Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Feestje afzeggen

Zoon oefent al wekenlang voor het kerstconcert van de muziekschool wat zaterdag is. Komt hij van de week thuis met een uitnodiging voor een feestje, juist dan. Tja, het valt echt niet in te passen, concert was er eerst dus in overleg met zoon bel ik de moeder af. Die reageert zo kortaf en teleurgesteld, dat ik me afvraag of het zo raar is dat zoon naar het concert gaat en niet naar het feestje. Zoon speelt af en en toe bij betreffend vriendje, jongetje is nog nooit hier geweest. Zeggen jullie wel eens feestjes af, of gaat dat altijd voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

11-12-2008 om 09:10

Vanuit die moeder

Wij hebben het al een paar keer bij de hand gehad dat veel kinderen niet konden naar de feestjes van onze kinderen. Voor elk kind een legitieme reden, waar niets aan te doen is. Bijvoorbeeld een concert, zoals van jouw zoon. Maar, het voelt wel heel erg lullig. Ik geef een feestje en niemand wil komen.
Geen ramp hoor, maar je voelt je toch wel een beetje afgewezen. Ik denk dat die moeder daarom zo reageerde.
Pippin

Pippin

Pippin

11-12-2008 om 11:01

Ik bedoel..

Natuurlijk is het dood normaal dat je afmeldt als je kind een andere verplichting heeft.
Ik belicht het gewoon even vanuit die moeder. Als je 8 kinderen uitnodigd voor een feestje en er kan er eentje niet, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Maar als er 4 niet kunnen, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Dan levert het gezeur op en het is niet leuk voor het kind. Geen drama, geen ramp, geen trauma, maar niet zo leuk toch? Ik was bij de vierde afmelding ook niet helemaal meer mijn invoelende en opgewekte zelf...
En ach waar hebben we het over, misschien ben je wel de enige die afmeldt en is die moeder overdreven gevoelig, dat kan natuurlijk ook.
Pippin

tonny

tonny

11-12-2008 om 11:10

Als moeder van de jarige

is het handig na te denken over de vrijetijdsbesteding van de te nodigen gasten. Een concert of iets dergelijks is iets waarvoor lang is geoefend, dan kun je niet zomaar ineens niet meedoen, je hoort bij de groep. En sommige kinderen hebben solo's of zo.

Ik snap wel dat de moeder teleurgesteld reageerde, maar het is logisch dat je koos voor de muziekschooluitvoering. Wat het eerst is afgesproken, gaat voor!

Tonny

Meike

Meike

11-12-2008 om 12:56

Ze lijkt mij wel

Mijn zoon vierde afgelopen weekend z'n feestje. Van de 6 genodigden konden er 3 niet. Twee moesten er afzwemmen en eentje had een andere goede reden. Ik had inderdaad vooraf bij de 3 beste vriendjes geinformeerd of zij wel konden en die 3 waren er dus inderdaad wel. Maar ik vond het heel sneu voor mijn zoon dus ik heb ook niet zo blij gereageerd. Vooral omdat 1 moeder me smeekte om het feestje te verzetten en het heel flauw vond dat ik dat niet deed en de ander een eindeloos verhaal ophing dat haar zoon het zooooo erg vond.
Ik was gewoon teleurgesteld, had me dat feestje anders voorgesteld. Maar het was natuurlijk een erg leuk feestje en mijn zoon heeft genoten! Ik had het me niet zo aan moeten trekken. Ik snap die moeder dus wel, en weet ook zeker dat het bij haar ook teleurstelling was.
Succes met de uitvoering!

Jesse_1

Jesse_1

11-12-2008 om 20:08

Wat je kind ook wil

Laatst werd onze zoon uitgenodigd voor een feestje, net op de dag dat we hem al hadden opgegeven voor een wedstrijd (de eerste van het winterseizoen). Helaas bleek toen dat de wedstrijd zeker zou overlappen met het feestje.
Van ons mocht hij kiezen wat hij het liefst wilde, en hij wilde zelf èrg graag meedoen met de wedstrijd. Gelukkig konden we in overleg hem later naar het zwembad in een andere stad brengen waar de eerste 'activiteit' van het feestje was. Op deze manier had hij toch nog van beide genoten.
Het hangt er ook wel vanaf hoe dikke vriendjes het zijn of de keuze van het kind altijd voor gaat (en hoe 'belangrijk' het alternatief is).
Jesse

Heirthe

Heirthe

11-12-2008 om 22:38

Zwemles reden voor afzeggen?

Mijn zoon had vorig jaar een vriendje die niet naar zijn feestje kon komen omdat hij zwemles had. Dat vond ik persoonlijk een nogal vreemde reden, wat vinden jullie daar van?

Annet

Annet

11-12-2008 om 22:42

Zwemles, hangt ervan af

Als een kind maar één keer per schooljaar hoeft af te zeggen, dan is dat niet zo'n probleem. Maar als dit kind bijna mag afzwemmen of tijdens die zwemles is zelfs het proefzwemmen voor het diplome, dan kies je als ouder anders. Niet mogen afzwemmen betekent veel lessen extra.
En wat als dit het derde feestje al is in drie maanden. Of kind heeft al twee keer moeten afzeggen in verband met ooronsteking. Dan ben je blij als hij/zij weer kan gaan.
Overigens is een feestje en zwemles vaak wel te combineren door kind eerder op te halen van feestje of later te brengen op feestje.

Jesse_1

Jesse_1

11-12-2008 om 23:07

Ligt er aan foske

Ik vermoed dat het kind dan bijna mag afzwemmen of juist net veel zwemlessen mist?
Hier is onlangs een 'verjaardagsboom' geweest in de klas. Zoon zwemt op woensdag aan het eind van de middag - meestal gunstig. 3 dec feestje dat laat was afgelopen, 17 dec kerstviering van school en daarna 2 weken kerstvakantie. Gelukkig was het feestje op 10 dec vroeg afgelopen, anders was hij langer dan een maand niet naar zwemles geweest!
Jesse

Heirthe

Heirthe

11-12-2008 om 23:24

zoiets begrijp ik dan ook wel, dat zal hier ook wel aan de hand geweest zijn want het kind mag nu wel komen iig.
Ik voelde me toen wel afgewezen en snapte de reden ook niet zo.

mijk

mijk

12-12-2008 om 15:23

Onze vorige zwemschool

gooide een kind uit de groep als ze drie keer in een periode niet kwamen. Nu had hij wat vlot last van izjn oren dus ik heb ook wel eens een feestje moeten afzeggen vanwege zwemles..

Mijk

Beetje verbaasd

omdat ik wat mis in jullie reacties. Jullie zeggen zo te lezen allemaal voor de kinderen af. Ik begrijp, dat het wel zo beleefd is om even als ouder de andere ouder te bellen/te spreken, maar verder kunnen de kinderen dat toch ook prima zelf. Het grote voordeel is, dat ze het er dan ook samen over kunnen hebben en het wat minder pijnlijk wordt als ze begrijpen waarom hun vriendje afzegt. Een zin als: "Ik kan niet, maar vind dat wel erg" of "Ik hoop, dat het leuk wordt" of "ik ga wel een cadeautje voor je kopen hoor" kan wonderen doen uit de mond van je vriendje.

Silone

Silone

14-12-2008 om 19:57 Topicstarter

Maddi

Soms heb ik het idee dat zoon mij nergens voor nodig heeft (ja voor de was en het eten koken) zo zelfstandig is hij. Die dopt z'n eigen boontjes, zo ook iets als afzeggen voor een feestje. Alleen vind ik het dan zelf noodzakelijk om er even achteraan te bellen naar de ouder, om zeker te weten dat de boodschap goed overkomt. Stel dat vriendje het verkeerd begrijpt, of niet meldt aan zijn ouders.
Verder heeft zoon een leuk kerstconcert gehad, maar als hij zijn tijd twee keer kon besteden had hij ook wel willen lasergamen op het feestje. 't Is niet anders...

Silone

Toen ik mijn berichtje geplaatst had dacht ik al, oei, Maddi je gaat niet echt in op haar vraag. Sorry.

En jammer, dat ze zich niet kunnen opsplitsen. Inderdaad, het is niet anders...

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

19-12-2008 om 14:13

Arme kindjes die in deze tijd jarig zijn.

Ook ik heb een jarige zoon in de kerstdrukte en dan komt je kind wel heel erg op de laatste plaats, en ook ik heb jaren met heel veel afzeggingen gekend en geloof me bij de laatste vergaat je de vriendelijke glimlach wel. Maar het is mijn ervaring als je het een beetje handig plant (en dus niet de zaterdag voor de kerst) dat het er allemaal nog wel bij kan.
Dus misschien was je niet de eerste die af zei.

Fraz

Fraz

19-12-2008 om 15:35

Hier ook

zoon die gisteren jarig was. Ga nu zijn kinderfeestje maar na de kerstvakantie vieren. Ach en zus is ook al niet handig jarig want namelijk in de zomervakantie dus haar verjaardagsfeestje wordt ook altijd later of eerder gevierd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.