Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ava

ava

05-10-2009 om 21:15

Glazenwasserfeestje

Mijn zoontje wordt binnenkort zes en ik wil een paar spelletjes doen met het thema glazenwasser (niet lachen!)(heb een foto van een grappige glazenwasserauto met zijn naam erop, wil ik als uitnodiging doen).

Ik heb echter niet zoveel ideeen. Ik dacht:
1. twee groepjes, elk moet glazenwasserspullen (zeem, spons, trekker, fles sop, etc.) van de ene emmer naar de andere brengen (hardlopen). Wie het eerst klaar is.
2. emmervoetbal (elkaars emmer omvoetballen)(kan alleen buiten)

Wie heeft nog meer gekke ideeën?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

05-10-2009 om 21:22

Leuk!

Er moet toch een laag raam in huis te vinden zijn (desnoods bij de buren) dat ze echt kunnen wassen.
Maak een raam eerst smerig met wat waterverf. Daarna mag een team (of één kind) het raam gaan wassen. Daarna komt de beoordeling: superschoon, schoon, best wel schoon, nog vies.
De laatste beoordeling geef je natuurlijk niet.
Verder moet een glazenwasser goed kunnen klimmen. Ergens een trap neerzetten op veilige hoogte?

antoinette

antoinette

05-10-2009 om 23:01

Ook idee

iets schoonmaken maar dan met blind doek

je krijgt als glazenwasser natuurlijk altijd iets te drinken...misschien iets proeven (beste natuurlijk met blinddoek) want van al dat proeven moet je wel een expert worden van allerlei soorten drankjes)

glazenwaser modeshow

zal nog eens denken

Kopje koffie, glazenwasser?

Daar moest ik meteen aan denken, maar ja daar zijn die jongens nog ietsje te jong voor.

Wat je ook kunt doen:
-bellenblaaswedstrijd, wie heeft de meeste of de grootste
-sponzenknutsels, gewoon huishoudsponzen met pijpenragers, stickers etc veranderen in glazenwassers om mee naar huis te nemen
-ik zie ik zie wat jij niet ziet (want ja, glazenwassers zien natuurlijk van alles en nog wat)
-je kunt wat trucs met bellenblaas laten zien (even googelen)

Houd het droog

Hoi, Ava,

Wat een leuk idee! Ik las al heel wat leuke invullingen met dit thema. Je kunt veel 'standaard' thuisfeestjes-spelletjes een glazenwassersdraai geven. Bijvoorbeeld stoelendans wordt sponsendans. Een spons minder dan er kinderen zijn. Muziek aan. Tijdens muziek mogen ze tegen de sponsen schoppen, maar niet twee keer achterelkaar tegen dezelfde spons. Stopt de muziek, dan zo snel mogelijk op een spons gaan zitten.
Houd je er wel rekening mee dat het in deze tijd van het jaar niet meer zo lekker is om met natte kleding buiten rond te lopen? Misschien kun je een paar van die wegwerp regenjassen aanschaffen. En als het echt plenst, dan wil je het feestje (denk ik) naar binnen verplaatsen. Bedenk dan dat er voor een aantal spelletjes wel alternatieven moeten zijn.
Succes in ieder geval en veel plezier!

Groetjes, mamma X.

ava

ava

07-10-2009 om 20:04

Bedankt!

Hartelijk dank voor al jullie leuke reacties, dat wordt zeker een geslaagd feest!
En ik was inderdaag van plan om het zo droog mogelijk te houden. Gewoon alles met droge sponsen en lege emmers. Behalve dan het echte ramen wassen.
Groetjes Ava

mijk

mijk

13-10-2009 om 12:32

Kim spel

Je zet een tafel achter een raam (Dus binnen kinderen buiten) en legt daar een aantal voorwerpen op. Dan mogen ze even niet kijken en heb je dingen veranderd. Zien ze de verschillen.
Met een ladder (van karton ofzo) op je schouder een parkoer lopen. Het leukst tussen een paar bomen door.

Wat een vreselijk grappig idee, een glazenwasserfeestje!

Mijk

P.s. weet die glazenwasser dat ie een heel feestje geïnspireerd heeft ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.