Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gaatjes laten schieten

Wie heeft ervaring met gaatjes laten schieten bij Lucardi? Is het aan te raden of kan ik beter met mijn dochter van 11 naar een duurdere juwelier gaan?


Brabeau schreef op 18-04-2022 om 21:37:

Ik weet dat piercen tegenwoordig de norm is maar ik denk dat ik zelf ook gewoon naar een juwelier zou gaan. Er vanuit gaan dat je bij een juwelier door een 17 jarige zaterdagkracht geholpen wordt vind ik dan weer overdreven.

Dat lijkt me ook ja, ik zie nooit zulke jonge werknemers bij een echte juwelier.

Hier trouwens 7 keurig geschoten gaatjes, bijna 40 jaar geleden, destijds met sterilon behandeld. Nooit problemen gehad, wat niet wil zeggen dat dat nooit voorkwam. Bij piercen gaat ook wel eens iets mis. Maar de manier waarop er tegenwoordig wordt gedaan alsof een gaatje laten schieten bij de juwelier een of andere schadelijke middeleeuwse praktijk is, vind ik wat overdreven. 

En Sterilon, oftewel chloorhexidine, bestaat nog gewoon hoor, alleen niet meer onder de merknaam Sterilon .

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-chloorhexidine-oplossing/p/3246475

Omdat je een wond maakt met zowel piercen als schieten maak je die wond steeds weer opnieuw open met elke keer draaien en sterilon. Sterilon is heel agressief en is daarvoor totaal niet nodig. 

SuzyQFive schreef op 18-04-2022 om 22:53:

Omdat je een wond maakt met zowel piercen als schieten maak je die wond steeds weer opnieuw open met elke keer draaien en sterilon. Sterilon is heel agressief en is daarvoor totaal niet nodig.

Toch is er een hele generatie, of generaties, mee groot geworden, zonder al te veel problemen. Bij mij zijn ze destijds met draaien en sterilon allemaal mooi geheeld, net als bij al mijn vriendinnetjes en klasgenootjes. Dus misschien zijn er betere manieren, dat kan best, maar bij een goede juwelier kan het ook prima.

Rondstruiner schreef op 18-04-2022 om 23:24:

[..]

Toch is er een hele generatie, of generaties, mee groot geworden, zonder al te veel problemen. Bij mij zijn ze destijds met draaien en sterilon allemaal mooi geheeld, net als bij al mijn vriendinnetjes en klasgenootjes. Dus misschien zijn er betere manieren, dat kan best, maar bij een goede juwelier kan het ook prima.

nou dit idd, nog nooit problemen gehad. Geen generatie die nu zonder oren loopt of zo. Vind het goed dat ze bij de juwelier nu duo-schieten, zodat ze er tegelijk in zitten bij kinderen. 

Ik zou het niet eens bedenken om naar een piercer te gaan

Rondstruiner schreef op 18-04-2022 om 23:24:

[..]

Toch is er een hele generatie, of generaties, mee groot geworden, zonder al te veel problemen. Bij mij zijn ze destijds met draaien en sterilon allemaal mooi geheeld, net als bij al mijn vriendinnetjes en klasgenootjes. Dus misschien zijn er betere manieren, dat kan best, maar bij een goede juwelier kan het ook prima.

Dit inderdaad. Al generaties goed gegaan. En ik heb nog nooit naar iemands oorlel gekeken en bedacht dat die oorbel mooier hing als het gaatje 3 mm naar links had gezeten. Bovendien zit de oorbel er binnen een mum van tijd in, meestal zonder tranen. 

Mijn vol gepiercte bestie heeft de oren van haar dochter laten piercen en de ervaring gefotografeerd. Die foto's sterken me dat zodra mijn dochter oorbellen wil dat gewoon bij een juwelier gebeurd. Een groot tranendal. 

Sunny_ schreef op 18-04-2022 om 19:53:

Ik begrijp denk ik niet zo goed waarom je het liever door een zaterdagkracht van 17 zou laten doen in plaats van door iemand die ervoor geleerd heeft.

Bij juweliers is het iets wat ze erbij doen, een goede piercer doet het de hele dag met veel betere apparatuur. Ze hebben ook veel betere kennis van plaatsing.

Als je door de week gaat heb je de helft van het probleem al getackeld en andere helft waarschijnlijk ook.

En de plaatsing van een eerste oorbel is ook geen rocketsience toch?

Overigens heeft een neef van mij het vroeger zelf gedaan met een spijker; dat lijkt me nou ook weer niet aan te bevelen

Mijn dochter heeft twee keer gaatjes laten schieten. Eerst bij Lucardi, waar links toen scheef bleek te zijn gedaan. Daarna bij een Turkse juwelier de linker opnieuw die toen wel goed is geschoten. Schieten kan wel, maar dan wel op de gok bij een juwelier die het goed kan... Piercen was bij dochter wellicht iets handiger geweest.


Mislukte oorgaatjes groeien trouwens nooit meer dicht. Mijn dochter knijpt  eens in de zoveel tijd een wormpje talg uit het Lucardigat.

SuzyQFive schreef op 18-04-2022 om 22:53:

Omdat je een wond maakt met zowel piercen als schieten maak je die wond steeds weer opnieuw open met elke keer draaien en sterilon. Sterilon is heel agressief en is daarvoor totaal niet nodig.

Dit wist ik niet eens. Ik weet inmiddels ook niet meer wat mijn dochter bij de Lucardi en daarna de Turk meekreeg, misschien was het wel iets anders dan Sterilon.

Rondstruiner schreef op 18-04-2022 om 23:24:

[..]

Toch is er een hele generatie, of generaties, mee groot geworden, zonder al te veel problemen. Bij mij zijn ze destijds met draaien en sterilon allemaal mooi geheeld, net als bij al mijn vriendinnetjes en klasgenootjes. Dus misschien zijn er betere manieren, dat kan best, maar bij een goede juwelier kan het ook prima.

Mijn dochter hebben alle vier gaatjes laten schieten en bij twee is het heel lang gedoe geweest totdat we het gewoon met rust lieten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.