Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

02-10-2009 om 10:17

Geld voor partijtje

Mijn zoon heeft een heel zwaar jaar achter de rug en is voor het eerst sinds tijden weer uitgenodigd voor een feestje. Helemaal heppie de peppie dus. Nou wil dit jongetje geld voor zijn verjaardag. Normaal koop ik een kado dat rond de vijf euro ligt. Soms valt het mee en soms valt het tegen. Maximum is wel zo'n acht euro. Nu moet ik dus aan een bedrag gaan denken en ik heb geen idee. Wat is nou een goed bedrag om te geven. Ik wil zeker niet over mijn maximum heen, maar wil ook niet dat mijn zoon op zijn eerste partijtje sinds tijden met een kado aankomt waarvan iedereen het vind tegenvallen. Het is gewoon zo lastig. Met een kado kun je niet echt zien wat het heeft gekost, met geld wel. Wat zouden jullie geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

7,50 geven. Hier kwam het ooit aan de orde toen een kind Intertoysbonnen wilde. Toen heb ik dus 7,50 gegeven, geen idee wat de anderen deden.

Tegen vindt vallen?

ja ok als je met een euro aan komt kan ik mij daar iets bij voorstellen maar E 5 is toch prima als je dat normaal ook uit geeft ?

Ik zou zeker niet meer gaan geven omdat er nu geld gevraagd wordt.

Geld

Ik zou dan rond de 7 euro geven of eventueel een leuke lollie of spek (erg goedkoop bij bijv. action) en dan een leuke kaart met daarin 5 euro. Dan toont het wat anders om te geven. Ik zou me er niet echt druk om maken wat een ander ervan vindt dat is toch niet in te schatten.

Terpi

Terpi

02-10-2009 om 10:42

Kinderfeestinflatie

Ik heb gemerkt dat er sinds een jaar (of anderhalf) een soort van inflatiecorrectie is toegepast Kregen mijn kinderen eerst nog regelmatig kadobonnen van Intertoys ter waarde van 5 euro, bij het laatste feestje van oudste was er van de 5 bonnen nog maar 1 van 5 euro en de rest van 7,50. Ook bij het feestje van jongste kwamen afgelopen weekend alleen bonnen van 7,50 mee (maar gelukkig het merendeel waren kadootjes, dit kind houdt meer van kadootjes dan van geld).
Ik geloof dat ik zelf toch wel gevoelig zou zijn voor wat anderen doen en als ik geen kado gaf zou ik ook een bon van 7,50 (of dat bedrag op een kaart geplakt) geven. Mijn jongste geeft morgen een boek van 7 euro, komt op hetzelfde neer.
Groet Terpi

Geschrokken

ben ik, toen ik zag wat mijn zoon die 6 werd allemaal kreeg. O.a. een intertoys-bon van 10 euro, en kadoos waarvan ik later een keer in de winkel zag dat ze meer dan 10 euro kosten! En dat dan dus van schoolvriendjes gekregen hè. En nee, ik woon niet in een villa-wijk.
Zelf geef ik meestal tussen de 5 en 8 euro uit, afhankelijk voor welk bedrag ik iets leuks kan vinden. En dat vind ik meer dan genoeg - ik zou dus bij het vragen van geld ook zo'n soort bedrag geven, wel een beetje leuk verpakt inderdaad.
Caroro

Aanvulling: tip

als je geld geeft, kun je dat ook doen in de vorm van heel veel muntjes, op een leuke manier op een kaart geplakt of zo. Dan ziet de ontvanger en de andere kinderen niet gelijk hoeveel geld je precies geeft!

Hanne.

Hanne.

02-10-2009 om 11:56

5 euro normaal

ik vind 5 euro een heel normaal bedrag voor een cadeaubon. Is ook wat er hier bij de laaste verjaardag door schoolvriendjes werd gegeven.

emma43

emma43

02-10-2009 om 12:12

Leuk verpakken

Fijn dat je zoon weer uitgenodigd is.
Ik zou 7,50 geven,maar dan geen kaart kopen.In tijdschriften zitten ook wel eens kaarten,die bewaar ik altijd.
Als mijn dochter jarig was en geld kreeg,dan vond ze het altijd leuk als het leuk verpakt werd,b,v in een geverfde of versierde Pringels doos(hoe schrijf je dat,van die chips)
Klein zakje met paar snoepjes en ballon is ook leuk.
Foto van jarige met jouw zoon is ook leuk,op envelop plakken.Envelop leuk versieren en ballon opplakken.

5 euro

Mijn zoontje werd vorige week 6 jaar en wilde erg graag een NDS voor zijn verjaardag. Ik heb toen voorgesteld dat hij geld zou vragen aan de visite en dat wij dan het resterende bedrag bij zouden leggen. Hij kreeg van heel veel mensen 5 euro en ik vond dat een heel normaal bedrag. Dus als je normaal ook 5 euro aan een cadeautje uit zou geven, zou ik dat nu ook laten geven. Evt. in een leuke kaart idd of een lolly of wat hier nog meer genoemt is.
groetjes, Sonja

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2009 om 17:54

10 x 50 ct. Dan lijkt het lekker veel

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2009 om 17:56

ik zie dat Caroro die tip ook al heeft gegeven. 5 euro is toch prima. En als je het in 5 ct muntjes leeft lijkt het een berg!

Ise

Ise

03-10-2009 om 08:25

Ideetje

Ook hier geven we rond de €7 als de jarige geld vraagt. Een groot sukses is ook muntjes in zo'n grote pot gel stoppen, of een tak van een struik behangen met muntjes.
En als we kadootjes geven zijn die volgens mij ook wel eens duurder dan €10, maar dan wel altijd gekocht toen ze in de aanbieding waren en dus onder de €7,50. Ik heb altijd een voorraadje in huis.

Helen

Helen

03-10-2009 om 14:44

5 genoeg maar als je twijfelt..

Ik vind 5 euro genoeg hoor. Maar als je twijfelt en het je zoon niet onnodig moeilijk wil maken zou ik 7,50 doen. Liever te veel dan te weinig zeg maar..

Maar 7,50 vind ik eigenlijk wel veel. Breng je met zo'n bedrag de andere niet in verlegenheid? Hoe oud is de jarige? Andere tip is dat je informeert bij een ouder van een andere genodigde?

Top dat je zoon weer is uitgenodigd!

5 euro

5 euro is hier het vaste bedrag voor vriendjes en ook vrienden (de oudere kinderen)
Leuke tip om geld te geven zeker in deze tijd van het jaar.

Zoek een grote dennenappel in het bos, duw daar zoveel mogelijk kleingeld in, zet hem dan een nachtje in het water dan gaat hij 'dicht' makkelijkste is in bv een maatkan dan blijft hij goed rechtop staan.
De jarige zal moeten wachten tot de dennenappel weer gedroogt is want de muntjes zijn er echt met geen mogelijkheid uit te krijgen. Samen met de doorzichtige gel pot met kleingeld, een topper!!!

5 euro prima

Hier wordt nog altijd 5 euro gegeven voor een kinderpartijtje. Vind ik een prima bedrag.
Voor een feestje van een vriendje of vriendinnetje uit de klas vind ik 7,50 euro persoonlijk wel erg veel.

Jacoline29

Jacoline29

05-10-2009 om 11:12

5 euro

Vind ik ook meer dan zat.
Zoonlief kreeg eens een ballon,daar zat geld in,hij moest de ballon kapot prikken,was ook erg leuk(vooral met en tussen de confettie)

Heidi

Heidi

05-10-2009 om 20:14

Hier geven we

7 euro, en als de vriendjes geld vragen (en bij zoon van 9 gebeurt dit dus) dan geeft hij of een pot gel vol met kleingeld, of een doorzichtige plastic beker gevuld met doorzichtige gel, met daarin los geld en bovenop (2 vingers) scheerschuim van papa, daarna folie erom heen, en zo lijkt het net een echt pilsje !!

Gr Heidi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.