Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gaatjes laten schieten

Wie heeft ervaring met gaatjes laten schieten bij Lucardi? Is het aan te raden of kan ik beter met mijn dochter van 11 naar een duurdere juwelier gaan?


Nera schreef op 18-04-2022 om 16:55

Je moet toch juist veel draaien in het begin, zodat ze niet weer dichtgaan? En schoonhouden kan ook met Sterilon.

Dat was ook het advies dat ik vroeger bij de juwelier kreeg. Niettemin heb ik jarenlang ontstekingen en zelfs keloidvorming gehad. 

Het kan zijn dat ik gewoon pech had, en dat ik sowieso geen gaatjes had moeten nemen en dat het ook met een piercer en zout water misgegaan zou zijn. Maar man man man, wat kun je een ellende met gaatjes hebben. 

Hier ook team piercen en zeezoutoplossing. Schieten en sterilon is ontzettend achterhaald. Tijden veranderen, en er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht. Als we dat niet hadden deden we het nog altijd met naald en kurk. 

oh en een kapster die ik ooit had was ertegen vanwege de ontregeling van de energiebanen die een rol spelen bij acupunctuur. Daar heb ik verder nooit iemand over gehoord.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 18:33

Sunny_ schreef op 18-04-2022 om 18:25:

Hier ook team piercen en zeezoutoplossing. Schieten en sterilon is ontzettend achterhaald. Tijden veranderen, en er bestaat zoiets als voortschrijdend inzicht. Als we dat niet hadden deden we het nog altijd met naald en kurk.

Nah, sorrie hoor maar ik heb een jaar of 10 geleden nog een 2e set gaatjes laten schieten, notabene bij de lokale DA drogist. Ging gewoon prima. En wat kan er nou mis zijn met Sterilon, dat is toch ook goed voor normale wondontsmetting? 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 18:35

Ginevra schreef op 18-04-2022 om 18:19:

[..]

Dat was ook het advies dat ik vroeger bij de juwelier kreeg. Niettemin heb ik jarenlang ontstekingen en zelfs keloidvorming gehad.

Het kan zijn dat ik gewoon pech had, en dat ik sowieso geen gaatjes had moeten nemen en dat het ook met een piercer en zout water misgegaan zou zijn. Maar man man man, wat kun je een ellende met gaatjes hebben.

Ik denk inderdaad dat dat pech was, en dat net zoveel mensen zoiets krijgen als ze naar een piercer gaan hiervoor. Was je niet per ongeluk allergisch voor het materiaal wat in je oren zat?

sterilon oplossing is al jaren niet meer te koop.

Nera schreef op 18-04-2022 om 18:33:

[..]

Nah, sorrie hoor maar ik heb een jaar of 10 geleden nog een 2e set gaatjes laten schieten, notabene bij de lokale DA drogist. Ging gewoon prima. En wat kan er nou mis zijn met Sterilon, dat is toch ook goed voor normale wondontsmetting?

Omdat het veel te agressief is.

Je hoeft me niet te geloven hoor, zelf weten. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

18-04-2022 om 19:24

Ysenda schreef op 18-04-2022 om 18:42:

sterilon oplossing is al jaren niet meer te koop.



Ik vind het nog onder de naam Dettol Sterilon. 

Maar goed, ik wil het best geloven. Had het alleen nog niet gehoord dat dat problemen kan geven. Ik moet wel toegeven dat ik nogal eigenwijs kan zijn in `dingen die vroeger prima waren dus waarom nu dan niet meer.` 


gewoon bij een goede juwelier, is helemaal prima

Ik begrijp denk ik niet zo goed waarom je het liever door een zaterdagkracht van 17 zou laten doen in plaats van door iemand die ervoor geleerd heeft. 

Bij juweliers is het iets wat ze erbij doen, een goede piercer doet het de hele dag met veel betere apparatuur. Ze hebben ook veel betere kennis van plaatsing. 

Mijn dochter heeft gaatjes laten schieten bij Lucardi. Ze was toen 4. Is helemaal prima gegaan. De gaatjes werden tegelijk geschoten door 2 medewerksters.

Kraakbeen zeker altijd bij een piercer laten doen, maar oorlel kan echt prima bij een goede juwelier. 

Ik heb m'n eerste gaatje bij juwelier laten schieten en die zijn perfect. Tweede gaatje bij lucardi en daar niet tevreden over. Overigens zou ik niet naar piercer gaan met een jong kind, maar gewoon naar een betere juwelier.

Ik weet dat piercen tegenwoordig de norm is maar ik denk dat ik zelf ook gewoon naar een juwelier zou gaan. Er vanuit gaan dat je bij een juwelier door een 17 jarige zaterdagkracht geholpen wordt vind ik dan weer overdreven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.