Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gaatjes laten schieten

Wie heeft ervaring met gaatjes laten schieten bij Lucardi? Is het aan te raden of kan ik beter met mijn dochter van 11 naar een duurdere juwelier gaan?


ik zou naar een goede piercer gaan met haar en helemaal niet naar een juwelier.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 14:21

weneri schreef op 18-04-2022 om 14:10:

ik zou naar een goede piercer gaan met haar en helemaal niet naar een juwelier.

Hoezo? Ik ben zelf altijd naar een juwelier gegaan en mijn dochter ook. Was geen Lucardi maar ik zou er niet over twijfelen om daarheen te gaan.

Wij hebben de gaatjes ook laten piercen ipv schieten.

Nog een stem voor piercen

Bij piercen maak je een mooi gaatje, bij schieten duw je ahw de huid aan de kant. Bij schieten maak je kleine beschadigingen die verder doorwerken dan alleen het gaatje. De kans op infecties is ook groter bij schieten. 
Piercen is ook nauwkeuriger. 

JtM

JtM

18-04-2022 om 14:53

Piercen is voortaan de norm, dus ook ik zeg: naar een piercer.
Mocht je eigenwijs willen zijn en ze toch willen laten schieten, ga naar een betere juwelier toe.

Piercer. En als schieten, dan geen Lucardi. Maar beter, veel beter….piercer.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 15:33

Ik leer hier nog eens wat, wist niet beter dan dat piercen alleen is voor het deel van het oor waar kraakbeen zit. (ja en voor nog een heleboel andere dingen maar daar gaat het nu niet over) Ik zou denken dat je voor normale gaatjes in je oorlel niet hoeft aan te komen bij een piercer. 

Inderdaad naar een piecer en daarna de oren behandelen met een afgekoeld mengsel, zout opgelost in kokend water. En vooral niet aan de oorbellen zitten. Op deze manier genezen ze het best. Mijn dochter wil niet anders meer en heeft ooit nav een item op het jeugdjournaal haar piecer gevonden. 

Ik wist ook niet dat een piercer dit kon (of zou moeten) doen. Dochter heeft sinds een half jaar gaatjes, laten schieten bij een juwelier. Niet eentje van een keten, bleek uiteindelijk nog ietsje goedkoper dan Lucardi (scheelde niet veel trouwens). Een piercer zit hier overigens niet in de buurt, dan hadden we de stad in gemoeten, juweliers - waaronder Lucardi - hebben we dan weer wel min of meer om de hoek.  
Hoe dan ook, bij dochter zijn ze gewoon ouderwets geschoten, ging goed. Ontstekingen heeft ze niet gehad, gelukkig. 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

18-04-2022 om 16:48

Een goede juwelier kan het ook

Mijn gaatjes zijn vroeger ook geschoten bij een juwelier. Volgens mij zelfs Lucardi. Maar dat is al lang geleden, geen idee of perciers toen zoveel bekendheid hadden.
Hier zijn ze wel die piercers, maar ik heb ooit een eigen piercing laten plaatsen (had niets met het oor te maken) bij een piercer waarvoor ik echt wel een behoorlijke afstand trotseerde.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 16:55


Zeilboot schreef op 18-04-2022 om 15:50:

Inderdaad naar een piecer en daarna de oren behandelen met een afgekoeld mengsel, zout opgelost in kokend water. En vooral niet aan de oorbellen zitten. Op deze manier genezen ze het best. Mijn dochter wil niet anders meer en heeft ooit nav een item op het jeugdjournaal haar piecer gevonden.


Je moet toch juist veel draaien in het begin, zodat ze niet weer dichtgaan? En schoonhouden kan ook met Sterilon.

Nera schreef op 18-04-2022 om 16:55:


[..]


Je moet toch juist veel draaien in het begin, zodat ze niet weer dichtgaan? En schoonhouden kan ook met Sterilon.

ik heb net mijn eigen gaatjes opnieuw doorgeprikt en kreeg ook het advies om 2x per dag (niet vaker) te draaien.

zo, hier volgt een ouderwetse reactie van een oma.Ga gewoon naar een goed bekend staande juwelier in je eigen omgeving. Die kan zoiets prima.  Een oorlel is zacht.

Piercen is ook een optie, al zou ik er geen zin in hebben mn (klein)kind mee te nemen naar een piercer. Welke pijn iemand na z’n achttiende overheeft voor het aanbrengen allerlei als verfraaiing bedoelde elementjes, dat moet de betrokkene uiteraard helemaal zelf bepalen, maar aan reclame in die richting werk ik niet mee.

  Nou ja, ze is al 11, dat scheelt. Onze meiden waren 7 toen hun vader hen als verrassing meenam naar de juwelier. Kleindochters hadden ook ongeveer die leeftijd.

Mijn eigen moeder vond gaatjes prikken jammer. Heb het laten doen toen ik 20 was. Ze heeft er nooit iets over gezegd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.