kinderfeest op woensdagmiddag. Maar ik krijg een huis vol 8/9 jarige (groep 5) dus ik ben van plan de tafel vol te zetten met allerlei feest-eten (pizza, verse pannenkoeken, broodje kroket/knakworst). Later nog een taartmoment en eind van de middag nog wat fruit, zoutjes en zakjes chips. Maar deze blijven tot 16.30u. Dat zou ik met kleuters niet doen...

Bij de vriendjes van zoon hadden we veel overgehouden met een dergelijke lunch. Zoon lustte bijna zijn hele lagere schooltijd de 4 p's niet en een aantal van zijn vriendjes minimaal 2 van de 4 of net als zoon alle 4 niet. 

Hij vind nu nog steeds de meeste taart niet lekker. Alleen appeltaart eigenlijk, maar dan niet zo'n kleffe en alleen zonder rozijnen of andere toevoegingen als spijs, jam etc en al helemaal geen slagroom. Dus die cake was bij hem dan ook kaal. 

Ik zette daarom als snack altijd een grote schaal met schoongemaakt fruit neer met wat exoten er tussen als dragonfruit,  stervrucht of ananas en dat ging meestal heel snel op.

Peaches schreef op 06-03-2024 om 09:54:

[..]

Kinderen horen gewoon limonade te drinken

Eentje van mij durfde eens om thee te vragen toen we ergens samen waren. Dat werd mij namelijk ook aangeboden. Maar poeh, het was wel lastig om een kind thee te geven. 'In een gewoon theeglas? Kan je dat wel? Moet ik er anders koud water bij doen? Maar we hebben alleen gewone thee hoor!' Kind snapte niet wat het probleem nou was. Het was erg komisch om te zien.

Mijn kleinkinderen drinken niks anders dan thee met een scheutje melk en gewoon water. Als ik ze siroop aanbied hoeven ze niet 

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 10:00:

[..]

Dat is heel wat anders

Ik heb helemaal geen principes en mijn kinderen zijn volwassen.

Maar cake als lunch, dat verzin je toch niet.

Als je iets eet rond lunchtijd is het lunch.

Cake is niet heel anders als wit brood met zoetbeleg qua voedingsstoffen. 

En het gaat om een feestje voor kleuters.

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 10:39:

[..]

Als je iets eet rond lunchtijd is het lunch.

Cake is niet heel anders als wit brood met zoetbeleg qua voedingsstoffen.

En het gaat om een feestje voor kleuters.

Dat is wel anders. Maar goed.

Kinderen hebben tussen de middag gewoon honger en kunnen daar knap lastig van worden. Dus ik zou gewoon zorgen voor een fatsoenlijke lunch met br knakworst, tosti's en gewoon brood met beleg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.