Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kerstkrans

kerstkrans

18-12-2009 om 12:14

Film avatar

Hallo allemaal

mijn zoon (wordt in januari 11) wil zo graag naar de film Avatar. Ik heb het hem al beloofd (ja dom) maar nu zie ik ineens dat er een leeftijdsadvies is van 12 jaar en ouder.

Wat vinden jullie: zouden jullie dan niet gaan? Ik ben zelf meer geneigd om gewoon toch te gaan maar vraag me toch af of dat niet heel onverantwoord is.... en ook of de ondertiteling geen probleem gaat vormen want eigenlijk kijkt hij altijd alleen Nederlandse films, maar ja eens moet toch de eerste keer zijn.

Vast bedankt voor de reacties, groetjes Kerstkrans.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoon (9) gaat wel

Mijn zoon van 9 wil ook heel graag naar die film. We hebben de trailer op internet bekeken en besloten dat hij het zeer waarschijnlijk wel aankan. We hebben het hier wel over een kind dat op zijn 7e de Lord of the Rings-films ademloos zat te kijken en sindsdien een enorme LOTR-passie heeft ontwikkeld. De fantasy in dit soort films staat zo ver af van de realiteit dat hij dat heel goed kan scheiden. Toevallig zag hij laatst een stukje van een politieserie op tv, waar eigenlijk niet echt iets engs gebeurde en daar heeft hij slecht van geslapen...

Tihama

Tihama

18-12-2009 om 13:29

Imdb

Hier vind je de parental guide:
http://www.imdb.com/title/tt0499549/parentalguide.

Op imdb wordt altijd keurig netjes aangegeven (door andere ouders, die de film gezien hebben) welke scenes een 'risico vormen'. Over dat ondertitels lezen: kijkt hij nu ook niet naar series met ondertitels: Drake & Josh of zo?

Sex & Nudity

A female native(alien) wears indigenous attire. Male natives wear loincloths that cover front.

A male and female kiss. The two are seen lying together, post coitus, we are left to presume(nothing is shown).

According to the BBFC there is a very mild sex references

Violence & Gore
Numerous scenes of alien creatures being killed, some by other creatures, some by humans. A wolf-like creature has to be put out of pain.

A man gets semi-eaten then thrown by a dragon-like creature.

A man is shot with two large arrows and is seen suffering to expiration.

Intense battle sequences where both vehicles and their operators are destroyed.

Profanity
Moderate profanity including: d***, s***

Alcohol/Drugs/Smoking
Moderate Smoking

Moderate drinking and references to drinking in a positive light

Frightening/Intense Scenes
Numerous scenes of pursuit, some by alien creatures, some by humans.

An attack sequence where something important is destroyed is distressful to the characters, so much so that they wail in mourning.

Tihama

Andere avatar

Kinderen hier wilden ook naar de Avatarfilm. Tot ze doorhadden dat het helemaal niet om Ang ging.

Grijns

Ha, dirksmama - da's precies dezelfde reactie als hier thuis

Pippin

Pippin

19-12-2009 om 13:44

Wij gaan

Maar het is precies het soort film waar mijn twee oudsten (de tweede is elf) heel veel van houden, dus ze kunnen dit wel hebben.
Enne ze vinden Avatar op Nickelodeon ook geweldig, maar dat is ook een hele mooie serie vind ik persoonlijk.

Jade

Jade

19-12-2009 om 15:31

Kerstkrans,

als jouw zoon er tegen kan waarom niet? Het is een advies, geen verbod.

Mijn kinderen hebben ook wel films in de bioscoop gezien, waarbij het leeftijdsadvies afweek van hun werkelijke leeftijd, maar dat gaf geen problemen

V.w.b. de ondertiteling: geen idee of dat problemen op gaat leveren of niet. Soms denk ik weleens: "Ze moeten snel kunnen lezen, want voor je het weet is de tekst al weg eer ze klaar zijn met lezen"

Kerstkrans

Kerstkrans

24-12-2009 om 05:45

Gegaan!

Bedankt voor alle reacties!

Wij zijn dus gegaan en het was een succes! Zoon heeft echt genoten en de ondertiteling was geen probleem zei hij.

Ik vroeg me idd even af of zo'n leeftijdsadvies inderdaad een advies was, of echt een verbod (laatst was ergens in het nieuws dat het strafbaar was om een kind van 10 een game te verkopen die voor 16 jaar en ouder was). Ik zag ze bij de bioscoop hem al naar zijn legitimatie vragen...

Bastet

Bastet

24-12-2009 om 10:12

Advies

het is een advies,meer niet.Een echt verbod geldt alleen bij de leeftijd 16 jaar,mijn vriendin en man kwamen echt niet binnen bij een 16+ film met hun veertienjarige dochter.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.