Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Janet

Janet

21-08-2009 om 07:43

Geen vriendinnen: van school af?

Hallo,

Mijn dochter zit nu in groep 7 en heeft totaal geen vriendinnen in haar klas. Dat is eigenlijk al jaren zo en dat is nu weer zo. Op school gaat het vrij goed. Ze heeft goede cijfers en speelt op school wel vaak met 1 meisje. Dit meisje mag echter nooit spelen. Of ze spreken af maar dan wordt dat weer op het laatste moment afgezegd.
Ze wordt niet gepest maar heeft geen aansluiting. Ook bij de overblijf zit ze vaak alleen te eten.

Ik heb al kinderen vaak uitgenodigd en ook feestjes geprobeerd maar niets helpt. Wat vinden jullie, :

Zal ik haar van school af doen en op een andere school proberen? Of vinden jullie, omdat ze verder niet gepest wordt, en ze goede cijfers heeft dat ze moet blijven?

Zelf wil ze wel op die andere school kijken, maar ze wil ook wel hier blijven.
Graag zou ik jullie meningen horen.

Janet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Janet

wat vindt je dochter zelf? Ervaart zij het zelf ook als vervelend. Dat lees ik namelijk niet in je berichtje. Heb je het weleens besproken met de desbetreffende leerkracht. Die kan een beetje samenwerken ook stimuleren en soms komen daar weer speelafspraakjes uit, omdat kinderen elkaar dan als het ware 'ontdekken'. Zo van...leuk samen in de klas dit en dit gedaan, zullen we vanmiddag spelen.

Goed, wellicht noem ik nu allemaal dingen die je allang gedaan hebt.

groetjes van Purk

Klasgenoten

Heeft je dochter buiten school wel leuke vriendschappen of misschien èèn goede vriendin? Er zijn veel kinderen waarbij op school geen hechte vriendschappen ontstaan. Tenslotte zijn het gewoon je "klasgenoten", het hoeven niet direct vriendinnen te zijn. Over 2 jaar fladderen al die meiden naar allerlei verschillende scholen.
Het zou mij niets verbazen als er dan ook veel vriendschappen uiteenvallen en nieuwe worden opgebouwd.
Als het goed gaat op school, ze niet wordt gepest zou ik niet snel gaan veranderen. Vind je dochter het eigenlijk zelf een probleem?
Mijn zoon heeft ook praktisch geen vriendschappen op school en vindt het geen probleem. Hij gaat er pas over nadenken als ìk me er zorgen over maak. Zelf weet ik me eerlijk gezegd ook nog maar weinig namen te herinneren van de "lagere school"....dus een groot stempel heeft deze periode niet achtergelaten. Ik denk dat dat wel het geval zou zijn als je dochter erg gepest werd.

mee1977

mee1977

22-08-2009 om 23:40

Ik lees even mee

Hier ook een dochter in groep 7 en al jaren weinig aansluiting.. Ze word niet gepest (ja er word wel eens iets gezegt, maar niet echt pesten) inderdaad ook goede cijfers, is ijverig en leergierig..
Maar echt aansluiting is er niet, soms word er wel eens gespeeld.. Maar vaak zit ze thuis, of speelt ze met veel jongere kinderen hier in de straat..
De meiden van haar klas mogen bijna ook allemaal veel meer, in de winter 's avonds over straat, zonder controle op hyves en msn, alleen naar de kermis.. enz
Mijn dochter mag dat allemaal niet, ze is deze zomer pas 10 geworden. Msn staat zo ingesteld dat ik goedkeuring moet geven voor de gene die haar willen toevoegen of als ze zelf iemand wil toevoegen, ze mag niet ongevraagd achter de pc, dat vinden al die meiden maar heel raar, die spreken met elkaar een tijd af en duiken dan allemaal achter de pc, en ja dan kan ze niet altijd meedoen, ook omdat ze hier optijd naar bed gaan..
Soms denk ik weleens moet ik dan maar minder "moeilijk" doen, want mogelijk komt het dus door mij dat zij weinig aansluiting heeft...

Ik zit er dan niet aan te denken om haar naar een andere school te doen, maar wie weet komen ze ook nog met andere tips??

Oh tijdens een feestje komen al die meiden wel hoor en de hele week ervoor zie je ze ook veel, maar daarna zie je ze maar weer sporadisch.

Rosalinde

Rosalinde

23-08-2009 om 21:50

Moeilijk

Zelf zou ik het denk ik van dochter af laten hangen.
Aansluiting krijgen in groep 7 op een nieuwe school valt ook niet mee.Ze wordt gelukkig niet gepest.
Maar wil ze zelf graag zou ik daar in mee gaan,misschien eens kijken op een andere school en dan kijken wat ze wil?
Over twee jaar gaat ze toch van school.
Hier een zoon met op de lagere school sinds groep 3 geen aansluiting,ik vond het heel erg,hij was er heel gelaten onder,wilde niet van school.Nu zit hij op het vo en heeft op school wel aansluiting,al is hij ook veel op zich zelf,vind hij fijn.

mee1977

mee1977

27-08-2009 om 19:09

Hier

Is het schooljaar 4 dagen jong.. en.. elke dag staan er meiden aan de deur..

En dan nu maar hopen dat het zo het hele jaar blijft..
Maar deze periodes zijn wel vaker geweest, maar hielden nooit stand. Dus ik duim dat het nu wel stand houd!

Janet hoe gaat het met jouw dochter?

mar-ank

mar-ank

29-08-2009 om 11:06

Ook getwijfeld

Onze dochter zit in hetzelfde schuitje. Er was nog één meisje waarmee ze het wel kon vinden, maar die is voor de vakantie van school gegaan. Ze zit in een lastige groep, waar vaak problemen zijn. En ze heeft nu dus niemand meer waarmee ze het echt goed kan vinden. Maar zelf wil ze niet van school. Wij hebben getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen om haar deze school maar af te laten maken, omdat ze dat zelf wil. Het is tenslotte nog maar twee jaar. Wennen in een nieuwe school (waar het dan vervolgens ook maar de vraag is of ze daar wel vriendinnen in de klas krijgt) is ook niet eenvoudig.

Onze dochter heeft buiten school wel vriendinnen. Via haar sport, en gewoon op straat. Het ligt er dus niet aan dat ze geen contact met anderen maakt, het is gewoon zo dat het niet klikt met de meiden in haar eigen klas. Ze heeft wel een hartsvriendin die een groep lager zit, en waar ze in de pauzes veel mee optrekt.

mar-ank

mar-ank

29-08-2009 om 11:08

Rust

Nog even een aanvulling. Wij hebben twee jaar lopen twijfelen over een andere school of niet. En ik moet zeggen, nu we de knoop hebben doorgehakt en hebben besloten op deze school te blijven, geeft dat mij een hoop rust. Ik heb weer zin in het nieuwe schooljaar (we moeten nog beginnen) en denk dat ik dat ook uitstraal naar mijn kinderen. Dus het beste advies wat ik je kan geven is; hak de knoop door. Of het nu A of B wordt maakt misschien helemaal niet uit, maar blijf in ieder geval niet twijfelen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.