Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bios

bios

16-05-2009 om 12:28

Film wolverine?

Mijn zoon(tje) van 12 wilde samen met 2 vriendjes naar de film Wolverine. Toen ik had gekeken waar die film over ging mocht hij van mij niet. Zijn vriendje had deel I wel al gezien. Het lijkt mij echt geen gschikte film. Mogen jullie kinderen naar deze / dit soort films?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

16-05-2009 om 12:53

12+

De leeftijd voor deze film is 12, dus volgens de "norm" moet hij er tegen kunnen, maar je kent je zoon zelf het best.

Jaymza

Gaat niet om het enge

Het gaat mij er niet om dat hij eng is, maar over het geweld en wreedheid die volgens de omschrijving van de film erin voorkoen:
"de bekende wrede vechtmachine met een zelfhelend lichaam en intrekbare klauwen.
In het vierde deel van de X-Men reeks kijken we naar het verhaal van Wolverines gewelddadig en romantisch verleden, zijn complexe relatie met zijn halfbroer Victor Creed en het onheilspellende Weapon X programma."

En een watje? Ach, dan moet hij maaar zeggen dat zijn moeder hier het watje is.
Napraten over de film is best lastig als je hem zelf niet gezien hebt. Want moeders mogen natuurlijk niet mee, dat snap je wel.

bios

bios

16-05-2009 om 13:00

Inhoud

En hij zal er best tegen kunnen, hij kan ook tegen de hele dag naar Nickelodeonfilmpjes kijken, maar dat mag hier ook nieten aar gaat het nietom. Het gaat me om de beroerde inhoud,niet of de film te eng is.
Gaan jullie kinderen wel naar zulke films?

Karin/bios

tja, dubbele nick ,dat gaat dus niet

Toch wel

Gesprek na de film:
Hoe was de film? "ja, leuk"
Waar ging hij over? "oh, gewoon"
Zaten er nog stukken in die je eng vond? "Nee hoor mam"
In het echteleven is het niet zo geweldddadig en wreed he? "weet ik mam"
Grapje natuurlijk. Maar napraten over een film die je niet gezien hebt is wel erg lastig.
Het is wel een beginnende puber he.

Pas 12

Ik hoop toch nog wel invloed te hebben op wat ze bekijken als ze 12 zijn. En ja, tot nu toe bepaal ik wat er nniet geschikt is voor kinderogen, jij blijkbaar niet?

Antwoord

ja, een antwoord op mijn vraag: mogen jullie kinderen naar deze film?
Geen uitleg over hoe ik de film voor mijn kind minder eng/ bespreekbar zou kunnen maken.
En mijn voorbeelden: hoe was de film en waar ging hij over, zijn wel degelijk open vragen.
Maar waarschijnlijk heb jij kinderen die meer vertellen? en die wel naar gewelddadige films mogen.
"als je een beetje band hebt met je kind..." tsss!

Antwoord

In de meivakantie ben ik met mijn jongens (11 & 14) naar deze film geweest. Wij vonden het een geweldige film. Maar...wij zijn alledrie gek op superheldenfilms of science-fiction. Mijn jongste kijkt ook zonder blikken en verblozen naar Kill Bill (was thuis, niet in bios) Kortom, kijkt je zoon vaker spannende "gewelddadige" films, hoe reageert hij daarop? Of is het voor hem de eerste keer? Groet Suus

Tijdstip

De film draait hier om 2200 uur, dus dat lost het probleem al op.

Zonder blikken of blozen

dat zou ik juist een probleem vinden, als hij zonder blikken of blozen naar een gewelddadige film keek..

Coco

Coco

16-05-2009 om 23:08

Kill bill

SuusMaria: "Mijn jongste kijkt ook zonder blikken en verblozen naar Kill Bill"
Ik vind Kill Bill een geweldige film, maar ik zou mijn kinderen daar niet naar laten kijken (ook niet volgend jaar, als de oudste 11 is). Ik weet namelijk zeker dat de vlijmscherpe, maar subtiele humor in deze film een kind van die leeftijd volledig zal ontgaan. Wat dan overblijft is een film vol zeer expliciet in beeld gebracht excessief geweld (en dan ook nog eens die verkrachtingsscène). De leeftijdsindicatie is er echt niet voor niets.
Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, maar ik zou me, zoals Karin al zegt, zorgen gaan maken als mijn kind daar zonder blikken of blozen naar zou kijken.
Wolverine is echter (ik heb hem niet gezien, maar wel de andere X-men films), van een iets andere orde dan Kill Bill, als is het alleen al omdat de hoofdpersoon zelfs voor een kind (we hebben het over twaalf jaar) duidelijk een figuur is die in het echt niet kan bestaan, een stripfiguur. Ik denk dat ik hier iets minder moeite mee zou hebben.

Jade

Jade

17-05-2009 om 12:16

Zonder blikken of blozen,

kijkt mijn zoon ook naar dat soort films, en ik ook (niet dat we starre uitdrukkingen hebben, maar we kunnen er tegen

We praten altijd na als we een "enge" film hebben gekeken.

Gelukkig zegt naar het kijken van gewelddadige films niks over mijn zoon (jaja, misschien alles over mij....ik voel ´m al aankomen, dus ik zeg het gelijk maar even

Hier gisteren ook

Hoi,
hier hebben ze gisteren thuis ook zo'n film gekeken. om 10 uur naar bed(9 en 7,5 jaar). zoon vroeg een extra lampje aan. waarom zei ik, benje bang? zie je wel moet je niet naar dat soort films kijken.

zegt hij: jawel hoor, kijken gaat prima alleen daarna wil ik een extra lampje,hahahaha

Jaja

Ik heb een heel gewelddadig aggressief jongetje,daarom laat ik hem ook kijken.... Nee dames en heren hij is gewoon slim genoeg om de humor en belachelijk overdreven vecht-scènes te snappen... Groet SuusMaria (ik wist dat ik dat soort kattige opmerkingen zou krijgen...)

Coco

Coco

17-05-2009 om 20:11

Kattig?

Ik was mij er niet van bewust dat mijn opmerking kattig was. Ik probeerde genuanceerd te zijn.
Nou ja, mijn kinderen zijn nu eenmaal niet zo slim, dus ik laat die film voor hen nog maar even in de kast liggen (heb hem zelf al drie keer gezien).
Verder blijft die verkrachtingsscène in Kill Bill voor mij toch een stapje te ver voor mijn kinderen (maar zoals ik al zei, ze zijn waarschijnlijk niet zo snugger).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.