Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Feestje tot 23:30 uur voor 11-jarigen?

dochter van elf is uitgenodigd op een feestje.
de jarige heeft de hele klas uitgenodigd,van 19.30 uur tot 23.30 uur.
ik vind dit een abnormale tijd voor een stel elf jarigen,ik denk er dan ook over om mijn dochter om hooguit 22.30 uur op te halen.
kan ik dit maken? of ben ik nu ouderwets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 17:16

Mijn zoon

14 jaar, 3e klas VO, had gisteren een feestje. Van 19.00 tot 23.00.

Dus daar is je antwoord )))

Ja, ophalen - dat zou ik doen. Dat laatste uur hoef je echt niet mee te maken, dan worden ze stierlijk vervelend van vermoeidheid

Tirza (die zich in deze rubriek altijd een erg ervaren moeder voelt )

Sandra

Sandra

01-02-2009 om 17:44

Ophalen

Hier ook een zoon van 11, die ik absoluut niet tot 23.30 uur op een feestje zou laten. Ik zou hem om een uur of tien ophalen. En ik vermoed dat wel meer ouders dat zullen doen, misschien zelfs wel het grootste deel van de ouders.

Ach

Ik denk dat het voor een keertje wel goed zou vinden. Ik moet er zelf niet aan denken om tot zo laat een feestje te geven, maar ja ieder zn meug. (ik moet ook nooit denken aan slaapfeestjes...)Natuurlijk haal je je kind op en druk je hem/haar op t hart dat als "het niet meer gaat" hij/zij je belt en je wat vroeger komt. (mijn kids zijn trouwens 14 & 10, nooit meegemaakt zulke feestjes, wél slaapfeestjes, en dan slapen ze ook pas om een uur of 1...) Groet Suus

Annet

Annet

01-02-2009 om 18:32

Ik heb er geen moeite mee

Inderdaad, op een slaapfeestje wordt het nog veel later. En die begonnen hier vanaf 10 jaar.
Dochter is nu 11. En de feestje worden steeds later.
Deze kinderen blijven toch ook op met oudjaarsavond. Of gaan mee naar een bruiloftsfeest. Omvallen van de slaap lijkt me wat overdreven.

bobbit

bobbit

01-02-2009 om 19:15

Te laat

Weet uit ervaring dat dit te laat is. Daarbij speelt dan ook dat de hele klas is uitgenodigd.Dit i.t.t. slaapfeestjes. Heb de mijne opgehaald bij een disco-feest. Veel kinderen door vermoeidheid over de rooie en de keiharde muziek maakte het er niet beter op.Zo'n feest is niet te vergelijken met een slaapfeestje.Waar het er toch iets rustiger aan toe gaat.
Bij mijn zoon in de klas heeft het bij een aantal kinderen nog lang negatief doorgewerkt. Er waren ruzies ontstaan, die met de disco erbij niet goed opgevangen waren.Het bleef nog lang doorsudderen.De mijne had er persoonlijk geen last van,maar ik weet dat er een aantal ouders in de klas waren die spijt hadden dat zij hun kind niet eerder hadden opgehaald.Volg je gevoel: als je op de basisschool zit ,ben je echt niet stoer als je het tot 23.30 volhoudt.en het is heel reeel om te mogen zeggen: kan het ietsjes minder

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 19:20

Precies

Door vermoeidheid gaan ze steeds gekker doen. De muziek wat harder, gillen, allemaal met van die opgewonden rooie koppen rondspringen en voor je het weet heb je ruzie en gedoe. Ophalen als het nog leuk is

Tirza

tonny

tonny

01-02-2009 om 19:45

Beetje uitsloverig

een feestje tot half 12. Dat wil de rest nu waarschijnlijk ook

Ik zou er thuis tegen mijn eigen kind mijn mening over zeggen, maar haar niet vroeger ophalen, tenzij ze dat zelf wil. Het voelt zo flauw. Wat vinden andere ouders ervan?

Of het echt een leuk feestje wordt... Ik weet niet. Wat gaan ze doen? Kinderen van die leeftijd hebben nog wel wat 'programma' nodig.

tonny

sus-anne

sus-anne

01-02-2009 om 19:52 Topicstarter

Wat ze gaan doen?

op de uitnodiging staat de volgende tekst:

he klasgenoot
kom je op mijn klassefeest?
met Thema :crmineel
tijd,...datum....
plaats delict: het buurthuis
wees gewaarschuwd......
Er is een uitsmijter geregeld.

tja ,wat ik hier van moet denken?geen idee wat ze gaan doen,ik ken de jongen niet,er staat geen telnr bij ,ik vind het gewoon vaag.heb ook besloten om dochterlief gewoon om half elf op te halen.

sus-anne

sus-anne

01-02-2009 om 19:54 Topicstarter

Tirza

ook ik voel me hier vaak de ervaren moeder,mijn andere kids zijn namelijk al 15,22 en 22.
maar nog nooit hebben zij op de basisschool feestjes gehad met zulke extreme tijden,dus ik voelde me al een ouderwetse moeder worden,maar ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt

Roos

Roos

01-02-2009 om 23:12

Niet ophalen

Ik zou mijn kind niet eerder ophalen, vind ik toch wat zielig om ten overstaan van de hele klas eerder opgehaald te worden. Maar zoon (12) kan ook moeiteloos een keer zolang opblijven zonder problemen.
Roos

Veel eerder ophalen

9 uur, hooguit half tien. En al helemaal als het voor de hele klas is in een buurthuis. Dan zou ik er als ouder het liefste de hele tijd bijblijven.

Marmar

Marmar

02-02-2009 om 00:56

Hm?

Ik zou niet weten wat ik zou doen. Het is hier nog niet voorgekomen. Wel slaapfeestjes. Op een zaterdag. Liep mijn lieverdje de hele zondag als een zombie erbij en ging ze die dag extra vroeg naar bed - eigen idee. En was ze maandag nóg moe.
Enne, sommige buurthuizen hier in de buurt trekken nogal veel wietrokende hangjeugd. Daar durft dochter niet eens in de buurt te komen. En ik heb het ook liever niet.

Merla

Merla

02-02-2009 om 08:53

Veel te laat

Ik vind 23.30 uur ook veel te laat en zou denk ik ook eerder ophalen. Hooguit 22.00 uur maar eigenlijk vind ik dat nog best laat voor kinderen van 11 jaar. Ik zou ook wel een ouderwetse ouder zijn maar toen mijn zoon vorige maand 15 werd vond ik een feestje tot 22.30/23.00 uur al laat zat.
Ik zou denk ik ook even met wat andere ouders overleggen wat zij ervan vinden en dan samen een tijd afspreken. Ik vermoed namelijk dat er veel meer ouders zijn dit dit veel te laat vinden.

Ik zou het overleggen

met ouders van de kinderen waar ze veel mee omgaat....wat die ervan denken en ermee doen?
hier heeft oudste wel eens in groep 8 een soort 'afscheidfeestje' gehad. het laatste verjaardagsfeest van die groep. en de hele klas uitgenodigd tot 24.00 uur. dat vondt ik wel 'bijzonder'genoeg om toestemmning te geven. het was ook geen 'vaag' feestje, maar bij een meisje waar ze vaker speelde/mee omging en het werd georganiseerd door zo'n beetje de halve klas. iedereen deed een 'bijdrage' om 't rond te krijgen (de een zorgde voor muziek, de ander nam chips mee etc.) en zelf de leraren van groep 8 waren uitgenodigd (en kwamen ook!)
en soms hebben ze hier ook disco van de speeltuin (2 keer per jaar) tot 23.00 uur. het scheelt denk ik ook of het 's zomers of nu is. in de zomer blijven ze vaak al wat langer op en is het langer licht, dat maakt het vertrouwder denk ik.
qua tijd......ach, voor een keertje kan dat best vindt ik. als het ook nog een weekend is zou ik er geen groot probleem van maken qua tijd.
groeten albana

suus36

suus36

02-02-2009 om 10:19

Met ouders overleggen

Hoi Sus-anne,

Ik zou even overleggen met de ouders van het jongetje. Je komt toch wel achter die gegevens via de klassenlijst ofzo? Dan weten ze in ieder geval dat je dochter eerder opgehaald wordt.

Er onstaat nu zo'n beeld van wietrokende buurthuisjongeren die op discomuziek helemaal met rode koppies uit hun dak gaan en ruzie gaan maken Voor hetzelfde geld blijven er allemaal ouders bij, gaan ze spelletjes doen met het thema crimineel en wordt het heel knus. Wel een beetje laat inderdaad, maar om zonder overleg je kind om 22.30 uit het feestje te plukken vind ik niet zo netjes. Als alle ouders dat doen, dan valt straks zijn feestje in duigen. Dan kunnen ze het maar beter weten en eventueel de tijd aanpassen. Ze zijn zich misschien van geen kwaad bewust.

Groetjes,
Suus

Maylise

Maylise

02-02-2009 om 10:53

Niet eerder ophalen

Ik zou persoonlijk kind niet eerder ophalen want dat vind ik ook wat sneu. Bovendien als het een leuk feestje zal dat vast tot krijspartijen leiden. Daar zou ik geen zin in hebben. Als het een niet leuk feestje is dan is het natuurlijk weer een ander verhaal
Verder is het feestje ook veel te laat. Ik zou zeker proberen om achter de contact gegevens van de ouders te komen en de ouders van de jarige om verdere informatie vragen.
Als het goed geregeld is zou mijn kind mogen gaan en dan ook tot het einde blijven. Als het niet goed geregeld is en inderdaad in een wiet hol wordt gehouden of zo dan zou het van mij helemaal niet mogen.
Eerder ophalen zou ik zeker niet doen als het een echt georganiseerd feest is met allerlei spelletjes. Als het een disco is met vrij hangen dan is het weer een ander verhalen en kan je kind eventueel wel eerder ophalen. In elk geval lijkt het me handig om toch in contact met ouders te komen. Dan kun je hun ook vragen wat er dat laatste uur gedaan wordt en dus of eerder ophalen een probleem zou zijn.

Maylise

sus-anne

sus-anne

02-02-2009 om 14:04 Topicstarter

De klas

het is zeker geen harmonieuze klas.er zitten een paar popiejopie kids die alles bepalen,verder een paar kinderen die al aan het puberen zijn ,en die de rest maar kinderachtig en stom vindt.dochter kan zich aardig handhaven in deze klas,ze trekt zich weinig aan van de *stoorzenders*
en dit is niet het eerste klassenfeest wat in het buurthuis gevierd word,er zijn meer kinderen die het buurthuis hiervoor afhuren,maar meestal waren dat feestjes van 1700 uur tot 2100 uur ( inclusief eten) of van 1900 tot 2200 uur.
dochter was dan altijd al bekaf als ze thuiskwam.
ik ga wel bij de ouders melden dat ze eerder opgehaald wordt,er zijn ook meer ouders die hun kind eerder ophalen.bedankt voor alle reacties in elk geval.

Ik zou

Niet eerder ophalen tenzij het een doordeweekse dag is of als er de volgende dag iets speciaals zou zijn.
als het niet wekelijks voor komt kan het volgens mij niet zoveel kwaad en als jij de enige bent die je kind vroeg ophaalt is het toch ook voor je kind niet echt leuk.
Ik zou wel in contact gaan met de organiserende ouders om te vragen wat de bedoeling is en dat je zeker wilt weten dat ze niet zo laat over straat gaan zwerven.

Wij hadden eigenlijk al een slaap feest toen zoon 9 werd samen met een vriendje in een grote tent op het weiland om twaalf uur sliep iedereen en zaten wij als ouders met zijn vieren gezellig om het kampvuur.

De eerste was om half 9 wakker en de rest tegen een uur of 9. Het was heel gezellig een feestje waar nog lang over gepraat werdt.1 jongen mocht niet blijven slapen en de rest van de 11 kinderen die uitgenodigd waren hebben echt genoten en die jongen baalde als een stekker dat hij naar huis moest.

Polly Shearman

Polly Shearman

02-02-2009 om 16:19

Niet eerder ophalen

want in dat laatste uur word er nl ontzettend spannend geschuifeld waar ze nog weken op kunnen teren.
Groet, polly ( ervaringsdeskundige, want jaaaa ik ben ook 11 geweest)

rosa

rosa

03-02-2009 om 08:32

Niet

Ik zou ook niet eerder ophalen. Maar mijn kinderen konden en kunnen erg goed tegen laat naar bed gaan.

Wel zou ik als ik zelf het feest had georganiseerd voor die leeftijd als tijdgrens 23.00 uur gezet hebben, en alleen in groep 8. Hier worden ook discoavonden georganiseerd voor groep 7 en 8 in een buurthuis en die duren ook tot 23.00 uur. Groot succes.

rosa

Irma

Irma

03-02-2009 om 09:27

Vroeger

Toen ik nog in de 5e klas zat heb ik ook ooit eens een feestje voor de hele klas gegeven in een zaaltje. Volgens mij duurde dit toen maar tot 21.30 uur of zo. Wij hadden ook de leraar uitgenodigd en er waren een aantal ouders bij. Het was erg leuk (ik weet er nog best veel van) maar mijn moeder had ook vanalles geregeld (leuke spelletjes e.d.) en een aantal jongens uit de klas deden een optreden (van Kiss, weten jullie misschien al hoe lang dat geleden is). Maar erg laat werd het dus niet, ik zou mijn kind ook eerder ophalen. En ik denk dat veel ouders dat zullen doen, dus misschien is het juist wel zielig als je je kind tot 23.30 laat blijven. Misschien zijn de meeste dan al weg.
Even vragen aan de andere ouders.

Irma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.