Danny1
14-02-2026 om 23:35
Filmpje bedelende kinderen
Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.
Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.
Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.
Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen
Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?
Anoniemvoornu
15-02-2026 om 08:36
Het is ontzettend raar om kinderen zomaar te filmen en deze beelden te verspreiden. En ja ik zeg zomaar' ze doen niets strafbaars ' ze vragen om zegeltjes. Je kan er dan van alles bijhalen zoals ze halen de knuffels in de winkel overhoop.. maar jouw gedrag is in mijn ogen veel raarder dan dat van die kinderen die knuffeltjes sparen.
Picunia
15-02-2026 om 08:43
Helemaal eens met de vorige schrijvers. Daarnaast vind ik het raar om het ‘bedelende’ kinderen te noemen. Zij vragen gewoon om zegels. Ze zitten niet vervuild met een sneu gezicht achter een bekertje.
Hele vreemde actie!
Zilver_gray
15-02-2026 om 08:45
linn19 schreef op 15-02-2026 om 08:32:
Dit lijkt mij een verzonnen verhaal.
Nou dit! 😂
Herfstappeltaart
15-02-2026 om 08:50
Het is vakantie hè 😉
Roos57
15-02-2026 om 08:56
Picunia schreef op 15-02-2026 om 08:43:
Helemaal eens met de vorige schrijvers. Daarnaast vind ik het raar om het ‘bedelende’ kinderen te noemen. Zij vragen gewoon om zegels. Ze zitten niet vervuild met een sneu gezicht achter een bekertje.
Nouhh ze staan wel achter dranghekken 😅
Valeria
15-02-2026 om 08:57
Kinderen die staan te vragen om iets dat je bij de kassa meekrijgt doen dat toch al jaaaaaaren?
Iemand die er in 2026 een filmpje van gaat maken vind ik pas bijzonder. Vooral als die dat gaat rondsturen alsof de rest of de wereld ook nog nooit buiten is geweest. Hoe komt het dat je nog nooit iets van supermarktacties hebt meegekregen?
Ik vermoed dat je niet het fenomeen hebt gefilmd, maar expres de kinderen zodat ze herkend zouden worden. En dan ben je nu verbaasd dat er iemand boos is dat je op een achterlijk stiekeme manier mensen probeert op te voeden. Joh.
Kampeerder
15-02-2026 om 09:04
Poezenmeisje schreef op 15-02-2026 om 00:44:
"Heeft u ... ?"
Ja, die spaar ik. Leuk hè? 😊
Ik bewaar ze voor mijn collega. Je moet verdorie voor 180 euro boodschappen doen voordat je één knuffeltje gespaard hebt.
🙄
Tja, de Lidl heeft deze actie niet uit de goedheid van zijn hart gestart om kinderen te plezieren. De actie is bedoeld om publiek te trekken en moet zichzelf terugbetalen.
Kampeerder
15-02-2026 om 09:10
Wat zat je verstand toen dit je een goed idee leek?
Je kunt maar een ding doen. Nederig excuses aanbieden en proberen zo veel mogelijk kopiëren van het internet proberen verwijderd te krijgen. Hopelijk hebben de mensen met wie je dit gedeeld zelf al bedacht dit niet verder te delen. Misschien hebben ze dat juist wel gedaan om jouw onbezonnenheid met elkaar te delen.
We leven in een rare wereld.
Bakblik
15-02-2026 om 09:17
TO Heb je zelf kinderen trouwens? Dan weet je toch dat je eerst toestemming moet hebben voordat je kan gaan filmen?
Toen mijn kinderen nog minderjarig waren heb ik op school, de sportclub en de kerk toestemming moeten geven dat er beeldmateriaal gemaakt mocht worden van hun.
Toen er een filmploeg van de locale tv op de sportclub kwam moest ik ook schriftelijk toestemming geven.
Aviendha
15-02-2026 om 09:24
ik vind die kinderen ook vervelend en zou het gebedel zelf als ouder niet goed vinden, maar ze filmen was nog niet in me opgekomen
Luttjetrut
15-02-2026 om 09:27
Ik vind het vooral raar dat de caissière het bijzonder vond. Dit is toch een al jaren terugkerend fenomeen?
Kampeerder
15-02-2026 om 09:37
Die cassiere gaat overigens ook niet echt respectvol met de kinderen om. Als zij dat tegen klanten gaat zeggen. Ineens heeft ze een ouder van een van de kinderen tegenover zich. Lekker stom.
oudmaarnognietkoud
15-02-2026 om 10:23
Die indruk heb ik ook. TO heeft ook niet meer gereageerd. Rage bait noemen zij dat.
Over de actie zelf is al genoeg gezegd. Achterlijk.
FvdS
15-02-2026 om 10:30
Kampeerder schreef op 15-02-2026 om 09:37:
Die cassiere gaat overigens ook niet echt respectvol met de kinderen om. Als zij dat tegen klanten gaat zeggen. Ineens heeft ze een ouder van een van de kinderen tegenover zich. Lekker stom.
Ik weet niet of de caissière echt iets kwalijks te verwijten valt. Wellicht is zij een jaar of 18 en kan me best voorstellen dat ze de kinderen irritant vind en niet direct iets gaat zeggen/vinden van de moeder die heeft staan filmen. Het is vooral degene die gefilmd heeft wat echt niet kan. Overigens, het is ook niet netjes van de kinderen dat ze de knuffels in de winkel overhoop halen, maar dat is geen reden om ze te gaan filmen.
Kampeerder
15-02-2026 om 10:43
FvdS schreef op 15-02-2026 om 10:30:
[..]
Ik weet niet of de caissière echt iets kwalijks te verwijten valt. Wellicht is zij een jaar of 18 en kan me best voorstellen dat ze de kinderen irritant vind en niet direct iets gaat zeggen/vinden van de moeder die heeft staan filmen. Het is vooral degene die gefilmd heeft wat echt niet kan. Overigens, het is ook niet netjes van de kinderen dat ze de knuffels in de winkel overhoop halen, maar dat is geen reden om ze te gaan filmen.
Ze mag die kinderen irritant vinden en die kinderen zouden niet de boel overhoop moeten halen, maar zij zou zich daarover niet moeten uitlaten tegenover andere klanten.
Haar werkgever lokt die kinderen en hun ouders naar de winkel. Als zij zich niet kan vinden in het beleid moet ze een andere baan zoeken of haar mond houden.