Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Muizemeis

Muizemeis

30-06-2011 om 16:31

Gevoelige tanden

Mijn zoon van 10 heeft erg gevoelige tanden, verdraagt er slecht koud en warm op. Nu heb ik daar zelf ook last van en ik smeer mijn tanden 'smorgens in met sensodine en dat helpt goed. Zou dat ook al met zijn tanden kunnen?
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tandarts bellen?

Ik heb geen idee, maar je kunt toch gewoon je eigen tandarts even bellen met deze vraag.

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 07:08

Muizemeis

Poetsen met tandpasta voor gevoelige tanden is geen probleem bij een tienjarige. (bron:mijn tandarts)

Puck

Puck

01-07-2011 om 14:00

Net als fiorucci

Ook hier een kind dat de gevoelige tanden van moeder heeft geerfd. Ook hier gevraagd bij mijn tandarts, met name omdat op de tandpasta die ik gebruik stond dat het vanaf 12 jaar is. Dat lag niet aan het fuoridegehalte, want dat was vergelijkbaar als met andere tandpasta's. Op alle merken tandpasta voor gevoelige tanden staan verschillende leeftijden heb ik toen samen met de assistente uitgevonden. Omdat zij ook niet wist waarom het niet zou kunnen voor een jonger kind hebben we de tandarts erbij gehaald en die zei ook dat het gewoon gebruikt kan worden; ook door jongere kinderen. Gewoon 2x per dag ermee poetsen, over dagelijks insmeren hebben we het niet gehad. Dus ik zou de tandpasta die je kind nu gebruikt vervangen door een tandpasta voor gevoelige tanden. Wij zijn heel tevreden over sensodyne rapid.

Muizemeis

Muizemeis

01-07-2011 om 16:57

Okee

Dan laat ik hem daar mee poetsen, dat zal een hoop schelen denk ik. Ik heb er zelf goede ervaringen mee
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.