Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

'gastenlijst' verjaardagsfeestje

M'n dochter is vorige week 5 geworden en nu is het tijd voor haar eerste verjaardagsfeestje. Ze wil graag 5 vriendinnetjes uitnodigen. Tot zover geen probleem. Alleen, een vriendin van mij heeft een zoontje die bij mijn dochter in de klas zit. Omdat wij bevriend zijn, spelen ze regelmatig bij elkaar, ze kunnen ook goed samen, dus ook dat is geen punt. Maar ze wil nu dus niet dat hij op haar feestje komt.. Ik vind het zo lullig, eigenlijk vooral tegenover m'n vriendin.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie toen gehandeld en wat vond je vriendin er dan van?
Ik ben niet van plan hem tegen m'n dochters wil uit te nodigen, maar hoop hier op wat verhalen van meer ervaren 'feestouders'...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad

Zou het net als Pelle doen. En niets uitleggen over het feestje tenzij er iets gevraagd wordt. En dan is het antwoord simpel: ze heeft zelf de gasten gekozen. Niet moeilijker maken dan het is

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 22:32

Precies

Mijn neefje is maar een paar maanden ouder dan mijn zoontje, en mijn zoontje was ook niet uitgenodigd op het kinderfeestje. Dat was prima - we waren op het familie/vriendenfeestje. Andersom was neefje ook niet bij ons uitgenodigd (wel op het familiefeest). Ook onze vrienden-met-kinderen komen of niet, of alleen op het familiefeest. Zoon mocht zelf kiezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

angel3

angel3

14-06-2011 om 09:10

Andere mening

Heb je aan je dochter gevraagd waarom ze jongetje niet uit wil nodigen ? Spelen ze zelf ook met elkaar of alleen als je met vriendin hebt afgesproken ? Mijn zoon wilde goed vriendje niet uitnodigen. Dat mocht niet van mij. Sommige dingen kun je niet maken. Het bleek dat zoon vond dat als xje en ytje allebei kwamen er dan ruzie kwam. Dus dan maar 1 niet. We besloten dat wij zouden letten op ruzie en dat x en y beiden zouden komen.
Ik vind als ze wel veel met zoontje omgaat het niet Kunnen hem niet uit te nodigen. Ik zou reden willen weten. En anders op familie feestje uitnodigen inderdaad.

marije123

marije123

14-06-2011 om 12:04 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. M'n vriendin en haar zoontje zijn ook uitgenodigd voor haar gewone verjaardag, dus dan komen ze. Misschien gaat zij er ook helemaal niet van uit dat haar zoontje mag komen, het is meer mijn eigen ongemak. Maar we laten het gewoon zo, ze mag toch zelf kiezen wie ze erbij wil hebben.
En dan nog een vraagje, wat is een beetje een schappelijke tijd voor zo'n feestje met allemaal 4/5 jarige? Ik zat te denken van 15 tot 19 uur. Het wordt een prinsessenfeestje, hoe origineel,haha. Iemand nog ideeen?

Irene

Irene

14-06-2011 om 12:17

Lang!

Van 15 tot 19 uur vind ik erg lang voor een kleuterfeestje. En 19uur ook wel laat. Zo laat ligt onze kleuter bijvoorbeeld al in bed... Dus ik zou het zeker niet later dan bijvoorbeeld tot 18 uur doen (als je met avondeten wilt doen)

Ook lang

Hier duren feestjes voor die kleintjes 2 uur. Ik geef binnenkort een piratenfeestje voor mijn 4-jarige en dat is van 3.30 tot 5.30. Ruim een uur spelletjes en vrij spelen en dan eten en klaar.

marije123

marije123

14-06-2011 om 19:40 Topicstarter

Goed idee

om erop te zetten dat ik ze tussen 6 en 7 thuis breng. Dan kunnen we op dat moment kijken of het wel af is of dat het nog even gezellig is.
Mijn dochter ligt ook meestal rond zevenen al in bed, maar met eten erbij leek zes uur me weer wat vroeg.
Heb er nu opgezet van 3 tot 6 a 7.
Bedankt voor het meedenken!

Merel78

Merel78

15-06-2011 om 12:17

Inbraakje marije

Leuk, een prinsessefeestje, ik kom volgend jaar nog wel even informeren Hoe is het met de jongste spruit? Gaat ie lekker? En moest nog aan je denken, of eigenlijk aan je middelste. Knuf voor jou, liefs, Merel

marije123

marije123

15-06-2011 om 15:56 Topicstarter

He merel!

Leuk wat van je te 'horen'! Ja alles gaat goed met de kleine man, die inmiddels al een beste vent is. Hij stapt er lustig op los en roept de hele dag papa, dat is dan wel weer een beetje jammer
Wel leuk he, deze leeftijd. Alles is interessant en boeiend en hij neemt dan ook alle tijd om alles te bekijken.
Hoe is het met jou? En met je grote meid en kleine vent? En met je grote vent en werk?
Leuk om zo af en toe wat op de hoogte te blijven van elkaars leven.
En lief dat je aan m'n dochtertje dacht. Ze zou alweer drie geworden zijn twee weken terug.
Lieve groetjes!

Merel78

Merel78

15-06-2011 om 19:46

Marije

tjeetje, 3 jaar geleden alweer, wat gaat dat hard he. Ongelofelijk.
Met kleine vent en grote zus gaat het prima. Grote zus gaat naar school sinds een paar weken en vindt het geweldig. Kleine man gaat er continu vandoor, zo leuk vindt hij het stappen en ontdekken. Hij glijdt van de glijaan, bouwt met de primolego en kan zich prima vermaken. Alleen praten doet ie nog helemaal niks Is dat nou jongetjes eigen? Zuslief was veel sneller. Hij snapt overigens heel veel hoor, maar ik kan niet wachten tot ie begint te kletsen haha. Over 2 jaar zal ik wel denken: hield ie nou maar eens z'n mond, maar vooruit dat zien we dan wel weer. T. is overigens ook wel papagericht hoor, omdat papa nog steeds thuis is. GAat wel beter met hem, maar goed, werk zit er nog niet zo in, helaas.

Leuk om even wat van je te lezen zo

Merel

marije123

marije123

16-06-2011 om 09:53 Topicstarter

Merel

Ik vind L juist heel snel met woordjes, veel sneller dan grote zus. Die begon pas wat te praten toen ze bijna 2 was. Sta er nu dus echt van te kijken dat ie wat woordjes zegt, had het nog niet verwacht. zo zie je maar, ze hebben allemaal hun eigen tempo en uiteindelijk komt het, meestal, wel goed.
Zo door de regen de zelfgebakken cakejes naar school brengen. Hopelijk lukt het om ze droog te houden!
Groetjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.