Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Noelia

Noelia

16-06-2009 om 12:15

Geld uitdelen op school

Ik liep gisteren met mijn kinderen uit school. Vertelde een vriendje van mijn zoon dat hij 20 euro had gekregen van een jongen uit zijn klas. Hij liet het geld zien ook. Ja, zegt mijn zoon. Hij geeft altijd geld aan kinderen. Mij heeft hij ook al geld aangeboden maar ik heb het niet aangepakt. Dit onderwerp was al eens ter sprake gekomen bij een klein bedrag maar dit is niet normaal. Dat jongetje verteld dat hij heel rijk is. Ik zei ook tegen mijn zoon. Hij kan het wel van zijn ouders gestolen hebben. Ik zit nu zo te dubben of ik het aan de juf moet vertellen of niet. Mijn gevoel zegt van wel maar ik wil niet dat mijn zoon daar onder lijdt. Die andere kinderen vinden het natuurlijk prima dat ze zo af en toe geld toegestopt krijgen. En als het uitlekt dat ik er over gesproken heb is mijn zoon de dupe. Aan zijn ouders kan ik het niet vertellen. Die zie ik nooit op school. Anders had ik misschien terwijl zijn ouders er bij stonden zoiets gezegd van dank je wel voor het aanbod maar mijn zoon mag geen geld aannemen. Ik weet het niet. Uiteindelijk zullen zijn ouders toch wel merken dat ze geld missen? Anders geven ze er echt geen drol om en denk ik laat ze maar. Het is hun verantwoording.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

16-06-2009 om 12:20

Gewoon vertellen natuurlijk

Ik zou dit zeker op school melden. Eventueel zeg je erbij dat je liever niet wil dat jouw naam (of die van jouw zoon) genoemd wordt.

Wel vertellen

dit lijkt me typisch iets dat een juf zou willen weten. gewoon melden wat je gehoord hebt van 'een vriendje van je zoon' (hoef je niet eens namen te noemen) en verder niks. Kan juf het verder op haar manier aanpakken/uitzoeken.

Ingrid

Noelia

Noelia

16-06-2009 om 13:19

Dat is een goeie

ja, dat is een goeie. Ik heb het van een vriendje van mijn zoon gehoord. Is nog de waarheid ook.

Linda99

Linda99

16-06-2009 om 13:30

Gewoon vertellen. Vind het een rare situatie in elk geval.

mar-ank

mar-ank

16-06-2009 om 14:44

Zeker vertellen

Wij hebben in de straat ook zo'n jongetje gehad. Hij was toen nog maar 5, en de bedragen waren (daardoor) een stuk lager. Het ging nooit om meer dan een euro. Maar wij (andere ouders) vonden het toch vreemd, en niet goed dat hij het deed. Toen zijn we met de ouders gaan praten, en die wisten helemaal van niets!
Achteraf bleek dat hij het deed om vrienden te krijgen. Door geld uit te delen (vooral aan grotere kinderen) kwamen ze steeds weer met het spelen. We hebben toen met de buurkinderen en hem erover gesproken, en toen zeiden alle kinderen dat ze ook best met hem kwamen spelen als ze geen geld van hem kregen. En toen was het opgelost (en ze gaan inderdaad nog steeds met hem spelen). Het was eigenlijk een vorm van onzekerheid.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2009 om 20:24

Vertellen

Natuurlijk kaart je dit aan bij de juf! Dit is niet normaal, het gebeurt op het schoolplein, dus dit is een schoolkwestie.

"En als het uitlekt dat ik er over gesproken heb is mijn zoon de dupe"
Waarom denk je dat? Ik zie dit helemaal niet hoor. Van wie zou jouw zoontje dan de dupe moeten zijn? En het gaat toch niet alleen om jouw kind? Zet je angst aan de kant, en hup, naar de juf! Volgens mij zie je beren die er niet zijn.

Noelia

Noelia

16-06-2009 om 21:05

IJsvogeltje

Je doet je naam wel eer aan hahaha. Ik wou dat ik zo hard (voor mezelf) kon zijn. Het zal iets te maken hebben met mijn eigen opvoeding. Mijn vertrouwen is geschaadt door mijn ouders. Meerdere keren vertelde ik ze iets vertrouwelijks en dan vertelden ze het aan de buitenwereld. Ik werd daar zo kwaad om dat ik ze nooit meer iets durfde te vertellen. Voor hun was het blijkbaar een kleinigheidje maar voor mij niet. Daarom ben ik zo voorzichtig met wat mijn kinderen vertellen aan mij. Ik wil dat ze me kunnen vertrouwen. Alles tegen me kunnen zeggen zonder dat daar ellende van komt.

Noelia

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over wat je hierboven beschrijft. Er is misschien bij dat jongetje iets aan de hand dat helemaal niet goed is. Als jij het met de juf bespreekt doe je wat goed is. Ik zou het gewoon met zoon bespreken, vertellen waarom het niet goed is geld uit te delen, dat er misschien iets aan de hand is en dat het goed is de hulp van de juf in te schakelen. Je schaadt het vertrouwen van je zoontje niet, want je hebt het immers van zijn vriendje gehoord en sommige dingen gaan kinderen gewoon boven de pet en dan moeten de volwassenen ingrijpen.

Noelia

Noelia

19-06-2009 om 10:06

Straf

Ja, er is actie ondernomen. De juf heeft de vader aangesproken. De jongen heeft een enorme straf gekregen. Mag 1 maand zijn creditcard niet meer gebruiken. 9 jaar he. Nou jaaaaaa, als ik dat moet geloven. Of die jongen zit te liegen of die ouders zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.

mar-ank

mar-ank

24-06-2009 om 20:33

Klinkt ongelofelijk, maar...

Bij mijn dochter in de klas (groep 6) zit een meisje dat 20 euro zakgeld per week krijgt. Nog net geen creditcard, maar ze weet van gekkigheid niet waar ze het aan op moet maken. Heeft bijna iedere dag wel iets nieuws bij zich, waarmee ze dus voortdurend de andere kinderen de ogen uit steekt. De euro zakgeld per week van mijn dochters steekt er nogal schraal bij af...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.