Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fijne sokken voor kinderen

Ik heb enkelsokken van de action en die zitten lekker. Als kind deed ik mijn sokken zelf altijd goed want als de naad op de verkeerde plek zat of een stukje dubbel dan werd ik gek. 

Er zijn ook naadloze sokken.

Theekopje schreef op 07-09-2025 om 16:10:

sowieso niet in de droger gooien.
Mijn kinderen dragen ze binnenste buiten het liefst. Toen ze klein waren kocht ik naadloze sokken op de markt.

daarnaast even een stukje feedback op de (tik van de molen denk ik) ik hoop maar dat je het als grapje bedoelt, maar ik zou eerder zeggen, sensitief oid. Hoe jij het aangeeft klinkt het erg onaardig.

Ik meen mij te herinneren dat Nederlands niet TO’s eerste taal is. Daar merk je dus verder echt helemaal nooit wat van (bij mij beroepsdeformatie dat ik daarop let/dat interessant vind), maar in dit geval denk ik dat ze wellicht bedoelt ‘de appel valt niet ver van de boom’? (A chip off the old block, bedacht ik voor het Engels, en zo zeg je dit in vele talen net weer anders.) 

On topic: ik houd van bamboe sokken, voor mezelf en de kinderen. Die voelen zacht en soepel. We hadden ze altijd van Thought (duurzaam merk), maar die verkopen ze niet meer helaas. Ik vind die van de Hema met bamboe ook fijn, mijn dochter past die nu net weer want maat 35, maar eerder kon ik het ook nooit vinden. Las hier al dat Zeeman ook bamboe sokken heeft, daar ga ik eens op zoek! 

Mijn kind draagt inderdaad bamboesokken van de zeeman, maat durf ik even niet te zeggen zo maar zal 35-38 zijn (hij heeft maat schoenen 35) en die draagt hij niet eens binnenstebuiten. Alle andere sokken wel, puur vanwege die naadjes. Maar ook labeltjes in shirts moeten eruit, geen draadjes mogen er aan de binnenkant zitten van bv het printje op de voorkant. 

Ja, naadloze sokken schelen een hoop. Hier ook gevoelige kinderen. Wij zijn fan van Yellow Moon, ik koop ze altijd bij sokkenmarkt.

Azalea747 schreef op 07-09-2025 om 21:50:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat Nederlands niet TO’s eerste taal is. Daar merk je dus verder echt helemaal nooit wat van (bij mij beroepsdeformatie dat ik daarop let/dat interessant vind), maar in dit geval denk ik dat ze wellicht bedoelt ‘de appel valt niet ver van de boom’? (A chip off the old block, bedacht ik voor het Engels, en zo zeg je dit in vele talen net weer anders.) 

Ha grappig, ik ken de uitdrukking 'tik van de molen' wel, maar las het in dit geval automatisch als de appel en de boom. Wat context kan doen 

Hier ook binnenstebuiten en geen enkelsokken, ik presteer het om die onder mijn voet te laten schuiven (van mijn enkel af) dus mijn sokken zijn iets van 10 cm hoog boven mijn enkel (net dat hogere maatje) en bij koud weer nog een stukje langere sokken. Deze vind ik lekker zitten. Ik heb ze van de action en primark.

Ik ben ook wat zeikerig met labeltjes en naadjes. Ik kies meestal voor sportsokken of wandelsokken. Een tijdje geleden had ik vervelende sokken aan en deed ik 4x mijn schoenen uit en weer aan omdat ik van alles voelde. Mijn dochter, die een beste vriendin heeft met ASS, stond geduldig te wachten en vroeg: "Kun je het accepteren of moet er NU iets aan gebeuren?" Vond ik zo schattig

Peaches schreef op 08-09-2025 om 11:54:

[..]

Ha grappig, ik ken de uitdrukking 'tik van de molen' wel, maar las het in dit geval automatisch als de appel en de boom. Wat context kan doen

Hier wordt dat vaak gezegd van iemand met een mentale beperking, zoals het syndroom van down. Ook dan vind ik het vreselijk, maar ik vond het helemaal in dit topic gek staan. Denk ook dat t dus meespeelt waar je woont. 

Oei, ik heb zo even geen tips, behalve van verschillende winkels een paar sokken uitproberen (vergeet vooral de Zeeman en dat soort winkels niet, die kunnen soms verrassend goed zijn), en dan gaan voor de winkelmerk dat het lekkerste zit. Ik zou zo zeggen dat sokken met leuke figuurtjes minder lekker zitten, vanwege de dubbele draadjes aan de binnenkant. 

Zelfgebreide sokken las ik ook ergens, die brei ik zelf ook maar slechts de helft van mijn huishouden houdt ervan. Omdat een handgebreide sok weer van grover materiaal is gemaakt dan een sok uit de fabriek, voelen zij de steken te goed aan de onderkant van de voet.... 

oh heerlijk zelfgebreide sokken, maar die doe ik dan aan als 'sloffen' over mijn gewone sokken heen aan. Je kunt ook die dikke sokken kopen, maar dan zit er altijd anti-slip onder (wat je er helaas niet af kunt prutsen) en ik vind anti-slip heel vervelend want ik heb de neiging om vaak een soort 'schaats/glij' loopje te hebben met die sokken aan. ☺️

troelahoep schreef op 08-09-2025 om 13:59:

Zelfgebreide sokken las ik ook ergens, die brei ik zelf ook maar slechts de helft van mijn huishouden houdt ervan. Omdat een handgebreide sok weer van grover materiaal is gemaakt dan een sok uit de fabriek, voelen zij de steken te goed aan de onderkant van de voet....

Dat heb ik ook, het kan helpen om de zool averechts te breien. Princess sole noemen ze dat. 

Hier een dochter die ook niet de makkelijkste is met sokken, maar nu hebben we pas de bamboe-sokken van Ter Stal gekocht en daar is ze blij is. 

Peaches schreef op 08-09-2025 om 14:37:

[..]

Dat heb ik ook, het kan helpen om de zool averechts te breien. Princess sole noemen ze dat.

Hee wat leuk, die kende ik nog niet! Desalniettemin denk ik dat mijn zelfbreisels niet zijn besteed aan de prinsessenvoetjes hier in huis 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.