Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Even stoom afblazen [driftkikker van 7]

Ons driftkikkertje van net 7 heeft ontdekt hoe hij ons weer tegen zich in het harnas kan jagen. Nu is het weer brutaal gedrag, maar ook slaan, af en toe bijten en verbaal gedrag komen voor.

Afspraken maken met hem is lastig. Moment A zegt hij ja en een paar minuten later op moment B doet hij het weer.

Door alles wat hij in zijn jonge leven heeft meegemaakt (meerdere opnames van manlief en vroeggeboorte van jongste met extra zh opnames) krijgt hij vanaf maandag therapie om zijn onthechtingsproblemen beter een plaats te geven.
Horen brutaal gedrag en al zijn andere activiteiten daar ook bij of is dit gedrag van een 7 jarige die zijn plek in het gezin weer gaat verkennen? We keuren al zijn vervelende activiteiten niet goed en laten zien wat wel en niet mag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-07-2010 om 21:43

Leesvoer

Hmm, het is natuurlijk moeilijk omdat je zoon zo'n verleden heeft (excusez le mot). Het lijkt me een uiting van onmacht en een overspannen hoofd.
Ken je het boek "Het explosieve kind" al? Een aanrader bij dergelijke gedragsproblematiek.

Dat gedrag hoort bij onthechtingsproblematiek. Google maar op hechtingsstoornissen ed. Heftig hoor, lijkt me dat! Sterkte er mee. Het boek het Explosieve kind is inderdaad een aanrader

Urslau

Urslau

02-07-2010 om 20:07 Topicstarter

Mhhh

had al eerder van dat boek gehoord. Toch maar aanschaffen denk ik.

bedankt voor jullie reactie Guineverre en Sharon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.