Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Eten kinderfeestje


Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 09:53:

[..]

Gewoon wat bij lunch kan, melk, chocomel, thee, sinaasappelsap.

Het is een kinderfeestje, geen hotel lunch. 

Water, ranja evt thee lijkt me echt genoeg voor 4 jarigen. Ik werk er elke dag mee. De meesten willen water of thee en heel soms ranja is hier de ervaring.

Lunch zou ik lekkere bolletjes halen. Lekker beleg zoals kaas, worst, van die mini's die je ook op vakantie gebruikt. Dan heb je ook niet meteen grote verpakkingen open en toch verschillende soorten beleg om te kiezen. Knakworst voor iets warms. De meesten zullen 1 of 2 broodjes eten op die leeftijd maar ik zou niet de cake als lunch doen want dat vult niet genoeg. 

Cake versieren zou ik als activiteit doen. Na de lunch wat actiefs en dan die cake versieren. 

PinkFlower schreef op 06-03-2024 om 10:55:

[..]

Het is een kinderfeestje, geen hotel lunch.

Water, ranja evt thee lijkt me echt genoeg voor 4 jarigen. Ik werk er elke dag mee. De meesten willen water of thee en heel soms ranja is hier de ervaring.

Lunch zou ik lekkere bolletjes halen. Lekker beleg zoals kaas, worst, van die mini's die je ook op vakantie gebruikt. Dan heb je ook niet meteen grote verpakkingen open en toch verschillende soorten beleg om te kiezen. Knakworst voor iets warms. De meesten zullen 1 of 2 broodjes eten op die leeftijd maar ik zou niet de cake als lunch doen want dat vult niet genoeg.

Cake versieren zou ik als activiteit doen. Na de lunch wat actiefs en dan die cake versieren.

1 of 2 broodjes voor kleuters, dat is een ruime maaltijd voor volwassenen. Of bedoel jij sneetjes brood?

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 10:59:

[..]

1 of 2 broodjes voor kleuters, dat is een ruime maaltijd voor volwassenen. Of bedoel jij sneetjes brood?

Mijn kleinzoon van 4 eet makkelijk 1 tot 2 broodjes hoor. 

Herfstappeltaart schreef op 06-03-2024 om 11:03:

[..]

Mijn kleinzoon van 4 eet makkelijk 1 tot 2 broodjes hoor.

Sneetjes of bolletjes? 

Bolletjes blijft de hoeveelheid voor een volwassene. Tel daar de rest van het eten van het feestje bij op en het is gewoon heel veel voor een 4 jarige.

PinkFlower schreef op 06-03-2024 om 10:55:

[..]

Het is een kinderfeestje, geen hotel lunch.

Water, ranja evt thee lijkt me echt genoeg voor 4 jarigen. Ik werk er elke dag mee. De meesten willen water of thee en heel soms ranja is hier de ervaring.

Lunch zou ik lekkere bolletjes halen. Lekker beleg zoals kaas, worst, van die mini's die je ook op vakantie gebruikt. Dan heb je ook niet meteen grote verpakkingen open en toch verschillende soorten beleg om te kiezen. Knakworst voor iets warms. De meesten zullen 1 of 2 broodjes eten op die leeftijd maar ik zou niet de cake als lunch doen want dat vult niet genoeg.

Cake versieren zou ik als activiteit doen. Na de lunch wat actiefs en dan die cake versieren.

😀 als je dat drinken een hotel lunch noemt?

Ik heb graag iets melkachtigs te drinken,  bij de lunch. 

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 11:09:

[..]

Sneetjes of bolletjes?

Bolletjes blijft de hoeveelheid voor een volwassene. Tel daar de rest van het eten van het feestje bij op en het is gewoon heel veel voor een 4 jarige.

Bolletjes. Het is een levendig mannetje die veel energie gebruikt op een dag. Als hij hier een hele dag is krijgt hij verder nog fruit (mandarijntje, appeltje) en 2x een klein koekje of chocolaatje. Hij is normaal van postuur, eerder aan de schriele kant dan aan de dikke kant.

Ben wel met je eens dat opgeteld met de rest van het kinderfeestjessnoep het misschien wat teveel wordt, maar ja, het is een feestje.

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 10:59:

[..]

1 of 2 broodjes voor kleuters, dat is een ruime maaltijd voor volwassenen. Of bedoel jij sneetjes brood?

1 of 2 bolletjes ruim voor volwassenen,  wat is dan normaal? 0 bolletjes?


Herfstappeltaart schreef op 06-03-2024 om 11:17:

[..]

Bolletjes. Het is een levendig mannetje die veel energie gebruikt op een dag. Als hij hier een hele dag is krijgt hij verder nog fruit (mandarijntje, appeltje) en 2x een klein koekje of chocolaatje. Hij is normaal van postuur, eerder aan de schriele kant dan aan de dikke kant.

Ben wel met je eens dat opgeteld met de rest van het kinderfeestjessnoep het misschien wat teveel wordt, maar ja, het is een feestje.

Hier een 1,5-jarige die behoorlijke hoeveelheden brood en fruit wegwerkt. Hij is ook groot voor zijn leeftijd, dan weer niet schriel, en heeft een vader van 2 meter dus nog wel wat groei in het verschiet. Snoep krijgt hij nog niet.

Meestal eten kinderen toch iets meer op een feestje als die boterham die ze van thuis meekrijgen. Lekker wat bolletjes, beleg en knakworstjes is tenslotte een feestje. Ik vind water, thee en limo echt wel voldoende aanbod hoor. Verder net als wat anderen zeggen is het cake versieren een leuke activiteit.. houd er wel rekening mee dat met een ploegje kleuters je de versiersels waarschijnlijk overal zult gaan tegen komen dus mocht je hoogpolig tapijt hebben...

Ysenda schreef op 06-03-2024 om 11:09:

[..]

Sneetjes of bolletjes?

Bolletjes blijft de hoeveelheid voor een volwassene. Tel daar de rest van het eten van het feestje bij op en het is gewoon heel veel voor een 4 jarige.

Misschien voor de vierjarige die jij kent . Mijn vierjarige eet tussen 2 en 4 boterhammen voor de lunch. Dus bolletjes ook wel 2 vaak.

Ik zou dus eerder ruim halen. Rest kan diepvries in

Je eigen kind is nooit representatief voor andere kinderen qua eten. Kan best zijn dat kind vanTo genoeg heeft aan een plakje cake en een snack 's middags zoals ze in de openingspost schrijft. Maar voor anderen is dat veel te weinig. Mijn kinderen zijn altijd grote eters geweest die zouden daar niet genoeg aan hebben gehad.

Een plak versierde cake is prima als lunch maar is niet voor alle kinderen vullend genoeg. ten eerste zijn er altijd kinderen die de cake niet lusten of er genoeg van krijgen halverwege en ten tweede is een enkele plak cake ook niet zo groot en vullend. Ze kunnen dan natuurlijk wel meer cake eten maar dat is de kans op misselijk worden aanwezig. 

Ik zou dus ook iets anders aanbieden, broodjes knakworst, oven pizza punten, of frietjes doen het vaak goed (met een alternatief voor de kinderen die dat niet lekker vinden.) 

Dan kan je daarna bijvoorbeeld een paar spelletjes doen, dan cake versieren en dan kan je de middag eindigen met nog wat chips/fruit/snoep (in bakjes klaarzetten zodat ze naar keuze kunnen nemen.)

Qua drinken zou ik het simpel houden: water, limonade (desnoods verschillende smaken), eventueel kan je ook ijs thee, melk of vruchtensap doen. Thee is prima maar ik zou niet aan warme drankjes beginnen omdat het langer duurt en voor ongelukken kan zorgen.

ik zou wat je ook geeft als lunch, die cake of dat witte puntje met knakworst sowieso een schaal met komkommerreepjes, paprika, druiven, appel etc neerzetten op tafel om van te snoepen (wel feestelijk leuke vormpjes enzo altijd leuk, maak er maar wat moois van). Wat ik om mij heen zie vinden de kinderen dat tegenwoordig net zo lekker en normaal om te krijgen uit school dat balanceert de boel wat. Zou ik ook beter van slapen. Ik heb zelf liever chocola dan komkommer of een augurk maar mijn kind is net zo blij met een stuk komkommer, ik geef het beide weleens en altijd even enthousiast.

Optie qua spelletje wat hier (bij slecht weer, dus binnen) een hit was: elkaar inpakken als mummie met een rol wc-papier (of 2 mensen tegelijk inpakken, etc)

Miepjecody schreef op 06-03-2024 om 11:17:

[..]

1 of 2 bolletjes ruim voor volwassenen, wat is dan normaal? 0 bolletjes?


voor een kleuter: een half tot 1 bolletje, een gezonde portie brood per dag voor een 4 jarige is 2 tot 4 boterhammen. Voor de hele dag idd. 

Ook gezonde dingen zijn in te grote hoeveelheden gewoon niet gezond meer. Kinderen leren al heel vroeg te overeten, eten tot je vol zit, maar dat is voor velen al te veel want zo actief zijn de meesten helemaal niet meer. Ook die kleuters niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.