Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-09-2025 om 14:45
Ik waag een poging: mijn dochter van 6 klaagt regelmatig over haar sokken. Ze is gevoelig voor sensorische prikkels (tik van de molen, denk ik) en niets zit lekker. Ik zoek naar sokken waarbij de naden niet zo irriteren en die niet stug worden na het wassen (ondanks wasverzachter). Ook krimpen is een probleem. Waar kopen jullie fijne sokken? Ikzelf vind voor mij sokken van de H&M en HEMA gewoon fijn, maar mijn dochter vindt de kindersokken daar helemaal niets.
11-09-2025 om 09:42
Engeltje schreef op 10-09-2025 om 12:06:
[..]
Wel iets om op te letten! Het bewerken van bamboe tot textiel is vaak een heel milieu onvriendelijk proces waar veel chemicaliën aan te pas komen. Er is ook een duurzaam mechanisch proces, maar dat is duurder en wordt dus minder toegepast. Bamboe is dus niet per definitie duurzaam!
Klopt