Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
calien

calien

17-09-2009 om 19:21

Flesje wijn trakteren kan dat eigenlijk wel? [ gaat 19-9 naar Ouders en School]

Dochter is volgende week jarig (ze zit in groep 8). Ze gaat dus voor het laatst trakteren. Nu zagen we laatst bij de C1000 voor een prikkie van die kleine flesjes wijn en rose. We hebben daar wat van ingeslagen om aan de juffen en meesters te trakteren. Zelfgemaakt etiket erop en klaar. Maar nu zit ik me ineens af te vragen of het wel gepast is om aan de leerkrachten wijn te trakteren?
Wat is jullie mening?

Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-09-2009 om 19:35

Wijnslurper zegt ....

Ik ben een enthousiast wijndrinker en laat me gráág feteren op een flesje . Van die enkele dankbare student neem ik 'm ook graag aan.

Maar van een basisschoolkind.....mwoh, vind het niet zo erg op z'n plek. Niet omdat ik het niet wil hebben, maar omdat ik het raar vind als dat namens een kind uitgedeeld wordt. Dat gaat dan ook in het zicht van de klas, en het heeft toch iets geks als een twaalfjarige een tas met flesjes alcoholica ronddeelt.
Immers, de voorlichting is er de laatste jaren erg op gespitst dat alcohol niet bij 16-min hoort. Ook niet om uit te delen, vind ik dan eigenlijk.
Jammer, dat wel!

Puck2

Puck2

17-09-2009 om 20:25

Zou het ook niet doen

Ik zou mijn kind van 12 ook geen wijn laten uitdelen. Vind het net als Ellen niet zo gepast. Nog een stapje verder en je kunt een pakje sigaretten gaan uitdelen. En lang niet iedereen vind een wijntje lekker en al helemaal niet die kleine supermarktflesjes (al vind ik die persoonlijk voor bij het eten meestal wel weg te krijgen). En verder vind ik het tamelijk overdreven om een flesje wijn te geven per docent, waar is dat voor nodig?

Inge M

Inge M

17-09-2009 om 20:50

Bewaar ze voor eind groep 8

dan kun je ze zelf uitdelen. Dat kan wel.
Het cadeau zelf vind ik leuk als algemeen cadeau voor leerkrachten. Voor iemand die geen wijn drinkt, kan een mini flesje wijn toch handig zijn. Een cadeau voor leerkrachten hoeft toch niet bij iedereen te passen? Mij maak je niet blij met een douchegel. Terwijl anderen dat het perfecte cadeau voor een leerkracht vinden.
Ik ben het eens dat een kind geen alcohol uitdeelt.

Astrid

Astrid

18-09-2009 om 00:07

Geef heel vaak wijn aan de juffen

Alle juffen en meesters die hier vertrekken krijgen van ons een fles wijn met zelf gemaakt etiket met foto en tekst van het betreffende kind. Wordt altijd zeer gewaardeerd. Zoon heeft in gr. 8 ook wijn bij het afscheid gegeven. Zo ook dochter toen haar kleuter juf wegging. Ik zie trouwens wel meer wijn hier gegeven worden.

Puck2

Puck2

18-09-2009 om 08:43

Vind ik toch anders astrid

Astrid, als afscheidscadeautje vind ik het toch gevoelsmatig wat anders dan wanneer een kind jarig is en trakteert op wijn. En geef jij bij het afscheid alle meesters en juffen van de school een flesje of alleen de betreffende juf? Dat maakt ook nogal verschil in mijn beleving.

Gepast?

ik kan alleen inschatten hoe het op de beide scholen van mijn kinderen zou gewaardeerd worden. Ik denk dat men het overdone zou vinden. Een klein flesje als afscheid van je de school in groep 8, vind ik anders dan als je de klassen rond gaat om te tracteren voor je verjaardag.
Ik zou de flessen voor het einde van het schooljaar bewaren en nu gewoon een chocolaatje, stuk fruit of koek doen.

groetjes van Purk

Vind het ook geen geslaagd idee

AAn de ene kant worden er ook op het po alcoholpreventielessen gegeven, aan de andere kant sleep je de alcohol mee naar school. Begrijp me goed, ik ben dól op een wijntje, en verstop dat heus niet achter in de kast tot de kinderen naar bed zijn, maar om zo'n jong kind met rinkelende flessen wijn door de school te sturen, mneuh.

calien

calien

18-09-2009 om 11:29

Ik ben overtuigd

Tja, mijn twijfel is dus terecht. Dochter gaat geen wijn geven. Nu maar even op zoek naar iets anders.
Bedankt voor jullie mening....ik bewaar ze misschien maar tot eind groep 8 (als ze niet al eerder op gaan).

Tip!

Ik zou ook geen wijn doen, alleen al voor het risico dat er per ongeluk 1 AA-er o.i.d. bij zit zou ik het laten. Maar laatst zag ik een leuke traktatie voor juffen/meesters bij 1 van mijn kinderen in de klas, die wou ik even tippen. Het bestreffende feestvarken had een grote mand bij zich met daarin allemaal kleine primula-tjes. Vond ik zelf een super idee, jammer dat ik daar zelf niet opgekomen ben.

Tineke

Tineke

18-09-2009 om 18:28

Hiha primula

Laat ik daar nou eens vreselijk allergisch voor wezen Zorra...primula in de school, ikke meteen weg!

Tirza G.

Tirza G.

18-09-2009 om 22:18

Zorra

Primula is werkelijk één van de meest allergene planten die er bestaan. Mijn oma (uit begin vorige eeuw...) wist níets van allergieen, maar primula's kwamen haar huis niet in. Waarmee ik maar wil bedoelen dat het niet bepaald moderne kennis is

Tirza

Nely

Nely

19-09-2009 om 08:55

Dan nog beter

leuke verpakte zakjes bloemenzaad uitdelen van bijv Vergeet me nietjes ofzo. Dan kunnen de leerkrachten zelf bepalen of ze ze willen zaaien en heeft niemand last van allergieën.

Ik had er geen...

...idee van dat Primulaatjes zoveel allergische reacties veroorzaakten, echt nooit van gehoord. Maar het gaat natuurlijk om het idee: kleine gezellge miniplantjes om uit te delen. Je kunt natuurlijk ook voor een ander plantje kiezen, bijv. kaaps viooltje, vlijtig liesje etc etc.

Cadeau voor opa

Pelle, in mijn jeugd was een fles jenever een vrij gangbaar cadeau voor opa. Helaas zelf nooit gegeven, nooit mijn opa's gekend.

Bastet

Bastet

19-09-2009 om 14:47

2009

Mijn opa (93)is altijd heel blij met een flesje port!
Bastet

Rafelkap

Rafelkap

19-09-2009 om 16:40

Opvoedkundige draai

Maar het is toch al gekocht? Ik zou het dan gewoon maar geven. Zo erg is het niet, de kleine flesjes leren weer "met mate" te drinken Dus je kan er weer een opvoedkundige draai aan geven

Rafelkap

Rafelkap

19-09-2009 om 16:43

Beetje laat gepost

O, het was voor een verjaardag. Tja, tja. Maar je kan het misschien aan iemand anders geven. Ik weet niet hoe lang die flesjes goed blijven.

Gelijkstand

We staan gelijk Pelle. Al ben ik wel van NA 1960.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.